Jos on väärässä paikassa, tai aiempi on jo, ilmottakaa.
oon nuori 17 v. kalastaja, jolla elämä eessä ja tukka takana, aktiivisia kalastusvuosia lähemmäs 10. kuten jokaisella tämänikäsellä, nuoremmalla ja vanhemmallakin, unelmana on leuto kesäilta tenolla uistinta perässä vetäen, tuli kalaa tai ei. no, varmaan muilla on kuvitelmissa kalaakin mukana, mutta mulle se ei merkitse niin paljon.
luen myös erä-lehteä, ja varsin kiinnostavia artikkeleita oli tenosta kahdessa viimesessä erässä. toisessa spekuloidaan tenon huonoa lohikantaa verrattuna aiempiin vuosiin syyttäen ahnetta kalastusta. toisessa (tämänkuisessa) oli kerrattu ennestään tuttu nykyajan hallintosydeemi kaikessa parhaudessaan ja kerrottu parit järjettömät tosiseikat (jos ovat tosiseikkoja). varsinkin tämä viimeisin laitto mun nupit kaakkoon ja hellan lämpiämään. seuraavassa threadini olennaisin asia:
Mitä mulperia jätkät hei? Siis mitä v**un mulperia?!
jos asiat näin todella on, niin miksei toimiin ryhdytä? ainiin, hallintosydeemit.
en tiedä asioista muutakun kyseisten juttujen perusteella, mutta niiden mukaan kalastussääntösopimukseen (tai johonkin tälläseen) tehdään kolmen vuoden välein muutoksia, jos toinen osapuoli tekee neuvottelupyynnön vuotta ennen seuraavaa mahdollista muutosvuotta. norjalaiset olisvat valmiita välittömiin toimiin, mutta suomipoika näyttää "tutkimustuloksia kehiin" -korttia ja toiminnan alkaminen viivästyy edelleen mahdollisesti jopa vuosilla. niin että hyvää pääsiäistä sinnekin.
tahtoisin ajatuksia asiasta niiltä, jotka tietävät asiasta/ovat lukeneet kyseiset artikkelit. tässä suunnilleen tämä minun mielipiteeni.