Chat

Poll

mikä pakki?

perinteinen aukeava
kahteen suuntaan aukeava
rasiapakki
kasa rasioita
muu mikä?

Author Topic: Uistinpakit  (Read 15314 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

olsbe

• View Profile
Uistinpakit
« on: June 06, 2011, 11:19:11 »
Millasia uistinpakkeja käytätte? Pitäisi uusi ostaa mutta en tiedä miltä valmistajalta ja minkä mallinen. Linkkejä ja kuvia kiitos!

« Last Edit: June 14, 2011, 21:04:55 by Shark »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: uistinpakit
« Reply #1 on: June 06, 2011, 11:30:03 »
Itselläni on planon rasiapakki. On äärimmäisen kätevä verrattuna siihen muoviseen hauta-arkkuun, joka vaatii valtavasti tilaa aukaisussa ja kaatuessa on kaikki vieheet sitten sikin sokin. Ainoa miinus tulee siitä, ettei kelat mahdu enää pakkiin. Tämän asian voi ratkaista ostamalla vaikka abun vapapusseja, joissa kulkee kelat kiinni vavoissa ihan kätevästi.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

olsbe

• View Profile
« Reply #2 on: June 06, 2011, 11:37:09 »
jotain rasiapakkia oon kattonu ku ois kätevä ottaa vaa ne rasiat mitä tarvii ja jättää loput kotiin. ja kaverin pakin kyljessä oli viäl toisel puolella kuivausteline ja toisel oli paikat pihdeil. ei tosin oo mitää ihan ilmasii :oops:

kuha kalle

• View Profile
« Reply #3 on: June 06, 2011, 11:37:23 »
Itse olen täysin venekalastaja, joten tarvikkeiden tilavuutta ei tarvitse liikaa miettiä. Senkun vaan kasaa kaiken soutuveneen keulaan ja lähtee meneen. Vieheet minulla kulkee Planon 3600 (8 euroa cittarissa), tai halvempien, joiden merkkiä en muista (löytötavaratalossa 4 euroa) Kummatkin hyviä vaapuille. Jigeille käytän Planon rasioita, sillä uskon niissä olevan parempi muovilaatu. Esim Rialinnassa: http://www.rialinna.fi on aika kattava valikoima Planon pakkeja ja rasioita. Vieherasiat olen koonnut "postilaatikoihin", joihin menee napakasti 5 3600 rasiaa.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Timpe

• Guest
« Reply #4 on: June 06, 2011, 12:00:15 »
Samalla linjoilla edellisten kanssa, eli kyllä ne pakit kannattaa unohtaa, ja ostaa tilalle vaikka em mainittu rasiapakki tai viehelaukku. Halvimmillaan moisen laukun saa rasioineen parilla kymmenellä eurolla, ja muutama kymppi lisää, niin saat jo hyvänkokoisen laukun, johon menee useampikin isompi rasia ja muut tarvikkeet.
esim. itselleni ostin viime kesänä tämän mallin http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/545618/0 ja todella tyytyväinen olen ostokseeni ollut.

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #5 on: June 06, 2011, 12:20:14 »
Itsellä on kaksi kolmikerroksista pakkia ja pari kaksi kerroksista pakkia. Niistä sitten valitaan tarpeen mukaan oikea pakki reissulle mukaan. Kyllähän nuot jonkin verran tilaa vie, mutta hyvin on vielä pärjännyt.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

olsbe

• View Profile
« Reply #6 on: June 07, 2011, 09:37:27 »
mitä jos rasiapakki kaatuu nii leviikö rasiat maahan?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #7 on: June 07, 2011, 13:02:24 »
No ei, jos rasiat otetaan ylöspäin pois. Joissain on sivulle "aukeavat" rasiat, jolloin ne kyllä tulee tonttiin siitä sitten helposti. VAan eipä tuo kauaa kestä noukkia 3-5 rasiaa takaisin paikoilleen (vrt. 300 viehettä ympäri maisemaa normipakista).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Ahvenainen

• View Profile
« Reply #8 on: June 07, 2011, 21:38:12 »
Itselläni on planon kolmikerroksinen pakki ja sitten muutamia rasiapakkeja. Yleensä laitan tarvittavat uistimet pariin tuollaisseen rasiapakkiin.Mutta kyllä tuota kerrospakkiakin tulee käytettyä  :-D

Satunnaikalastaja

• ...asiantuntija tässä asiassa...
    • View Profile
« Reply #9 on: June 08, 2011, 00:18:59 »
Aukeavat pakit ovat jääneet pois käytöstä.  Uistinten säilytykseen nippu vieherasioita kokoa jotain 19*30 cm,  hieman eri korkeuksisia, 4..5 cm korkea enemmistönä, isolle vaapuille, jerkeille t.m.s. korkeampi malli. 
Tuo Patriot Medium http://kalastus.hongkong.fi/fi/tarvikkeet/pakit-rasiat-ja-laukut/patriot-medium-vieherasia/p/17028/ on hyvä yleiskoko. Likimain samankokoista löytyy muiltakin valmistajilta.

Venekäytössä rasiat + sopivankokoinen kassi toimii, tavaramäärästä riippuen olkalaukku tai "Ikean kassi" tai jotan siltä väliltä.  Jalkamies tarvitsee olkalaukun jotta kädet pysyvät vapaina.

Itsellä on pari kassia, johon mahtuu toiseen viisi rasiaa + nippu tarvikkeita irrallaan tai jossain pienessä vieherasiassa, toinen kassi vähän pienempi ei oikein mahdu neljän rasian lisäksi muuta. On kätevvää kun kassi on sen muotoinen että rasiat käyvät siihen sopivasti jollekin kyljelleen, jolloin haluttu rasia on helppo poimia. Valmiita rasialaukkuja ei ole tullut kokeilluksi kun kasseja on riittänyt omasta takaa.

Edit: Lisään vielä että nuo vieherasiat, joissa on irroitettettavat väliseinät, sopivat uistimille, mutta eivät sellaisille pikkutarvikkeille jota tunkeutuvat sinne väliseinien alle, joten jonkinlainen kiintelokeroinen pikkurasia on myös tarpeen.
« Last Edit: June 08, 2011, 00:24:16 by Satunnaikalastaja »

Hurttarautu

• Justeeriopiston rehtori
    • View Profile
« Reply #10 on: June 08, 2011, 11:47:33 »
Yleensä minulla on mukana sellainen perinteinen kaksitasopakki. Sinne mahtuu hyvin kaikki reissulle tarvittavat vieheet ja vähän muitakin tarvikkeita, esim. kalavaaka, pihdit, siimaa yms.
jos lähden kalaan polkupyörällä, otan mukaan repun ja sinne läpinäkyvän rasian/rasioita ja siihen/niihin kaikki tarpeelliset uistimet. pientarvikkeet saa sivutaskuihin.
kotona tarvikkeiden säilytykseen käytän isoa kumpaankin suuntaan aukeavaa pakkia, josta sitten valitsen tarpeelliset välineet.
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

Zintti

• Sumuisten selkien gorilla
    • View Profile
« Reply #11 on: June 08, 2011, 14:51:21 »
Yhteensuuntaan aukeavalla kolmikerroksisella pakilla mennään. Hyvin on toiminut, paitsi kerran kaatui kun nostin kahvasta eikä salpa ollut kiinni. No ei sieltä ulos tullut kuin muutama vaappu päälimmäisestä kerroksesta.
Tähänmennessä kaikki vielä mahtunut siihen. Alas saanut sopivasti ahdettua kaiken tarpeellisen puukosta vaakaan. Veneessä hankala avata kun  vie sitä tilaa ja saattaa kipata jos ei oo siellä pohjalla tarpeeksi painoa.

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #12 on: June 08, 2011, 19:05:19 »
Itseltäni löytyy kolme kaksitasopakkia, yksi suurempi vieherasia, yksi oma rasia jigeille ja lisäksi oma pikkurasia koskikalastukseen.

Mukana kulkee pääasiassa tuo suurempi vieherasia.
Noista kaksitasopakeista valitsen siihen vieheet ennen reissua, riippuen siitä mitä kalaa jahtaan :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Jjj

• Rehumakkaran muiluttaja
    • View Profile
« Reply #13 on: June 08, 2011, 20:51:23 »
Tällä hetkellä käytössä on yleensä vain vieherasia, mihin laitan aina ennen reissua tarvitsemani uistimet isommasta avautuvasta 3- osaisesta uistinpakista. Tämä käytäntö tullut käyttöön siksi, että mopolla ei oikein pysty isoa pakkia kuljettamaan minun repussa vavan ja muiden tarvikkeiden kanssa.

olsbe

• View Profile
« Reply #14 on: June 08, 2011, 21:56:16 »
taidan ostaa vaan paljon rasioita ja jakaa uistimet niihin esim värin perusteella :-D

turisti

• Katiskalla uistelija
  • siitä se ajatus sitten lähti....
    • View Profile
« Reply #15 on: June 08, 2011, 22:25:11 »
Itselläni on semmoinen 3 kerroksinen pakki. Ehkä vie enemmän tilaa kuin rasiat, mutta itse pidän tuosta. Varsinkaan kun ei tarvii kuskata mihinkään kauas, ja eipä siitä veneessäkään ole ollut haitaa vaikka vie vähän enemmän tilaa kuin rasiat. On minulla 1 rasiakin, jos lähden esim pyörällä tai kävellen jonnekkin vähän kauemmas, sillon on kyllä kätevämpää käyttää rasiaa

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: June 08, 2011, 22:33:46 »
taidan ostaa vaan paljon rasioita ja jakaa uistimet niihin esim värin perusteella :-D
Minä ratkaisin ongelman ostamalla kalastusliivin.
>vyölaukkuun pari rasiaa tarvittaessa. haukihalot ym. suurlusikat sitten erikseen isommissa vieherasioissa.
>pakki on varsinkin ilman venettä kalastaessa tavattoman rasittava raahattava kalastusliiveihin nähden esim. vaikeakulkuisessa koskikalastuskohteessa>liivit voi pitää kahlatessakin mukana ja kädet vapaana :wink:.>jos kaatuu voi vieheet rikkoontua ,mutta eivät välttämättä ole pitkin koskea/järvee levällään niin kuin pakin auetessa helposti käy.

Noissa laadukkaissa perholiiveissä taskuja riittää, enemmän kuin vuorokaudessa ehtii vieheitä uittelemaan>yleensäkkin 300kpl viehe pakki useimmiten yliampuva normaali kalastusreissulle..
 Ei niitä kovin monta kertaa tule vaiheltua. Perussetti liiveissä mulla heittokalastukseen sisältää, lippoja,vaappuja,jigejä,perhoja,+pari rasiaa uistimia,kalapihdit,koukunteroittimen ,siimarullia,varapuola,lukkoja,perukkeita,puukon ja isompia vaappuja joskus harvoin vyölaukkuun jos heittelen rannalta tai koskikalastan isoa haukee.>tuota suurhaukee tykkää kalastaa veneestä jolloin suuretkin rasiat koon värin jne. perusteella helppo ottaa mukaan.

Vetouistelussa sitten kerrotaan nuo edelliset kuudellatoista ja silloinhan veneessä voi säilöä enemmänkin kuin tuo 300 viehettä, vaikkapa 3000 jotta jokapaikkaan pari ottiväriä löytyy 8-).
« Last Edit: June 09, 2011, 06:44:48 by Timpe »

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #17 on: June 09, 2011, 13:16:44 »
Itse en ole perinteistä pakkia käyttänyt vuosiin vaan olen siirtynyt irtorasioihin. Niihin saa kätevästi valittua vieheet mitkä ottaa reissulle mukaan ja uistimia on helppo ryhmitellä esim. kalalajin ja viehetyypin mukaan. Rasioista on muutenkin mukavampi kaivella vieheitä kuin pakista. Pakkia ei edes pysty avaamaan pienessä tilassa ja jos se vielä sattuu kaatumaan on härdelli valmis.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Hurttarautu

• Justeeriopiston rehtori
    • View Profile
« Reply #18 on: June 11, 2011, 10:28:00 »

Tässä on minun laatikot.
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

Mikke96

• Vammalan urheilukalastajat
    • View Profile
« Reply #19 on: June 11, 2011, 12:08:11 »
Mulla on perintenen pakki ja sitten rasia pakkeja. Mun mielestä kyllä rasia pakit on mukavenpia kun voi ryhmitellä uistimet vaikka eri kala lajeille tai pistää aina yhteen mitä tarvii sillä reissulla.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #20 on: June 11, 2011, 21:54:14 »
Niin. Kun täällä nyt on alettu käymään läpi pakkivarustuksia, niin mulla on tuolla tällä hetkellä VAIN 2 isoa muovista kahteen suuntaan aukeavaa pakkia (plano ja snowbee), sitten yksi 2 kerroksinen pieni työkalupakkimainen pakki. Isoja uistinrasioita on joku n. 10kpl, keskikokoisia joku 10kpl ja pieniä pari. Sitten on myös jotain käytöstä poistettuja beten rasioita yms, joissa saranat on mennyt pilalle. Perhoille on joku kymmenkunta pientä rasiaa ja pilkeille muutama erilainen rasia ja kukkaro. Mukana kulkee yleensä tosiaan Planon rasiapakki, jossa on 3 isoa rasiaa ja 3 pientä (1/3 kokoisia, vievät siis yhden ison rasian tilan). Yksi on lusikoita varten, toinen vaappuja, kolmas isoja vaappuja. PIenemmissä jigit, UL-vieheet ja suspit + jigipäät. Jos tuo ei riitä, lähtee selkään vielä erikseen reppu, jossa kulkee 4 vaappurasiaa lisää.. jolloin kamerat yms ei enää mahdukaan mukaan.

olsbe

• View Profile
« Reply #21 on: June 12, 2011, 00:11:03 »
mikolta löytyy kyllä pakkeja!

kertokaas nyt et minkä valmistajan rasiat on parhaita? ostin yhden halvan ja oppisin että kannattaa kattoo saranat ja ne sulkemis kliksut. ainakin wake näytti aika hyvält :-)

tkj

• View Profile
« Reply #22 on: June 12, 2011, 00:37:28 »
Kyllä lähtisin siitä, että kun Planon rasioita ostat niin et ainakaan pety.

Satunnaikalastaja

• ...asiantuntija tässä asiassa...
    • View Profile
« Reply #23 on: June 13, 2011, 12:53:14 »
Jos hankkii pakin niin kannattaa katsoa sangan kiinnityskohdan rakenne. Joissain pakeissa se on sellainen läpivienti sisäpuolelle että kunnon sateella vesi valuu niistä pakkiin.

Peetu

• View Profile
Vs: Uistinpakit
« Reply #24 on: August 07, 2011, 06:21:48 »
Täältä löytyy Rapalan viehelaukku jossa 4kpl rasioita ja sitte vielä Planon kaksitasopakki.
Hauki on kala, Hauki on kala! Mikä se hauki on?

Miikkali

• Rupelihattu
  • http://pyyrivaaput.nettisivu.org/
    • MSN Messenger - zupzap99@hotmail.com
    • View Profile
    • Moro kaikki
    • Email
« Reply #25 on: November 06, 2011, 12:32:03 »
Seuraavaks hankin semmosen pakin mihin saa niitä muoviläpysköitä millä saa erikokoisia lokerikoita. Jos se vaikka 3-kerroksinen olis. Tuo mun pakkikin varmaan vielä pari vuotta kelpaa mutta nyt kun alkaa omatekoiset viemään siellä tilaa niin...
Ilmaisia tarroja - ilman postikuluja! www.yad.fi/streetteam

reekfish

• View Profile
« Reply #26 on: August 26, 2012, 12:54:56 »
Rasia- ja peruspakki ovat hyviä vaihtoehtoja, mutta itse käytän laukkua, joka sisältää kuusi rasiaa ja muutamia taskuja. :wink:

Alkeis

• Koita itse kirjoittaa Aleksi 2 promillen kännissä!
    • MSN Messenger - aljoko2@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #27 on: August 26, 2012, 14:45:20 »
Waken kahden ison muovirasian pehmeä pakki(olkalaukku)...

eetu98

• KALALLE MARS !
    • View Profile
    • Email
« Reply #28 on: August 27, 2012, 22:00:45 »
Itsellä on tuo sama ku mikellä toi kahteen suuntaan avautuva joka on tosi hyvä kun on enemmän uistimia mutta on myös erillinen rasia jigeille ja yksi rasia esim. koukuille,lukkoleikareille,koukun teroittimen ja ruosteen poisimelle.

center>