Chat

Author Topic: mitä mieltä olette Nils masterista  (Read 55890 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[Aapo]

• View Profile
Vs: mitä mieltä olette Nils masterista
« Reply #60 on: October 24, 2010, 18:56:17 »
Nils Masterin 8 senttinen Spearhead on toiminut itselläni melko hyvin järvellä kuhaa uistellessa sekä joella taimenia jahdatessa.
Tummassa vedessä toimiva väri on ollut värikartan nro.93. Myös Inviciblet (5-12cm) ja Jäpittäjät (5,5cm) ovat antaneet mainiosti saalista.
Mielestäni kyseiset uistimet ovat uinniltaan aivan mainioita ja antavat hyvin kalaa kunhan kokoluokat sekä värit vain vastaavat kalojen vaatimuksia. Suosittelen siis kokeilemaan.
« Last Edit: October 31, 2010, 01:48:15 by [Aapo] »

baakel

• View Profile
« Reply #61 on: December 09, 2010, 14:26:01 »
15cm Invisible (pinta) on ehdoton peli hauelle. Omat hauet lähes kaikki tuolla.
<KANAPOSKI>

Eris

• Guest
« Reply #62 on: December 09, 2010, 15:29:17 »
Nils Master vaaput:

- Invincible 12cm on toiminut loistavasti keskikokoista haukea (1kg - 3kg) soutu- sekä vetouistellessa. Heittämälläkin muutama kaveri on napannut kiinni. Parhaiten toimineet värit ovat olleet papukaija merellä sekä tummanruskea metsäjärvellä.

- Invincible 15cm Merihauen lahtaaja. Toimii hyvin sekä heittokalastuksessa että vetouistellessa, kunhan syvyyttä on vähintään se pari metriä. Parhaimmaksi väriksi osoittautunut papukaija mustilla pisteillä varustettuna.

- Jäpittäjä Vähän kokeiltu mutta kohtuullisen tehokkaaksi osottautunut varsinkin ahvenelle. Kirjolohet ja hauet eivät vielä ole osoittaneet kiinnostusta Jäpittäjää kohtaan. Pysyy hyvin virrassa mukana, mutta sukeltaa kohtuullisen syvälle.

Nils Master tasapainot:

- Jigger 5cm toimii ahvenelle hyvin. Isompaa ahventa havitellessa on syytä jättää alakoukku ilman toukkia, pienemmälle ahvenelle toukat mukaan. Särjetkin ottavat toukilla varustettuun jiggeriin.

- Jigger 8cm Merikuhalle. Optimaalisin koko merikuhaa haviteltaessa. Omaa hyvän uintiliikkeen ja kun päivän ottiväri löytyy niin kuhan tuloa ei voi estää. Kolmihaarakoukku kannattaa vaihtaa värikoukkuun, tai vaihtoehtoisesti maustaa toukilla. Myös +200g ahvenet ottavat 8cm jiggeriin.

Tuossa omat mielipiteeni. Muita en ole ehtinytkään kokeilemaan, pienemmät Invinciblet ovat kavereilla ainakin hyvin toimineet haukea jahdatessa. Spearhead pitäisi myös hankkia pakkiin.

siika!

• View Profile
« Reply #63 on: December 17, 2010, 15:06:16 »
Jooo-o Mun mielestä kyllä todella pelittävä uistin! ennätys hauki 9,81kg tuli Invicible 12cm värikkäällä nilsulla.
 Tulin kaupasta ostamasta sitä uistinta menin järvelle ja yhden minuutin ehdin uittaa kun oli jo kiinni.. ;D

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #64 on: December 18, 2010, 20:17:34 »
Hyvin vähän täälä keskustelua muusta kun Invincibleistä  :-o

Kyllähän ne vaaput hyviä on mitä nyt kuullut olen.. Keväällä merellä haukireissujen ainoita saaliita antavia kaloja ja isäni on saanut ymmärtääkseni 2 isointa (10,2 ja 15,8kg) haukeaan tuolla 12cm Invinciblellä ambulanssivärissä..

Omaan mieleen ollut tuo 8cm Invincible punakelta hileisenä. Antanut sopivasti haukia, hyvä taimen ja kirjolohikuva ja muutamilla kerroilla ylivoimasesti paras viehe toutaimelle. Pienimmillä Invincibleillä ei vielä suurempia saaliita.

Toissakesän 2 luottouisteluvaappua olivat Nils Master DD Haka molemmat special väreissä. Ahventa, kuhaa ja haukea nousi lähes poikkeuksetta, välillä enemmän, välillä vähemmän.

Lottolipat on myös noussut omaan suosioon hauen, kirjolohen ja ahvenen kalastuksessa pääasiassa. Todella toimiva peli kun ui pinnassa ja muutenkin tuntuu kalastavan aika hyvin. Ei kierrä edes siimaa pahasti.

Tasapainoista pienimmät pelittää ahvenelle varsin hyvin, eri värisenä tietysti eri vesistöissä. Sellaisia reissuja ei kyllä ole vielä osunut, että Nilsu olisi osoittautunut parhaaksi uistimeksi koko reissulla. Isommista Nilsuista (8cm) sen verran kokemusta että muutaman kerran veteen laskettuna pyydysti muutamia pikku tirriäisiä. Eli ei mitään erikoista.
« Last Edit: June 25, 2011, 11:00:51 by pilkkiäijä »
Olen kalastelijapoika!

MEO

• View Profile
« Reply #65 on: June 24, 2011, 02:29:47 »
Itse en kuulu niihin jotka Nilsulla kalaa saavat. Olen yhden (1) ahvenen omillani saanut ja ihan pelipaikoilla kyllä olen uitttanut.  Se ahven oli kyllä sitten pari sataa grammainen. Outo juttu sinänsä, vieheitä en ole virittänyt, ikinä en virittele. Väritkään ei nyt ihan huonot ole, 32, 52,92 ja 93. Koot n. 10 senttiä.. Papukaija on kuitenkin eräänlainen klassikko... Niin ja olen minä toisenkin ahvenen saanut, vuonna 1986  värillä 70. Sekin oli hyvänkokoinen. Otan sanani takaisin, saamamiehiähän tässä ollaan.

Satunnaikalastaja

• ...asiantuntija tässä asiassa...
    • View Profile
« Reply #66 on: June 28, 2011, 22:47:30 »
>mitä mieltä olette Nils masterista

Kyllähan tuo oli onnistunut idea Findai Uistin Oy:ltä lanseerata tämä tuotemerkki. Taitaa siitä olla jo kohta 50 vuotta. Firma kasvanut ja vientiä syntynyt.

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #67 on: June 23, 2012, 16:45:32 »
Onhan ne toimivia vieheitä valmistanu vuosikymmenet ;) , hintakaan ei niin hirveä ettei jokainen voisi hommata. Harmi ku ei muista sitä nilsua mikä mulla oli joskus vuonna 95 - 99 , sellanen todella pieni vaappu vain peräkoukku (3haara). Se oli unelma peli virtaavissa vesissä.
"rocky has left the building"

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #68 on: April 05, 2013, 11:07:20 »
Palatakseni aiheeseen näin vajaan vuoden jälkeen niin täytyy sanoa, että omalla kohdalla nousi "kunnioitus" nilsuja kohtaan, ennen ollut oikeestaan aika paljo rapalan puolella... Nyt kun molempia löytyy niin täytyy sanoa että ihan ne on "samanveroisia"...

OscarMike81

• En millään halua uskoa että tämä olisi tässä. Hitaasti painan 10:een kiloon saakka.
    • View Profile
    • Email
« Reply #69 on: April 10, 2013, 10:40:23 »
Itse kierrän nämä vaaput kaukaa. Kenties ollut väärän värisiä pakissa aikoinaan.

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #70 on: April 18, 2013, 09:41:25 »
Kyselisin näistä isoista nils mastereista että kannattasko hommata näitä 13-24cm versioita , vai antaako suosiolla olla kalastuskaupan hyllyllä.

madtrue

• "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #71 on: April 18, 2013, 21:31:45 »
Taas lähti nils mastersi tilaukseen x2 eli spearhead ja invicible. Siinä on kaks aika kovaa :)

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #72 on: April 19, 2013, 18:03:03 »
Kyselisin näistä isoista nils mastereista että kannattasko hommata näitä 13-24cm versioita , vai antaako suosiolla olla kalastuskaupan hyllyllä.

12 senttiset pienemmälle hauelle esim. järvikalastukseen ja 15/18 senttiset merelle kunnon vihernieriä jahtiin. Nilsuja on helppo säätää uintiin kylmälle vedelle niin kevääseen kuin alkutalveen ja samoin kesän läpöisille vesille.
Leukalappua vuoleskelemalla/kääntämällä voi vielä virittää lisää tarpeen mukaan vaikka hakua yms.
Pikku Invin saa uimaan todella hyvin leukalappua murjomalla ja vuoleskelemalla. Saattaa vaan muutama leukalappu mennä aluksi tietämättömältä turhuuteen.

S11K1

• Kartulla pamputtaja
  • Kalastakaa toisianne.
    • View Profile
    • Email
« Reply #73 on: April 19, 2013, 19:21:31 »
Invincible 8cm puna/hile on aina taimenkoskella mukana. Jäpittäjiä oon uitellu mut ei vielä oo ku kokemusta tullu. Asentelen siihen porraslevyn ni avot.
Kirreitä siimoja kaikille.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #74 on: April 22, 2013, 21:58:45 »
Jep, 8 senttinen isolla leukalapulla ja uinti viritettynä näyttää pyytävän kohtuu hyvin tuolla koskikalastuksen puolella. Pienempi lappu sitten pienemmisssä puroissa jne... Ja  onnetonna olo jos haukia jahdatessa 12-15cm jää kotia :-P.

Sanoisinko, jotta "säätäjän" peruskalustoa.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • View Profile
« Reply #75 on: June 02, 2013, 23:44:18 »
Ei kyllä toimi mielestäni ollenkaan tuo 15 cm invincible. Paljon olen sillä soutu-uistellut mutta ei ole tullut tärppiäkään. Värinä on joku missä on keltapunainen kylki ja siinä mustia raitoja.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

center>