Chat

Author Topic: Huonoin uistin  (Read 32031 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jann3

• Ahvenen palvaaja
    • View Profile
Huonoin uistin
« on: August 06, 2011, 19:34:41 »
Minkä uistimen olet ristinyt kaikkein huonoimmaksi uistimeksesi?

Itse sanoisin Kuusamon uistimen tekemä "Sieppari"
erittäin huono uinti, liian painava painuu pohjaan, kerää kaiken muun mukanaan paitsi kalat ja kalastavuus on paska.

« Last Edit: June 04, 2012, 22:32:37 by Jann3 »
Kaikki loppuu aikanaan halonteko ei koskaan.

Termis

• Rehumakkaran muiluttaja
    • MSN Messenger - joonas.pysays@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Huonoin uistin
« Reply #1 on: August 06, 2011, 20:22:33 »
Kyllä Abun HiLo taitaa viedä voiton. Ikinä silä en kalaa ole saanut, vaikka monesti uittanut.
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä."

Hurttarautu

• Justeeriopiston rehtori
    • View Profile
« Reply #2 on: August 06, 2011, 21:25:10 »
On tuo sieppari kyllä melko omituisen näköinen, aivan kuin olisi pala lohkaistu pois.
Itselläni on aika vaikea valita huonointa uistinta, kun nitäkin joilla ei ole saanut kalaa lojuu pakin pohjalla. Outdoorin vaaput vaikuttavat minusta aika surkeilta tekeleiltä, ja maksoivatkin vain  jotain 50 senttiä kappale. hintaansa nähden surkein on varmaan... täytyypä miettiä... olisiko rapalan pienin countdown. Ensimmäisiä uistimiani, mutta ei kalan kalaa. Ehkäpä minulla on väärä väri tai väärä tekniikka, edes tärppiä, tai no kyllä se ainakin yhden on antanut, muistaakseni. Muttei yhtään ylös asti.
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

Pike

• View Profile
« Reply #3 on: August 06, 2011, 22:20:40 »
Kyllä Abun HiLo taitaa viedä voiton. Ikinä silä en kalaa ole saanut, vaikka monesti uittanut.
Huomaa, että jokaisella toimii eri uistimet. Hi-Lolla sain ensimmäisen virvelihaukeni.

Itsellä varmaan huonoin ustin ollut joku nimetön 1€ kaupallinen jerkki joka ei uinut sitten millään.

Hurttarautu

• View Profile
« Reply #4 on: August 29, 2011, 20:50:50 »
... olisiko rapalan pienin countdown. Ensimmäisiä uistimiani, mutta ei kalan kalaa. Ehkäpä minulla on väärä väri tai väärä tekniikka, edes tärppiä, tai no kyllä se ainakin yhden on antanut, muistaakseni. Muttei yhtään ylös asti.

Ehdinkin mennä sanomaan. Tänään tuli tuolla pikkuvaapulla eräästä pikkujoesta ensimmäinen siitä saamani hauki sekä pari ahventa. Tätä täytyykin alkaa harrastaa: Ensin haukun yleisesti jotakin uistinta, ja sitten sillä alkaakin tulla kalaa.

Peetu

• View Profile
« Reply #5 on: August 30, 2011, 09:31:23 »
Ostos-TV:n Flying lure  :-D

Ostin joskus vuosia sen jälkeen ku se kovin "buumi" ostos-TV:ssä oli ollu, jostaki alelaarista ku ei montaa markkaa maksanu.
Voin kertoa että mitään en oo saanu, tosin voihan se vaan olla että en osaa kalastaa tällä huippuunsa viritetyllä vieheellä.
Hauki on kala, Hauki on kala! Mikä se hauki on?

Meetvursti

• Kestomakkara
    • View Profile
    • MJ-Vaaput
    • Email
« Reply #6 on: August 31, 2011, 08:22:26 »
Tämä ei ole provo tai trolli, mutta lotto bete ja krokodillet sinine tai vihree kaikki yhtä surkeita..  :-D

anzeR

• Pienen talon Antti
  • Kahvi ja pulla kiitos
    • View Profile
« Reply #7 on: August 31, 2011, 09:43:02 »
Surkeita uistimia minulla on muutama, mutta kaikkien huippu on kyllä Minnow Spoon. Ei IKINÄ kalan kalaa!

Kerran oli arviolta 3kg hauki kiinni, se totta kai pääsi irti ja sen jälkeen uistin pohjassa ----> siimat poikki. Eipä jäänyt ikävä.

Yhteenveto oli se, että kalat eivät pysy kiinni ja jää pohjaan helpommin kuin normaali uistin. Saattaa tosin johtua siitä että uistimen muoto on aika herkkä kivenkoloille yms...
Ei se saalis, vaan se fiilis.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: August 31, 2011, 11:34:35 »
Oma surkein viehe taitaa olla "haukisammakko"

Tällä härpäkkeellä ei kyllä tee niin yhtikäs mitään. Onneksi en ole siitä senttiäkään maksanutkaan =)

Salone

• Vesirotta
    • View Profile
« Reply #9 on: August 31, 2011, 14:38:30 »
Mitä ihmettä? Haukutaan Hi-Loa, minnaria ja vielä krokoja? Nuohan edustavat parhaimmistoa. Itselläni ei vielä ole löytynyt mitään ylitse muiden huonoa.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: September 02, 2011, 00:06:26 »
Mitä ihmettä? Haukutaan Hi-Loa, minnaria ja vielä krokoja? Nuohan edustavat parhaimmistoa. Itselläni ei vielä ole löytynyt mitään ylitse muiden huonoa.

Nootta ku ei oo sitä huonointa tai parasta>olosuhteet ja siiman toinen pää sen kalastamattomuuden/kalastavuuden ratkaisee :-P.?
Joskus uistelureissulla 300 huonoo vaikka kaikkia ei ehtiny koittamaankaan :-D!
Ei vaan mihinkään napannu???
Vika aivan varmasti siiman toisessa päässä, en vaan hoksannu mikä vika :-P!

« Last Edit: May 20, 2014, 22:52:23 by KÖSTER »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #11 on: September 02, 2011, 11:39:46 »
Ennakkoluuloilla on kyllä iso merkitys. Tuo sammakkolippa näyttää hyvältä keskikesän matalien kaislikkorantojen ronkkimisvermeeltä. Ja Minnow spooni oli itsellenikin aikanaan naurunaihe, mutta nykyään luottoviehe. Omassa pakissa on sadoittain huonoja vieheitä, mutta nimetään nyt yksi yllättävä viehe. En nimittäin ole saanut yhdelläkään Nilsun vaapulla ikinä mitään. Eikä kyse ole siitä, ettenkö olisi yrittänyt. Ja luottoakin on, kun niitä kehutaan niin kovasti. En siltikään sano, että ne olisivat mitenkään "huonoja vieheitä". Huonoin viehe tarkoittaa minulle jotain todella kurjaa laatua tai täysin toimimatonta konseptia muuten vain. Myin jotain liian kovia halpisjigejä.. tai siis annoin kaupanpäälle mukaan :)  Ne oli lähellä tätä statusta, kun pyrstö tuli suorana perässä. Sitten on niitä halpisvaappuja, joista leukalappu tippuu ja uintia ei voi säätää, koska niissä on silmukkaruuvi laitettu onttoon muovikuoreen, jolloin vääntäminen halkaisee vaapun. Ehkäpä siinä on oikeasti "huonoin viehe" pakissa, mitä minulta löytyy.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #12 on: September 02, 2011, 12:45:02 »
Voi tietenkin olla, että olen tuota uitellut väärässä paikassa väärään aikaan. Mutta itse "haukisammakko" aiheessakin käytiin läpitte tuon lipan ongelmia.
Ui selällään, joskus ei ui ollenkaan jne. Kyse voi olla uittovirheestä ja pienillä korjauksilla tuonkin varmaan saisi paikattua.
Mutta tosi on, että kun laittaa esim Skitter Popin ja tämän rinnakkain kaislikon myllertämistä varten, skitteri vie voiton, kun taas sammakko saa uida rauhassa, eikä päivän vaihtumisella ole ollut merkitystä. Ehkä edelleen väärä aika. Pitäisi opiskella enemmänkin tuota, et milloin hauki syö sammakon ja mistä, että osaisi tarjoilla tätä oikeana hetkenä hauelle.

Ja kun tuosta vehkeestä aika jättää (jää pohjaan, puuhun tai hukkaan muutenvain) niin sitten täytyykin taas päättää uusi "huonoin uistin". Eikös se niin mene, että huonoa uistinta ei ole olemassakaan, on vain väärä käyttötapa? maanantaikappaleet poislukien....
« Last Edit: September 02, 2011, 12:47:52 by Kipster »

Peetu

• View Profile
« Reply #13 on: September 03, 2011, 10:26:40 »
Näinhän se menee tässäkin asiassa että jonkun "romu" on toisen aarre! Omat kalastustavat/tottumukset vaikuttaa myös jokaisen huonoimman uistimeen valintaan, itelläkin on paljon "huono uistin" kriteerin täyttäviä vieheitä vaan sen takia että eipä sitä kalaa siellä pakissa tule hyvälläkään uistimella  :-)

Jotenki se vaan tahtoo olla että aina sieltä pakista tulee otettua niitä samoja tiettyjä ottivieheitä vaikka siinä vieressä ois paljon ns. vähän käytettyjä uistimia!
Hauki on kala, Hauki on kala! Mikä se hauki on?

blueberry

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: September 11, 2011, 11:39:18 »
Surkeita uistimia minulla on muutama, mutta kaikkien huippu on kyllä Minnow Spoon. Ei IKINÄ kalan kalaa!

Kerran oli arviolta 3kg hauki kiinni, se totta kai pääsi irti ja sen jälkeen uistin pohjassa ----> siimat poikki. Eipä jäänyt ikävä.

Yhteenveto oli se, että kalat eivät pysy kiinni ja jää pohjaan helpommin kuin normaali uistin. Saattaa tosin johtua siitä että uistimen muoto on aika herkkä kivenkoloille yms...

kyllähän siitä ksm enemmän irti pääsee mutta kyllä se on top master ruohikossa. yksi mun kolmesta luottopelistä.

blueberry

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: September 11, 2011, 11:40:07 »

kroko on itsellänikin paras, on vihree ahven, papukaijafluori ja sininen. kaikilla joka kesä tulee kalaa.

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #16 on: September 13, 2011, 20:44:39 »
Abu Hilo on kaikkein huonoin uistin mitä olen omistanut, millään en saanut sitä uimaan ja se säädettävä uintilevy vaihtoi asentoa itsekseen.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Hurttarautu

• View Profile
« Reply #17 on: November 07, 2011, 16:26:15 »
Abu Hilo on kaikkein huonoin uistin mitä olen omistanut, millään en saanut sitä uimaan ja se säädettävä uintilevy vaihtoi asentoa itsekseen.

Minulla taasen se jumittui kiinni. Nyt ei väänny kuin kahteen asentoon. Muut ovat niin jäykkiä, ettei uskalla vääntää kovempaa. Ties vaikka hajoaa koko kapistus.

Salone

• Vesirotta
    • View Profile
« Reply #18 on: November 07, 2011, 16:30:49 »

Minulla taasen se jumittui kiinni. Nyt ei väänny kuin kahteen asentoon. Muut ovat niin jäykkiä, ettei uskalla vääntää kovempaa. Ties vaikka hajoaa koko kapistus.

Meillä oli ennen vanha Abu Hi-Lo ja se kyllä toimi moitteettomasti. Kalaakin tuli. Väriltään se oli haukea jäljittelevä. Sattui vaan kerran jäämään kiinni ja nyt sitä ei ole enää. :-(

Edit: Myönnetään, että offtopicci...
« Last Edit: November 07, 2011, 18:30:25 by Piisami »

OdeFish

• Tyhjän
  • Toimittaja
  • Team KRONOS
    • MSN Messenger - odefish@hotmail.fi
    • View Profile
    • Email
« Reply #19 on: November 07, 2011, 18:12:07 »
Niin huonoa uistintahan ei olekkaan jolla ei jostain lammesta oikealla tyylillä kalaa saisi ..  :-D
.. Mutta onhan niitä itselläkin pakissa sellaisia uistimia joihin se ei kala tartu.. Taitaapi niistä joilla eniten olen yritellyt olla peräti jokin Kuusamon Uistimen räsänen, jotain varsin erikoista värimallistoa. Toisen värisellä räsäsellä kyllä tulee silloin tällöin.
Started from the bottom now we're here ~

huuhaaimmonen

• View Profile
« Reply #20 on: March 11, 2012, 00:41:46 »
HT-VAAPPU! tarjouskorista ostin 2€ kpl muutaman ja yksikään ei ui millään lailla tulee kuin pullo perässä???  :-o  :x

anzeR

• Pienen talon Antti
  • Kahvi ja pulla kiitos
    • View Profile
« Reply #21 on: March 13, 2012, 21:29:35 »
Tästä sammakkovieheestä ainakin sen verran, että kerran näin kyseistä viehettä uitettavan, oli sen verran mielenkiintonen uinti että pakko ostaa omaankin pakkiin. Vois toimia tuossa lähijoella, (kivikkoinen, matala, paljon kaislikkoa).

Popperit ja muut pintavieheet ovat joella toimineetkin hyvin. :mrgreen:
Ei se saalis, vaan se fiilis.

lahna95

• lahna95
    • View Profile
« Reply #22 on: April 04, 2012, 19:37:33 »
Huonoin... Jos joku on ollut pettymys, niin Minnow Spoon on yksi iso pettymys. Laadullisesti huonoja uistimia saa jos ei viitsi maksaa laadusta, esimerkiksi Daiwa ja monet Abun muovirimpulat. Rapalan Tail Dancer taas yllätti olemalla erittäin herkkä rikkoutumaan!

jasu

• View Profile
« Reply #23 on: April 04, 2012, 21:49:23 »
väärä uistin väärässä paikassa väärään aikaan väärässä syvyydessä.esim kesä/syksy,tumma-/kirkasvesi,matalassa/syvässä.aina menee joku pielee jos ei kalaa tule millään uistimella

*-*-TroutFish-*-*

• *_*_:)(: :)(:_*_*
  • :) viat(on)
    • View Profile
« Reply #24 on: April 05, 2012, 17:38:41 »
Catch-a-Fish... Niit ei saa oikeen siimaan kiinni... kummeli

Läppäläppä... oikeesti joku sellain lippa mis tulee joku vammautunut särkikala peräs...
:);):-D

Kalle 37

• Pikku-Kalle
  • Kyl kala syö kun vaan tietäs missä :)
    • View Profile
    • Email
« Reply #25 on: May 12, 2012, 09:07:35 »
Mitä täällä haukutaan hyviä uistimia abun hilohan on ihan huikee uistin on saanu Ja minnari on parhain uistin mitä mulla on ikinä ollu! mutta mulla on semmoinen uistin (taisin ostaa Ruotsista) niin eka heitto uistin ei ui yhtään pyörii vaan sitten se oli mun pakissa jonkun päivän niin siitä oli jo maalit karissu pois +siinä oli niin huonolaatuiset koukut että jos niitä taivutti käsillä vähän niin ne katkes
Erämaa-Kuusamon pilkkiviikot :)

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #26 on: May 12, 2012, 12:26:01 »
mutta mulla on semmoinen uistin (taisin ostaa Ruotsista) niin eka heitto uistin ei ui yhtään pyörii vaan sitten se oli mun pakissa jonkun päivän niin siitä oli jo maalit karissu pois +siinä oli niin huonolaatuiset koukut että jos niitä taivutti käsillä vähän niin ne katkes
Mikähän tuollainen uistin on nimeltään, ettei tule ostettua sellaista Ruotsinreissuilla... Kun ei viitsi kaupassa alkaa raapimaan maalia ja vääntelemään koukkuja ihan jokaisesta uistimesta kokeillakseen jos se olisi kyseinen "huonoin" uistin.

Kalle 37

• Pikku-Kalle
  • Kyl kala syö kun vaan tietäs missä :)
    • View Profile
    • Email
« Reply #27 on: May 12, 2012, 12:48:18 »
Enpä muista mutta ostin sen ohlssons fiskistä se oli semmoinen ehkä 7 cm pitkä ei muistu nimee
Eipä oo kuvaa kun heitin uistimen keurusselkään ku meni hermo
Erämaa-Kuusamon pilkkiviikot :)

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #28 on: June 01, 2012, 11:10:23 »
Jaahas hyvä ja huono ei sellaista täys P uistinta löydykkään JOSKUS/JOSTAKIN niilläkin saa , moni sanookin jostain uistimista että ihan vehkeestä, tyyliin 30h uittoajalla. Itselläkin oli aikoinaan paljon NS ei kalastavia vieheitä ja kappas kappas , annoin enemmän uintiaikaa niin rupes tulemaan.
Tuo sammakkouistin ylempänä näyttää enemmän koristeelta kuin uistimelta :).
"rocky has left the building"

Jann3

• Ahvenen palvaaja
    • View Profile
« Reply #29 on: June 04, 2012, 22:29:56 »
Jaahas hyvä ja huono ei sellaista täys P uistinta löydykkään JOSKUS/JOSTAKIN niilläkin saa , moni sanookin jostain uistimista että ihan vehkeestä, tyyliin 30h uittoajalla. Itselläkin oli aikoinaan paljon NS ei kalastavia vieheitä ja kappas kappas , annoin enemmän uintiaikaa niin rupes tulemaan.
Tuo sammakkouistin ylempänä näyttää enemmän koristeelta kuin uistimelta :).

Vaikea antaa siepparille enemmän uintiaikaa kun heti kun sen järveen nakkaa se on pohjassa. Lukuun ottamatta yli 15km/h vetonopeudessa se suostu jo "uimaan"

Ollaan siskon kanssa nimetty sieppari "Kaiken kerääjäksi", koska se kerää kirjaimmellisesti kaiken muun paitsi kalat.

Ja niille joitten mielestä Minnow, abu hi-lo tai krocodil on huonoja uistimia voidaan tehä vaihtokauppa? Lähetän teille siepparin ni te lähetätte mulle em. uistimen   :lol:
Kaikki loppuu aikanaan halonteko ei koskaan.

center>