Paha sanoa.. Mulla jäi aikanaan jostain keskustelusta sellainen käsitys, että wellmade-ruutta on "halpa", ts. siinä tulee selittämättömiä ongelmia, joita on vaikea tai mahdoton korjata. Kuulemma on hyvä niin pitkään kuin toimii, mutta ei pärjää laadussa ns. oikeille merkeille.
Enkä minäkään ole vielä kunnollista ruiskua löytänyt. Halvimmat Badgerit vuotaa tällä hetkellä painetta ja kumpikin on käsittääkseni mahdottomia korjata. Olen teflon-teipillä ja sähköteipillä koittanut eristää niiden liitoksia, mutta aika purkkameininkiä se on. Kalliimpi 360-7 on ehkä, mutta sen kanssa on ihan muut ongelmat. Sitä näkee paljon kehuttavan foorumeilla, mutta kun kerran pääsin vauhtiin niin sanon mitä mieltä itse olen. Yläkuppi on liian pieni ja kiinnitysmekanismi alakautta on "susi". Se purkki tippuu itsestään aina välillä, vaikka kuinka hyvin sen kiinnittäisi. Ruiskun tasapaino on myös sellainen, ettei se pysy pystyssä ilman telinettä. Ruiskun liipasin painaa pitkään maalatessa todella rasittavasti sormea, eikä se mukana tullut kumituppo pysy paskan vertaa siinä päällä. Kaikenlisäksi sekin on epämukava. Ruiskussa ei myöskään ole sellaista varmaa tuntumaa, että milloin maali todellakin alkaa virrata.Luvataan myös "hiuksen hieno maalausjälki". Ei ole tullut vielä vastaan sekoitusta ja asetusta, jolla tähän pääsisi. Sitten kun antaa kentän olla laajempi ja päästää enemmän maalia (esim. isomman erän selkiä maalaa kerralla), ruisku räkäisee yhtäkkiä vettä oikein aivastamalla. Vaikka sparmaxissa on kosteuden erottaja, ei se siltikään riitä. Voi olla, että se tiivistyy sinne ruiskun kärkeen viilenemisen ja ilmankosteuden normaalina kondensaationa, mutta sitä räkäisyä ei voi silti ennakoida. Ruisku ei muutenkaan meinaa tulla toimeen metallic-maalien kanssa, vaan käytettävä seos on oltava todella ohut. Tämä on paha ongelma suomuja maalatessa, jolloin maalikerros tarttuu tylliin ja leviää helposti. Nyt alkaa olla sen verran paljon maalaustunteja takana tuolla ruiskulla, että olen mielipiteeni siitä muodostanut. Kunhan vain keksin jonkun OIKEASTI laadukkaan pelin, niin ostan sen.. maksaa mitä maksaa. Tuon voisi myydä eteenpäin sellaiselle maalarille, jolle tuo riittää..
edit. Toisaalta.. mikäs minä olen sanomaan, kun katsoo tuosta miten Badgerilla tehdään vauhdilla töitä
http://www.youtube.com/watch?v=4n4fPXP_DKg&playnext=1&list=PL152A76AC32702A7B