Reilun vuoden olen jigausta opetellut, muutamia kuhia olen saanut ja pari kertaa ahvenparvenkin löytänyt. Kaiku on sellainen vanha Lowrancen edullisin malli, jolla ei taida tehdä mitään muuta kuin syvyyden suhteen. Huomasin, että Insight genesis-palveluun oli joku ladannut Tuomiolta aika hyvän alan dataa. Aika lailla poikkeaa vaikkapa Maastokartat- sovelluksen käyristä. Olen miettinyt Lowrancen Hook-4 yhdistelmälaitetta. Sillä saisi lisää dataa pohjasta. Mikäs jigiväri tai malli on ollu hyvä, jos joku kehtaisi vähän vinkata? Itse olen saanut Peter Lahden 13 senttisellä helmiäiskeltaisella shadilla miltei kaikki kuhat. Ahvenelle on kelvannut Relaxin keltavihreät. Drop shottia olen kokeillut pienillä Berkleyn muikunnäköisillä kaloilla. Joskus toimii pirun hyvin. Kokeilin vertikaaliakin ajelehtien muutaman kerran, mutta siima on 0.15 paksua, joten meinaa laahata tosi helposti. Täytynee siihenkin hommata ohuempi siima. Isoin hauki vajaa kahdeksan kiloa tänä kesänä ja kauhealla tuulella otti. Vetämällä tuli.