Chat

Author Topic: GPS Paikannin pilkkikäyttöön  (Read 19955 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
GPS Paikannin pilkkikäyttöön
« on: October 30, 2011, 16:49:38 »
Hei

Olisi tarkoitus ostaa ensi talveksi (enimmäkseen pilkkikäyttöön), joku Lowrance H2O tai vastaava. Onko kokemuksia Tuosta mainitsemastani? Kännykkäänkin saa varmaan kartan, mutta niistä en ole kiinnostunut. Eli haen siis kannettavaa GPS:ää, missä on syvyyskartat joko mukana, tai sitten jollain kortilla.

Mr Ponu

• View Profile
Vs: GPS Paikannin pilkkikäyttöön
« Reply #1 on: October 30, 2011, 17:57:33 »
  Jos löydät jostakin H2O:n , osta ihmeessä. Uistelussa oli aiemmin apuna juuri tuo H2O ja oli luotettava vekotin. Saatavuus uutena taitaa olla jo heikkoa. Itsellä on Magellan Explorist XL käsigepsinä ja olen ollut tyytyväinen. Myös tämä Magellanin malli on jo poistunut markkinoilta ja käytettynä enää löytyy. Tuo Lowrance oli fyysiseltä kooltaan hieman pienempi ja oikein passeli myös pilkkikäyttöön. Noihin vanhempiin vekottimiin olisi kaupan yhteydessä hyvä löytyä myös oikea kartta, myös karttojen löytyminen erikseen on jo hankalaa. Garminia taitaavat tarjota tällä hetkellä melkein kaikissa kaupoissa, mutta on Lowrancellakin joku Safari-malli tai vastaava tarjolla. Riippumatta merkistä on käsi-GPS usein loistava apuväline pilkkihommissa jos on tilanteeseen sopiva karttakortti/kartta koneessa sisälle. Garminin vekottimiin tuntuu osaava porukka tekevän omia karttoja tilanteen mukaan, mutta en tiedä niistä sen tarkemmin.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #2 on: November 03, 2011, 18:51:27 »
Kiitokset. Pitää alkaa kiertelemään kauppoja. On vielä joululahjat itselle ostamatta. :wink: Huomasin vain tuon Lowrancen tuossa erälehden vuosikirjassa, missä oli jotain ahvenpilkkijuttua. Meinaa talvisin olla paikat hukassa ja ois aika näppärä vekoitin tuo. Merellekkään kun ei ole matkaa kilometriä enempää, niin olisi mukava saada sieltä kalaa (niin kuin monet muut tuntuvat saavan).

Mr Ponu

• View Profile
« Reply #3 on: November 03, 2011, 22:00:21 »
  Suomessa on paljon liikkeellä noita Garmin 60 Cx ja 60 CSx malleja. Niitä on käytettynä viikoittain useita myynnissä esim. huutonetissä. Uutena noitakaan ei tahdo enää löytää, mutta hyviä käytettyjä on koko ajan tarjolla. Uudemmat Garminit on lähes kaikki kosketusnäytöllisiä, mutta nämä on näppäinmalleja jos sellainen sattuu olemaan mieluisampi. Virrankulutus vaikuttaa olevan huomattavasti pienempi, kuin esim. tuossa minun Magellan gepsissä.

Thenextone

• Think Like a Fish - No Matter How Weird It Gets
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: November 10, 2011, 21:08:57 »
Tornihuhu kiertää, että tulevaisuudessa SM-pilkkien säännöissä olisi GPS käyttö sallittu. Saa nähdä.

Mulla on vene/pilkkikäytössä tuommonen Garminin 60 Cx vai onko CSx, karvalakimpi noista kahdesta kuitenkin. AA akuilla uistelee päivän ja jää virtaa toisellekkin. Karttojakin saattaa löytää edukkaasti.

center>