Chat

Author Topic: Hiilikuitu/sekoite vavat?  (Read 19586 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Veijo Esso.

• View Profile
Hiilikuitu/sekoite vavat?
« on: March 17, 2012, 12:07:25 »
Haluisin tietää enemmän hiilikuitu onkivavoista. Onko hyviä kannattaako rahansa moiseen käyttää? Vai olisiko mahdolliset sekoite vavat parempia? Haluaisin myös tietää mahdollisia liikkeitä mitkä näitä myy? Kertokaas tyhmälle lisätieto  :-D
« Last Edit: June 05, 2012, 13:08:38 by Lexar »

Veijo Esso.

• View Profile
Vs: Hiilikuitu/sekoite vavat?
« Reply #1 on: June 05, 2012, 13:09:55 »
Tosiaan tuolta löysin itse vapoja: http://www.onkitukku.fi/ , olen ollut tyytyväinen suosittelen :)

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: June 14, 2012, 16:52:39 »
Kallistun hiilikuituvapojen puoleen ;). Oltiin tuossa abou reilu 1kk sitten ongella mutsin kanssa pitkäs piitkästä aikaa. Ja mutsilla tarttu lahna 718g onkeen ja nosto vaiheessa NAKS oli ku kaltevava torni ku se läsähti veteen loppuosa ongesta siis, (kyseessä oli sekoite vapa 4m pitkä). Ja nyt kun käytössä olleet hiilikuidut niin ei ole päässyt käymään moista edes "jalokaloja" onkiessa.
Mutta jokaisellahan on toki mielipiteensä tästäkin asiasta hiilikuitu vs sekoite :).

(kala siis saatiin ylös asti NOPEAN toiminnan vuoksi se onki katkesi about 1,2m alusta ja loppuosa röpähti veteen) josta nopealla otolla kala sekä ongen pätkä turvaan :). Olis muuten ollu oikeesti "näkemisen arvonen" tilanne on sitä naurettu vielä tänäkinpäivänä.
« Last Edit: June 14, 2012, 16:54:37 by madtrue »
"rocky has left the building"

jhaapanen

• View Profile
« Reply #3 on: June 26, 2012, 12:46:04 »
Omasta mielestä tämä kysymys riippuu ihan kalastajasta ja kalastustavasta! Tottahan nuo hiilikuitivavat on kevyempiä käyttää, mutta rikki nekin saa "väärällä" kalastustavalla. Itse en ensimmäistäkään hiilikuituvapaa omista, juuri sen takia kun tämä oma ongintatyyli on turhan agressiivinen. Hiilikuidun saa huomattavasti helpommin poikki kun sekoitevavan esim heittäessä, riuhtaiset liian kovaa tuulessa, niin sinne meni kolmattasataa euroa veteen. Kalaa nostaessa pitää myös olla tarkkana, liian napakalla vastaiskullakin saa kärjen poikki, taas meni satanen jos toinenkin. Pidempinä vapoina suosittelen kyllä hiilikuituja juurikin painon vähyyden takia (7-10metriset). Itse olen kyllä pärjännyt ihan honkkarin 7m (8.95€) vavallakin, ja samoja kaloja sieltä tullut on vieruskaverin 200€:n hiilikuituisella. Ne vehkeet ei tee kenestäkään parempaa kalamiestä, vaan se taito!

Tintti (fin)

• Ananaskuningas
    • View Profile
« Reply #4 on: June 26, 2012, 12:58:48 »
Itseltä ei löydy käytöstä kun hiilikuitu- ja sekoitevapoja. Tähän on syynä paino ja se että lasikuituvavat on niin löysiä. Sekoitevavat on mielestäni ihan käyttökelpoisia varsinkin lyhyempinä vapoina. Lasikuitu vavasta sanon vielä sen verran, että kun tänä keväänä pitelin kädessä monen vuoden tauon jälkeen 5m lasikuitua, niin voin sanoa, että mielestäni on helpompi onkia 9m hiilikuidulla kun sillä vavalla.

Tintti (fin)

• Ananaskuningas
    • View Profile
« Reply #5 on: June 26, 2012, 13:45:06 »
Ja sen verran vielä,että jos vapa katkeaa niin ei kannata heti suunata ostamaan uutta vapaa, vaan kyselee jos löytyisi varaosana kyseinen pätkä vavan myyjältä. On meinaan paljon halvempaa, yks pala maksaa jokun 20-30e ja uus vapa voi helposti maksaa sen 200-300e

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: June 26, 2012, 15:13:11 »
Erittäin hyvän vavan saa jo alle 100€ & 50-80€ luokassa kaikki eniten käytetyt "aktiivikalastajilla" ;).
"rocky has left the building"

jhaapanen

• View Profile
« Reply #7 on: June 26, 2012, 18:04:44 »
Juu kyllähän tottakai noihin vapohin varaosia saa, mutta mitä olen sivusta seurannut että kun esim viimeinen pätkä katkeaa, ja vaihdetaan uusi niin suurella todennäköisyydellä katkeaa seuraavalla kerralla kaks seuraavaa. Nykyään taitaa saada jopa Honkongista joitain välttäviä hiilikuituvapoja? Mutta tosiaankin, tämä on niitä mielipideasioita mistä ei voi muutakuin riidellä. Itse olen pärjännyt ihan perusvapojen kanssa, mutta tarkoitus olisi hankkia pidempi vapa hiiilikuituisena juurikin tuon painon takia!

MarQu

• Cyclopterus lumpus
    • View Profile
« Reply #8 on: July 23, 2012, 22:06:32 »
Julia rodin ja Trabuccon vavat on itellä kestänyt parhaiten käyttöä. Onkohan 7m mulla sellanen kun NexiaWTP strong ja se on kyllä paras vapa mitä on ollu.
Casinin vavat tuntuu hajoavan käsiin vaikkei niillä edes kalasta.

Alkeis

• Koita itse kirjoittaa Aleksi 2 promillen kännissä!
    • MSN Messenger - aljoko2@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #9 on: July 24, 2012, 02:06:57 »
Parisen kuukautta Milo Warlockkia  käyttäneenä voin sanoa että kyllä kannattaa panostaa hiilikuituun!

center>