Ovatko kuitusiimojen todelliset paksuudet edelleen kovin paljon ilmoitettua suurempia?
Muistaakseni aikoinaan niin oli. En ole niitä vielä itse käyttänyt lainkaan, mutta kaipa täytyy kokeilla. Itsellä heittokalusto on lähinnä todella kevyttä, keloihin menee 0.25 siimaa 120-150 metriä. Jos laitan vastaava kuitusiimaa, niin mahtuuko juuri mitään? (Kovin paljon ohuempaan en halausi vaihtaa käsiteltävyyden vuoksi, vaikka kuitusiima kestäisikin.)
Onko tuo Sufix 832 hinta/laatu -suhteeltaan parhaasta päästä? (Esim. kulutuskestävyys, mikä eniten huolettaa.)
Ovat kuitusiimojen paksuudet kyllä vieläkin ilmoitettuja paksumpia.
Mun mielestä tuo 0,25 ei ole paras kyvyeeseen settiin, enemmän haukisettiin, itse laittaisin paksuudessa 0,15 mutta jos paksua haluat niin 0,20 on hyvä, sufixin siimat pitävät hyvin paikkansa, Power Pro myös pitää, hieman ylipaksua. Berkleyn kuitusiimat ovat törkeän ylipaksuja, myös Tuf Linen XP on hieman ylipaksua.
Sufix 832 on parhaimpia kuitusiimoja mitä olen käyttänyt, hinta laatu on hyvä, voittaa monet muut, ainakin berkleyt. Hinta /laatu on kiitettävä, vain hinta on hieman suolaisempi, tosin siimaa on rullassa enemmän kuin Power Pro 92m, 120m sufixia maksaa pyöreästi 25e ja 92 Power Prota 92m pyöreästi 22e..