Chat

Author Topic: Veneen kiinnitys  (Read 10515 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalassanet

• View Profile
Veneen kiinnitys
« on: June 19, 2012, 10:55:37 »
Minkälaista kiinnitystä suosittelette pulpettiveneen (AMT, 600kg) kiinnittämisestä.

Rannassa on kiinteä laituri, mutta itse ranta-alue on kapeaksi ruopattu eli ehkä noin 15m leveä ja rantaan johtaan kapea ruopattu väylä.

Olin ajatellut laittaa peräpäähän poijun ja laituriin narun joustimen kanssa, mutta mietin miten
poiju toimii noin lähellä rantaa ja lyhyen etäisyyden päässä veneen perästä ja kuinka saan poijuun kiinnitymisen jälkeen ohjattua keulan kohti laituria. Paikka ei tuulinen eikä isoja aaltoja pääse syntymään.

Onko peräkiinnitykselle muita vaihtoehtoja kuin poiju?

Entäs kiinnitys laituriin kyljittäin? Laituri on jonkinverran venettä korkeammalla ja aivan laiturin vieressä voi veden mataluus olla ongelma eli vene pitäisi kuitenkin saada puoli metriä irti laiturista. Ei taida onnistua.

Pexi

• View Profile
    • Email
Vs: Veneen kiinnitys
« Reply #1 on: June 19, 2012, 18:18:00 »
Olin ajatellut laittaa peräpäähän poijun ja laituriin narun joustimen kanssa, mutta mietin miten
poiju toimii noin lähellä rantaa ja lyhyen etäisyyden päässä veneen perästä ja kuinka saan poijuun kiinnitymisen jälkeen ohjattua keulan kohti laituria. Paikka ei tuulinen eikä isoja aaltoja pääse syntymään.

Onko peräkiinnitykselle muita vaihtoehtoja kuin poiju?
Poijjuun kiinnittyminen, ajat siitä poijun ohi ja poijuhaka kiinni poijuun ja lasket sitä narua niin että saat ajettua keulan laituriin ja sitten vaan keula kiinni laituriin ja takaa kiristys sinne poijuun. Jos pohja on pehmeää ja ei kovin syvää, niin voi sen poijun korvata paalulla, johon sitten kiinnitysrengas. Kuva paikasta helpottaisi ideointia.

center>