Chat

Author Topic: päijänne  (Read 93430 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hesep

• Guest
päijänne
« on: April 27, 2003, 21:37:41 »
Kalasteleeko teistä kukaan Päijänteellä?  Näillä keskustelufoorumeilla tapaa yllättävän vähän päijänteellä kalastavia henkilöitä, vaikka päijänne on kuitenkin suomen toiseksi suurin järvi, joten luulusi kalastajia löytyvän, mutta ei. Itse muuten kalastan keski-päijänteellä, Jämsän suunnalla.

Mono

• View Profile
Re:päijänne
« Reply #1 on: May 02, 2003, 22:42:54 »
Oon käyny päijänteellä muutaman kerran ja heitellessä hauille on minnow spooni hyvä.
Olen myös uistellut pari kertaa kuhaa ja yhden olen saanut ahvenen värisellä Tail Dancerilla.

Mä mies

• View Profile
« Reply #2 on: May 16, 2003, 17:26:59 »
Ootko Jämsästä päin kotosin? Oon muutaman kerran käyny Jämsänkosken suunnalla kalassa, mutta huonoin menestyksin. On muuten erikoista ettei täällä ole sen enmpää Päitsillä kalastajia.

hesep

• Guest
« Reply #3 on: May 18, 2003, 11:59:10 »
joo kyllä jämsässä asustelen. Kyllä vähissä on päijänteen kalastajat näillä kalastus foorumeilla, tai ainakaan itse en ole vielä yhteenkään törmännyt.

Anonymous

• Guest
« Reply #4 on: May 30, 2003, 22:02:53 »
Kalastan päijänteellä Kaipolan lähellä harrastusluonteisesti, harrastusluokan välineillä aina kun ehdin, eli n. 3-4 kertaa kk.
Haukea tulee vähän millä vaan, itse olen ihastunut ahvenen pyyntiin jigillä. Joskus tulee isojakin...
Tänä kesänä ois tarkotus perehtyä kuhan uisteluun, tarvis ostaa jostain halpa kaiku.

Mä mies

• View Profile
« Reply #5 on: May 31, 2003, 18:37:58 »
Kalastan päijänteellä Kaipolan lähellä harrastusluonteisesti, harrastusluokan välineillä aina kun ehdin, eli n. 3-4 kertaa kk.
Haukea tulee vähän millä vaan, itse olen ihastunut ahvenen pyyntiin jigillä. Joskus tulee isojakin...
Tänä kesänä ois tarkotus perehtyä kuhan uisteluun, tarvis ostaa jostain halpa kaiku.
Kerran olet siellä päin ollut kalassa niin oletko käynyt kalastamassa Kankarisvedessä?

liippari

• Guest
« Reply #6 on: May 31, 2003, 23:14:26 »
Rekisteröidyinpä juuri käyttäjäksi. Tuo täällä ollaan oli tarkotettu viestin otsikoks eikä nimeksi. Kätevältä käy.....

No kuitenkin asiaan.
En oo käynyt Kankarisvedellä, ois tänä kesänä tarkotus käydä kun liityin JUKin jäseneksi.

villeta

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: June 01, 2003, 12:15:15 »
Minä kalastelen Päijänteen Kynsivedellä. Onko muita lähistöltä?
-villeta-

Mono

• View Profile
« Reply #8 on: June 27, 2003, 21:27:20 »
Olin viime viikonloppuna Korpilahdella kalassa ja sain paljon ahvenia (50-400 g) ja paljon haukia pienin oli varmaan 200 grammaa ja isoin vähän reilu viisikiloinen (ennätykseni). Kaikki kalat tuli moottori-öljyn värisellä toukka-jigillä.

Mä mies

• View Profile
« Reply #9 on: July 01, 2003, 12:29:21 »
Onneksi olkoon isosta saaliista ja ennätyksestä!!!!
Minkä kokoista jigiä käytit??? Ajattelin vain siinä mielessä koska toi kalojen koon vaihtelevuus on niiin suuri.

Mono

• View Profile
« Reply #10 on: July 01, 2003, 20:52:15 »
7 cm:N toukkajigiä Niitä voi tilata Heal fishingistä!!!

Anonymous

• Guest
« Reply #11 on: July 04, 2003, 10:01:53 »
Terve,

Kalastaako kukan etelä-päijänteellä pulkkilanharjun/asikkalanselän kohdilla? Itse olen nyt muutaman vuoden siellä mökkeilyn ohessa kalastellut laihoilla saaliilla. Viimeviikonloppuna 4 verkkoa ulkona ja 1 pieni lahana. Vetämäläl tullut muutama pikku hauki. Paikanpäällä käy kuiteskin taimenta veteleviä veneitä aika reilusti. Onko kellään kokemusta tuosta seudusta ja olisiko kenelläkään vinkkejä.

T. epätoivoinen

TroutMan

• View Profile
« Reply #12 on: July 05, 2003, 19:59:04 »
Päijänteellä tulee uisteltua ehkä keskimäärin joka toinen viikonloppu ja ainoastaan lohikaloja tavoittelen. Tänä kesänä olen tehnyt vasta kolme reissua: Ensimmäinen reissu Varpusenlinnanselällä antoi yhden alamittaisen (n. 30cm) järvilohen, joka otti Iitin uistimeen. Toisella kertaa olin Asikkalanselällä ja takilasta tuli 45cm järväri, joka nappasi Tintti-peltiin. Kolmannella kerralla sää oli erittäin tuulinen, joten suuntasin Kinisselälle suojaisempiin vesiin, josta tuloksena kaksi vapautettua haukea (n. 2kg ja 1kg).

Lohikalaa on Päijänteessä todella huonosti tällä hetkellä, joten toiveita ei kannata turhaan nostattaa.

Kalojen kauhu

• View Profile
« Reply #13 on: July 14, 2003, 17:46:28 »
Itse kalastelen päijänteellä. Asun Jyväskylän nenäinniemessä ja päijänteen rannalla. Kyllä tästä läheltä haukea ja ahventa tulee. saaria on paljon ja niiden ympärillä ruohikkoa ja haukia. ; :)
Kalojen ja Laitisen kauhu!

hesep

• Guest
« Reply #14 on: July 15, 2003, 12:38:38 »
Mitenkäs olette päijänteen kalastajat saaneet kuhaa? Oma tämän kesän saaliini on n.10 kuhaa keskipainon ollessa n.1,5kg, isoin 2,5 kg. Täällä jämsän seudulla kuhakanta on kiitettävän hyvässä kunnossa.

Seppo Haapanen

• View Profile
« Reply #15 on: July 25, 2003, 21:35:08 »
Kalastan jyväskylässä poronselällä siellä on hyvä paikka mistä EI tule pieniä kaloja...

Mä mies

• View Profile
« Reply #16 on: August 03, 2003, 17:01:31 »
Mitä mieltä olette päijänteen veden pinnan korkeudesta.Kuulin, että se olisi yli 30cm normaalia alempana.

JazzSinatra

• View Profile
    • Email
Vs: Re:päijänne
« Reply #17 on: January 17, 2007, 22:03:11 »
Ootko Jämsästä päin kotosin? Oon muutaman kerran käyny Jämsänkosken suunnalla kalassa, mutta huonoin menestyksin. On muuten erikoista ettei täällä ole sen enmpää Päitsillä kalastajia.
asun sielläpäin päijännettä jossa on haapaniemi ja vaajakoski

S.P.B

• Guest
Vs: päijänne
« Reply #18 on: January 18, 2007, 19:52:57 »
katos onhan täällä foorumillakin jämpsäläisiä, jämsästä tulen minäkin. kalastelen kuitenkin enemmän korpilahden puolella.

JazzSinatra

• View Profile
    • Email
« Reply #19 on: January 22, 2007, 14:00:06 »
kaikki taitaa asua konnavedellä

Wilho

• View Profile
« Reply #20 on: June 03, 2007, 10:42:56 »
Jos ketään enään kiinnostaa niin itse kalastelen Majutvedellä Sysmässä...

Fishermansfrend

• View Profile
    • Email
« Reply #21 on: June 09, 2007, 11:07:58 »
Minkä väristä Minnow Spoonia kannattaa käyttää :oops:?

Yaffa

• View Profile
« Reply #22 on: June 09, 2007, 19:05:48 »
Jahas, jämsäläiset liikkeellä... Itse asun Jämsänkoskella, Kankarisveden tuntumassa. Onko kokemusta/vinkkejä Kankarisveden kalojen narraamiseksi?

JooND

• View Profile
    • Email
« Reply #23 on: July 16, 2007, 20:06:25 »
Kalastelen luhangassa ,jos joku sattuu tietää missä se on ja sitten saaria lähellä on artsaari,mätässaari ja enosaari (: jos on tuttu paikka ja papinkallioAIKA lähellä oisko noin 1,5km tai vähemmän.

aikamiespoika

• View Profile
« Reply #24 on: July 17, 2007, 22:25:20 »
Ja täällä taas kalastellaan Haukanmaan suunnalla Muuratsaloa vastapäätä Hauhonselällä. Fishermansfriendille: isoin minnari ahvenväreissä on ollut toimivin kaislikoissa

Fishermansfrend

• View Profile
    • Email
« Reply #25 on: July 23, 2007, 22:04:57 »
Juu. minä käyn myös. mutta ei tule vain kalaa:( eip näy paljo kalastelijoita :-o

JooND

• View Profile
    • Email
« Reply #26 on: July 28, 2007, 21:57:36 »
Juu. minä käyn myös. mutta ei tule vain kalaa:( eip näy paljo kalastelijoita :-o
ai siis kalastelet tuolla papinkallion lähellä vai sanoitko jollekkin muulle:D

errori

• Guest
« Reply #27 on: July 31, 2007, 22:05:02 »
kyllähän tossa päijänteellä tulee kalastettua, lähinnä täälä eteläpäässä asikkalanselällä ja siinä lähiympäristössä kun vääksyssä asun, niin ja tulee sitä tossa ruotsalaisellakin käytyä.
tehi-cup:ia isän kanssa kierretään ja tosta jämsän seudun kalaisuudesta niin noushan sieltä nyt edellisessä kisassa komee jalokala, muistaakseni reilu 9kg. toivottavasti osuu joskus tulevaisuudessa omallekkin kohalle.

Fishermansfrend

• View Profile
    • Email
« Reply #28 on: August 01, 2007, 20:25:03 »
Papinkalliolla kyllä on tultu käytyä. tuli siitä vähän kalaa, oisi voinut enemmänkin isoja tulla :|

Ilu

• MSN Messenger - ilk_ku_96@hotmail.com
    • View Profile
Vs: Re:päijänne
« Reply #29 on: August 17, 2007, 13:37:27 »
Minä olen Jämsästä kotoisin ja asun nytkin :mrgreen:
Rekisteröitykää kaikki osoitteeseen Kalassa.net/keskustelut[move]

center>