Chat

Author Topic: Paras tasurivapa  (Read 29063 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
Paras tasurivapa
« on: October 31, 2012, 22:16:01 »
Juu elikkäs en vastaavaa aihetta löytäny. Pitäs hyvä tasurivapa hommata pienille ja keskikokosille tasureille. Oon tuota wiggleriä ja kineticciä kattonu (ovat varmaan samoja vapoja  :-D ) ovatko siis hyviä vai kannattaako ostaa joku muu? saa ehdotella.
Fishing for the win

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
Vs: Paras tasurivapa
« Reply #1 on: November 01, 2012, 10:40:15 »
Minkähän mallista wiggleriä??

Itse olen käyttänyt tätä http://pilkkikauppa.net/pilkki-vapa/pilkkivapa/wiggler-ivalo-pilkkivapa.html Wiggleriä karvapyrstöjen tai alle 5cm levypyrstöjen kanssa, ja toimii aika moitteettomasti. Isompien tasureiden kanssa ei ole enää kovinkaan mielekäs pilkkiä. Siimana olen käyttänyt suurimmaksi osaksi ohuita punottuja tai 0.18mm monofiilia.

Pienempää Wiggleriä käytän pienten karvapyrstöjen kanssa ohuilla monifiilisiimoilla.

Varteenotettava vaihtoehto on tilata jostain hyvä ja kevyt haarukkavapa ja laittaa siihen n. 0.20mm siimat, pystyy hyvin uittamaan pikkutasureitakin.

Isompien tasureiden kanssa käytän vähän isompaa, jäykkäkärkistä vapaa jossa on kela. Itte tykkään kelaongella pilkkiä mielummin kun haarukkavavalla, mielipidekysymyshän tuokin on..
Olen kalastelijapoika!

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: November 01, 2012, 16:01:37 »
Tämmöistä wiggleriä oon katelllu.
http://pilkkikauppa.net/pilkki-vapa/wiggler-pilkkivapa-notkea.html että olisko toi hyvä ku ei ainakaan oo hinnalla pilattu.

E: niin joo kannattaako ottaa mikä niistä jäykkyyksistä kun niitä kolme näky olevan.
« Last Edit: November 01, 2012, 16:04:31 by k3du »
Fishing for the win

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #3 on: November 01, 2012, 19:49:22 »
Itse suosin kaikista jäykintä tasuripilkintään. Paras tuntuma, herkin ja terävin vastaisku.
Olen kalastelijapoika!

Runder

• View Profile
« Reply #4 on: December 09, 2012, 12:46:19 »
jos oikein kunnon tasurivapaa katot niin tällästä SLN ehdotti minulle.  http://www.kalamies.com/kalastus-keskustelut/topic?p=996962#p996962

Runder

• View Profile
« Reply #5 on: December 09, 2012, 17:48:35 »
tilasin 2 kpl noita kirpun vapoja

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: December 25, 2012, 17:43:33 »
Kirpun vavoille ääni täältäkin jos isompaa tasuria uittaa. Kun kerran kokeilee niin ei tee mieli enää millään Delfineillä pilkkiä. :-)
Karvapyrstöjä uittelen pienillä Delfineillä ja Wiggler-tyylisillä vavoilla. Tykkään enemmän Delfineistä, kestävät paljon paremmin ja pilkkiminen onnistuu jotenkin rukkaset kädessäkin. Nyt odottelen että posti tuo Kirpun tekemän pienemmän kehivavan, voi olla kova sana karvapyrstöjen uittoon.
« Last Edit: December 25, 2012, 17:45:44 by Suurkalastaja1 »
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #7 on: January 01, 2013, 20:31:16 »
Juu itellä on noita kinetic polaris vapoja, se on ihan hyvä vapa, mutta ei sillä voi rukkaset kädessä pilkkiä kun pitää sitä ruuvia veivata. Pitäs kokkeilla jotain tuomosta delffiiniä, että olisko helpompi pilkkiä kovalla pakkasella rukkaset kädessä. Pieniä tasureita pääasiassa kuitenkin tulee uiteltua kun ei ole kuin tuo 4" kaira.
Fishing for the win

center>