Ajattelin kirjoittaa tänne ensimmäistä kertaa, kun etsin juttuja ootto-onginnasta ja täällä oli kerran siitä puhetta.
Olin menossa ostamaan ootto-onkea tulevalle rautureissulle, mutta en ilmeisesti ymmärtänyt mitä olin ostamassa

. Luulin että ootto-onki antaa vastaiskun, mutta paikallisessa marketissa olleet mallit nostivat ainostaan lipun pysyyn kun kala siellä käy. Yritin etsiä myös netistä, mutta en löytänyt muuta kuin ameriikan lajitoverien viritelmiä joissa käytetään sellaista "mini virveliä", jollaista minulla ei ole. Aikaisemmilla rautureissuilla ns kökkävavat ovat tuottaneet ihan mukavasti lisäsaalista, joten halusin ehdottomasti vastaiskullisen ootto-ongen. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi siis kehitellä jotain itse.
Kriteerit oli seuraavanlaiset:
-yksinkertainen/varmatoiminen
-sen kokoinen että niitä viitsii raahata useamman tunturiin (mieluiten reppuun mahtuva)
-halpa (olen äärettömän pihi

)
-helppo rakentaa
Olen lopputulokseen sen verran tyytyväinen, että ajattelin laittaa ajatuksen tänne jakoon, jos siitä vaikka sattuisi olemaan jollekkin apua
Tässä video valmiista "tuotteesta":
http://www.youtube.com/watch?v=RA4hEqehDDI(Varmastihan näitä on kaupallisenakin versiona, minä en vaan löytänyt yhtään, mutta on se ainakin halapa jos ei muuta)
Pahoittelut jos tämä on aiheen vierestä
Edit: Olisi pitänytkin laittaa tämä varmaan tuonne rakentelu-osioon, sori, saa siirtää.