Chat

Author Topic: Kilkkirysä/kilkkiverkkko vinkkejä tämän veikeän otuksen pyyntiin  (Read 7394 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Nyt ois tarvetta pyytää muutama kilkki näytille. Oisko siihen paras kikka kehittää joku rysä, joka menee kuuden tuuman reiästä? Vai miten ois jos laskis vain verkot merenpohjaan kuuden tuuman reiästä yhteen kasaan ja sinne sekaan sotkis muutaman ahvenen. Sillähän nuo varmaan tulis, kun tuppaavat verkoista kalat syödä. Morrilla oon joskus jonku kilkin ylös asti saanut, mutta vaatii näköpilkkimistä, kun pitää pohjassa uittaa.

Kokemuksia ja vinkkejä?
« Last Edit: April 06, 2013, 10:47:26 by Murmeli »

Keijo the Kalamies

• Let's fish!
    • View Profile
Itselläni on tullut kilkkejä jopa haitaksi asti kun olen iskukoukkuja pitänyt pyynnissä liian matalalla ja vesi on sattunut laskemaan. Parhaimmillaan on jopa 7 kilkkiä noussut särkisyötin mukana pinnalle. :P

Itse en osaa mitään neuvoja rysäpyydykseen antaa, koska en moista itse harrasta. Sen sijaan Pietarin Avantokatiskalla on sattunut jokunen kilkki tulemaan.

Itse voisin pitää mahdollisena kikkana jotain verkon palasesta tehtyä pussia, jonka saa narulla vedettyä kiinni. Pussin sisään sitten joku kala (mieluiten käyvät oman kokemuksen mukaan maivaan) ja laskee pussin pohjaan.

Kilkit voi syödä syötin aika nopeasti, ja monesti on iskukoukkua nostaessa noussut vain selkäranka, jos sitäkään.
Terve ja heipä hei!

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Pitää lähtä tuota verkkokikkaa kokeilemaan. Muutama resu verkko löytyy ja joku kala vain pitäis saada sinne pyydettyä. Pilkillä käytiin pari päivää sitten ja laitoin ahvenenpuolikkaan merenpohjaan. Yhden kilkin sain sillä virityksellä. Pitäis laittaa useampi pyytämään yhtäaikaa.

center>