Chat

Author Topic: Kajakki/Kanootti + kalastus  (Read 50293 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tumppi98

• Vammalan urheilukalastajat
    • View Profile
    • Email
Vs: kajakki + kalastus
« Reply #60 on: April 29, 2011, 17:29:36 »
no kysyin sen takia ku ei viitti mennä itteään sentään kaatamaan tonne jäätävään veteen :-D.
Mennöön eikä meinata!

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #61 on: June 10, 2011, 15:03:22 »
Mielusat ilmat ollu viime päivinä meloskella kanootilla. Kalastus jääny tosin näilä lämmöillä pelkäksi onkimiseksi, mutta ensviikole lupasivat vilpoisempaa. Mites kajakisteilla on kausi lähtenyt käyntiin?
Jovain.

Mikke96

• View Profile
« Reply #62 on: June 12, 2011, 15:53:45 »
Mää olin ekaa kertaa meijjän ihan normi kajakilla ei siis kalastus kajakki kalassa eilen ja tänään. Oli kyllä ihan mukava vaikken kalaa oo vie ylös asti saanukkaan yks hauki tärppi kyllä on tullu. Vie pitäs vaan kehitellä jotenkin kaks uistelu telinettä kajskkiin niin pääsis uisteleenkin.

Mikke96

• View Profile
« Reply #63 on: June 14, 2011, 19:08:09 »
Mää olin taas eilen illalla haukea koittamassa ja sain kolme vajaa kilosta haukee. Kajakissa on aika helppoa nostaa hauet, ei tarvi haavia tai nostokoukkua.
« Last Edit: June 14, 2011, 19:58:14 by Qkkeli »

Shark

• Korrostan
    • View Profile
Vs: Kajakki + kalastus
« Reply #64 on: June 17, 2011, 19:42:02 »
Lasikuituinen soutuvene airoineen on jäänyt aika vähälle käytölle tällä kaudella, mutta tänään oli keli, jossa parempi valinta olisi ollut vene kanootin sijaan. Kohtuullisellakin tuulella yksin melottaessa kanootissa on välillä pelkkä matkustaja. Tosin jos pelkästään kuntoilumielessä meloisi niin tuulessa kyllä saa melalla vääntää aivan tosissaan... Voi olla, että kanoottia keskeltä soutamalla onnistuisi paremmin tuulessakin eteneminen, mutta ei ole sopivaa airoparia vielä(kään) löytynyt. Merkkiairot maksaisivat postikuluineen toista sataa...
Jovain.

Mikke96

• View Profile
« Reply #65 on: June 18, 2011, 21:59:22 »
Mää olin eilen illalla kajakilla kalassa. Ensin uistelin kaislikon viäreen ei tullu kalaa sitten heittelin muutaman heiton ja tuli tärppi sitten kolme heittoo peräkkäin ja jokasella sellanen kilonen hauki ja sitten rauhottu. Sitten lähdin jigaileen sellaseen kuha paikkaan mutta ei tullu jigillä mitään. Sen jälkeen aattelin heitellä lipalla jos tulis ahvenia. Muutaman heiton heittelin niin tuli yks piäni ahven sitten seuraavaka tuli joku vajaa puolikilonen hauki ja sitten taas ahven ja sitten sellanen kilonen hauki. Että oli mun miälestä ihan hyvä kala reissu kun ei tullu karkuutuksiakaan :-)

Mts27

• View Profile
    • Email
« Reply #66 on: June 20, 2011, 17:48:17 »
Oon miettiny ton kalastus kajakin hankkimista mutta rahat on vähän vähissä joten jos jollakin olisi hyväkuntoinen, mutta kuitenkin aika halpa niin vois ilmotella saattaisin ostaa jos tulis hyvänhintainen vastaan.

Mikke96

• View Profile
« Reply #67 on: June 20, 2011, 18:27:45 »
Oon miettiny ton kalastus kajakin hankkimista mutta rahat on vähän vähissä joten jos jollakin olisi hyväkuntoinen, mutta kuitenkin aika halpa niin vois ilmotella saattaisin ostaa jos tulis hyvänhintainen vastaan.
Kannattas laittaa tää ilmotus täälä foorumilla tonee kirpputori osioon :wink:

Mts27

• View Profile
    • Email
« Reply #68 on: June 20, 2011, 20:13:20 »
Mites on ootteko kokeillu kalastaa kuhaa kajakista ja millä tuloksilla kiinnostas tietää :-o

« Reply #69 on: June 20, 2011, 20:38:14 »
joskus kun rahaa löytyy vähän liikaa ylimääräisenä, niin kalastuskajakin ostan...
Kokkeile ite, kyllä tasurilla pitäis tulla.

_kiiskenkalastaja_

• Masai-mies
    • View Profile
    • Email
« Reply #70 on: June 20, 2011, 20:58:51 »
Itse olen haaveillut jo pitkään kajakista, toivottavasti rippirahoilla sais sellaisen ostettua :-) ois se vaan mahtavaa sellaisesta jotain isompaa kalaa väsytellä kun varmaan parin kilon hauki jo vetää kajakkia perässään :-D

E: Tällaisen meinaan ostaa jos rahaa tulee tarpeeksi:http://www.bearwater.fi/kauppa/kajakit/sit-on-top-_ja_kalastuskajakit/xcite_290_premium_ja_sport/ sport mallin meinasin ostaa kun en lähe satasta maksaa muutamasta metristä köyttä ja selkätuesta, kellään kokemuksia tuollaisesta?
« Last Edit: June 20, 2011, 22:31:28 by _kiiskenkalastaja_ »

tumppi98

• View Profile
    • Email
« Reply #71 on: June 21, 2011, 10:42:58 »
Nyt tuli koitettua tota kajakkikalastusta kaverin kajakilla mutta ei saaliit ollu mikkää kauheen hyvät vain yksi vajaa kilonen hauenpulikka mutta mukavaa oli.
Mennöön eikä meinata!

Mikke96

• View Profile
« Reply #72 on: June 21, 2011, 11:54:22 »
Itse olen haaveillut jo pitkään kajakista, toivottavasti rippirahoilla sais sellaisen ostettua :-) ois se vaan mahtavaa sellaisesta jotain isompaa kalaa väsytellä kun varmaan parin kilon hauki jo vetää kajakkia perässään :-D

E: Tällaisen meinaan ostaa jos rahaa tulee tarpeeksi:http://www.bearwater.fi/kauppa/kajakit/sit-on-top-_ja_kalastuskajakit/xcite_290_premium_ja_sport/ sport mallin meinasin ostaa kun en lähe satasta maksaa muutamasta metristä köyttä ja selkätuesta, kellään kokemuksia tuollaisesta?
Joo mulla oli kerran kiini joku kahen kilon hauki niin veti kajakin kaislikkoon ja hauki pääs
karkuun :-( Että kyllä se vetää piänikin hauki kajakkia mennessään kun jo pelkästä minarin kelauksesta kajakki liikkuu. Ja kyllä sun kannattas kiiskenkalastaja toi kalastus kajakki hommata kun ei oo mikään hirveen kallis ja näyttäs ihan kelpo peliltä kalastukseen.
« Last Edit: June 21, 2011, 11:57:21 by Mikke96 »

tumppi98

• View Profile
    • Email
« Reply #73 on: October 23, 2011, 19:24:11 »

Ostikko kiiskenkalastaja tollasen kalastuskajakin kun itteäkin kiinnostais tollanen?
Mennöön eikä meinata!

_kiiskenkalastaja_

• Masai-mies
    • View Profile
    • Email
« Reply #74 on: October 23, 2011, 19:49:40 »
Eipä tuota sitten tullut ostettua kun rahat vei nuo 2-pyöräiset :-( ja aika pitkä matka ois mulla lähteä tuolta bear & waterista kajakkia hakemaan.
Mutta joskus kyllä vielä kajakin hommaan :-)
« Last Edit: October 23, 2011, 19:51:56 by _kiiskenkalastaja_ »

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #75 on: May 22, 2012, 18:50:14 »
Järvikin päässyt jo jäistä, joten lähipäivinä pitänee lähteä uittamaan kanoottia. Kovaa tuulta pitänyt nyt pitkään, niin ei ole oikein innostusta tarpeeksi löytynyt. Sopivia airoja olen taas etsinyt, kohta pitää varmaankin luovuttaa ja tilata nämä, vaikka hinta hirvittää. Melko kevyet kyllä ovat.
Jovain.

T_S

• View Profile
Vs: Kajakki/Kanootti + kalastus
« Reply #76 on: March 06, 2013, 22:20:48 »
Morjesta. Mites toi kajakin kuljetus autolla onnistuu? Myydäänkö jossain jotai valmiita kuljetus paketteja?

izengard

• View Profile
« Reply #77 on: March 18, 2013, 12:07:52 »
Taakkatelineet katolle ja kajakin nostaa siihen, räikättömillä liinoilla kiinni ja menoksi.
Video kertoo kaiken:
http://www.youtube.com/watch?v=NLzjtcxfmEs
Videossa myös hyvät muistisäännöt lain vaatimuksista.

T_S

• View Profile
« Reply #78 on: March 18, 2013, 22:37:56 »
Niinpä tietenkin. En tullu ajatelleeks. Kiitoksia

T_S

• View Profile
« Reply #79 on: April 19, 2013, 22:08:20 »
Minkälaisia välineitä olette käyttäneet? Kela? Vapa? Oletteko yrittäneet verkkokalastusta kajakilla? Entäs pitkäsiima? Miten mahtaisi onnistua? Kohtahan sitä jo pääsee.
« Last Edit: April 22, 2013, 17:43:09 by T_S »

center>