Chat

Author Topic: alkuun pitäisi päästä!  (Read 2663 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
alkuun pitäisi päästä!
« on: May 21, 2003, 00:00:40 »
moi.

Olen juuri alottamassa perhokalastus uraani.
En hirveästi perhokalastuksesta tiedä. Kysyisinpä teiltä jotain suositteluja perhokalastus settejä? Kela-vapa-siimat.
Sijoittaa voisin 100 eurosta 150 euroon. saako sillä hyviä ja kestäviä settejä.

Lisäksi kysyisin vielä hyviä paikkoja perhostuspaikkoja lapissa/norjassa jonne olemme kaverini kanssa kesällä lähdössä heinäkuun alkupuolella.

Viime kesänä olimme kitkajoella viikon verran kalastelemassa. sieltä emme hirveitä saaliita saaneet. Pieniä harreja sekä tammukoita tuli satakunta viikon aikana.Kalastelimme siellä perinteisillä virveleillä, Perholitkoja sekä lippoja käyttäen.

Kirjoittakaa myös muita hyviä vinkkejä perhokalastukseen liittyen aloittelijalle,

Kiitoksia

Juho

dj_mummo

• View Profile
Re:alkuun pitäisi päästä!
« Reply #1 on: May 21, 2003, 00:08:00 »
Itselläni on Visionin 3zone perhosetti. Toimii hyvin, ei ole ollut valittamista. Pärjäsi hyvin erän testeissä. Maksaa alle 100 euroa. Toisena hyvänä pidän loopin settiä. Ei kokemusta ko. setistä.
mitämitä, jotain uuttako?

hajoilen noille mun vanhoille viesteille :D

Anonymous

• Guest
« Reply #2 on: May 21, 2003, 07:21:58 »
Anteeksi nyt, mutta 3Zonea ei saa alle 100e, kun pelkkä kelakin on jo 100e. Koita laittaa siihen vielä vapa + corduraputki, heittosiima, pohjasiima sekä peruke...

Perhomessuilla oli 3Zone messutarjouksessa 229e, eli hieman parin satkun päällä huitelee sen hinta nykyään...

Intro oli se halvempi Vissu-setti. Sekä' Superliten kelalla saa my6ös halvemmalla, tosin superlite jää paljon 3Zonesta...

Kannattaa satsata siihen ekaankin vapaaan sitä rahaa, kannattaa pidemmä päälle!

Mayfly

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: May 21, 2003, 14:39:06 »
Terve terve!

Joku väitti 3zonea alle 100 euron hintaan. Ei ei!. ei lähde edes käytettynä.
Vision intron saat 120-150 euron hinnalla, siis settihän on suuniteltu aloittelijoille, mutta jos kukkaro kestää, niin hitusen enemmän laittamalla saisit kohtuu toimivan 3zone setin, joka täällä maksaa 190 euroa.

Intro sisältää:
Vision Superlite kelan
Vision Intro vavan
Vision vapaputken
pohja- sekä heittosiiman.
Heittosiiman ja perukkeen liittimen, että itse perukkeen.

3zone sisältää:
Vision 3zone kelan
Vision 3zone vavan
Vision vapaputken
pohja- sekä heittosiiman.
Heittosiiman ja perukkeen liittimen, että itse perukkeen.

Kumpikin nuista seteistä ovat kolmiosaisia, tosin on myös nuita 6-osaisia Travel extreme malleja, mutta setteinä en ole vielä toistaiseksi nähnyt missään.
Intro on mielestäni arvioitu aftma-luokissa ylä- kanttiin ja on ehkä hiukan liian taipusa.
Superlite kelakaan ei ole mikään älyttömän hyvä, niin kuin 3 zonekaan, mutta silti annan paremmat plussa 3zonelle.

Äsken mainitsin huonoja puolia Introsta, mutta siitä ei tarvitse liikaa harmistua on siinä ihan hyviäkin puolia, esim: harvemmin löytää markkinoilta, nuin hyvää settiä hinta/laatu
suhteessa ja setti on varmasti erinomainen aloittelijan käsissä, mutta niin kuin sanoin jo, jos vaan kukkaro kestää niin osta 3zone.

Eli kummastakin on muitakin kokemusta, kuin vain kaupassa vavan nytkyttämistä.

/May

''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

Petri

• View Profile
« Reply #4 on: May 22, 2003, 17:03:34 »
perhokulmast saa intron mis on 3zone kela  159 e
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

center>