Chat

Author Topic: Putkiperhon kasaus  (Read 26173 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tapza

• View Profile
    • Email
Putkiperhon kasaus
« on: July 10, 2013, 12:59:14 »
Terve.

En äkkäseltään löytänyt mitään selkeää selostusta näistä putkiperhoista, joten aloitin uuden aiheen.

Eli olen hiljakseen innostunut noista putkiperhoista, sillä omat kalavedet täällä Stuttgartissa ovat kuulemma ihan ok taimen ja kirre paikkoja.

Olen harkinnut hommaavani kokeeksi muutaman Eumerin perhon, mutta en ole oikein tietoinen miten mun pitäis asentaa koukku siihen? Toimiiko ihan niin, että Monofiili siima n. 20-30cm pätkä läpi perhon putkesta ja sitten sitoo peräpäähän vaikka 3 haara koukun ja sitten toiseen päähän sitoo vaikka ihan perus lukon?

Perus UL heittovehkeillä kalastan ja pääsiimana käytän 0,18mm punottua narua.

Kiitos paljon avusta ja selonteosta

Tapza

• View Profile
    • Email
Vs: Putkiperhon kasaus
« Reply #1 on: July 12, 2013, 08:45:11 »
Ehkä otsikko on hieman harhaanjohtava, kun vastauksia ei ole tullut. Kuitenkin tahtoisin vain tietää miten toi koukutus olis parasta tehdä, sillä perhoja en yleisesti ole ikinä käyttänyt. Noi Eumerin putki/heittoperhot ovat vain alkaneet kiinnostaa, sillä olen kuullut, jotta niitä on helppo käytellä myös perus virvelillä.

Termis

• Rehumakkaran muiluttaja
    • MSN Messenger - joonas.pysays@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: July 13, 2013, 10:41:13 »
Siima putkesta läpi sitten vain solmu koukkuun ja vedetään koukku putkeen tai jätetään roikkumaan perässä. Omaa kokemusta Eumerin putkista ei ole, mutta noin putkiperhot yleensä koukutetaan.
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä."

Tapza

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: July 15, 2013, 08:56:55 »
Kiitos vastauksesta. Pitääpä lähteä sitten tilailemaan muutama kokeeksi. Joskin syksyllä vesien viilettyä varmaan vasta enemmän alan kokeilemaan noilla kalastamista. Tuntuu jotta tällä hetkellä kala ei ainakaan täällä päiten ole syönnillä. Ainakin päivisin ja iltaisin ei ole tullu mitään. Ainoastaan aamulla tuonne sanotaan klo 10 saakka jotain on noussut.

center>