Chat

Author Topic: Avokelan ongelmat  (Read 4863 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tommendaali

• View Profile
Avokelan ongelmat
« on: September 08, 2013, 02:09:50 »
Moro vaan, tarvisin pikasta apua kun ostin tossa uuden avokelan Abu Garcia - Orra S40 ja ilmeni sellainen ongelma että kun laitan siiman puolaan ja sitten kokeilen jarrua vetämällä siimaa ja sitten kun siima pääsee löysälle niin siima niin sanotusti voisi sanoa että räjähtää elikkä siima purkautuu totaalisesti kelasta ja menee tuhannen solmuun ja ei sitä auta kun purkaa siima kelasta ja lyödä roskiin.. Olen koittanu jo kolmesti ja sama tulos että sinne meni 15€ 0.32mm hyvä siima. Mitä mun pitäs tehdä onko kelassa vaan vikaa vai teenkö jotain väärin. Olen kuullu juttua että pitää laittaa samo päi ku kelaa ja myös päinvastoin ja että siimarullan pitää olla pystyssä tai vinossa mutta mikää ei noista toiminu.. Alkaa turhauttaa pitänee viimeistää ottaa myyjään maanantaina yhteyttä..

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
Vs: Avokelan ongelmat
« Reply #1 on: September 08, 2013, 21:16:39 »
Lähtisin liikkeelle siitä, että täytätkö puolan ihan ääriä myöten täyteen?   Sitä kun ei passaisi tehdä.  Vaan jättää about 2mm vajaaksi.

Toinen että jos on vene käytössä / virtaava koski, niin puolaamisen jälkeen päästät ensin siiman ulos, korkeintaan minilukkoleikari päässä. Eli "suorit" siiman.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Tommendaali

• View Profile
Vs: Avokelan ongelmat
« Reply #2 on: September 13, 2013, 15:39:41 »
Eli juttuhan meni niin että heti kelattuani siiman ensimmäistä kertaa puolalle se purkautui siitä samantien pois. ja jätin kyllä siihen tilaa reippaasti ettei se sen takia kyllä purkaudu. Eräs tuttuni sitten kertoi että siimalla on ns. muisti josta johtui että siima ei pysynyt kireästi puolalla vaan purkautui. sain kuitenkin siiman laitettua puolaan ja pääsin koskelle jossa suorin siimaa jonkin matkaa niin että laitoin kiinni koukuttoman vaapun jonka päästin pitkästi alavirtaan ja kelasin hitaasti takaisin jonka jälkeen ongelmia ei ole ollut. Kiitos kuitenkin vastauksesta :)

center>