Chat

Author Topic: Kannettavat kalaveneet  (Read 13742 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Börje

• View Profile
    • Tuusulanjärven urheilukalastajat
Kannettavat kalaveneet
« on: December 15, 2013, 22:50:22 »
Olen pohtinut millä elävöittäisin taas ensi toukokuussa järjestettävää TuusTuusulanjärvelle yleisötapahtumaa. Jotain sellaista, joka houkuttelisi seuran teltalle myös kalastuksesta aidosti kiinnostunutta porukkaa. Järjestäjinä tilaisuudessa ovat Tuusulanjärven urheilukalastajat, purjehtijat, melojat ja eränkävijät. Jokainen seura esittelee omaa toimintaansa, mutta homma alkaa toistamaan itseään. Ensi kevään tilaisuus on 29.5.14

Mietin yhtenä vaihtoehtona mahdollisuutta testata erilaisia kannettavia kalaveneitä. Siis sellaisia, jotka voi kuskata vesille henkilöautolla ja kantaa veteen yksin tai kalakaverin kanssa. Maksimipaino veneelle siis 50 kilon luokkaa. Moottorin sietävien paattien kanssa voisi testata erikokoisia pieniä sähkö- ja bensakoneita. Luuletteko, että vetäisi yleisöä? Millaisia veneitä haluaisit päästä kokeilemaan jos järkkäisin vaikka tusinan verran erilaisia vaihtoehtoja kokeiltavaksi? Saa vastata vaikka et oikeasti pääsisi paikalle. Kiinnostaa nimittäin tietää millaista kalustoa pitäisi haalia koeajettavaksi?

JohnnyGoGo

• View Profile
    • Email
Vs: Kannettavat kalaveneet
« Reply #1 on: December 16, 2013, 11:02:12 »
En ole paikalle pääsemässä, mutta itse olen pohtinut hankkivani sit-on-top tyylistä kalastuskajakkia (~30kg), ja aika vähän noihin missään on vielä tullut törmättyä. Voisi olla esiteltäväksi varteen otettava vaihtoehto?

Börje

• View Profile
    • Tuusulanjärven urheilukalastajat
Vs: Kannettavat kalaveneet
« Reply #2 on: December 16, 2013, 12:14:03 »
Alustavasti puhuttu poljettavasta Hobie SOT:sta omistajansa kanssa. Pitänee jahdata 1-2 melottavaakin SOTtia. Omasta takaa löytyy kalastukseen viritetty inkkari kanootti, jota voi myös soutaa. Pari eri mittaista ilmatäytteistä Grand canoe hybridikanoottia ja yhden kumiveneen saan paikalle ilman muuta. Muut venhot pitää jahdata jostain kiinnostuksen perusteella, Soutuponttoonivene ja kellurengas ovat varmaan toivelistalla. Onko muuta? 

center>