Hyviä kairoja ovat molemmat. Hieman ominaisuuksiltaan erilaisia, ja valinnan voi tehdä oman tarpeen mukaan. Voisi ajatella että esim. kilpailuissa paljon reikiä kiertävä arvostaa pienen UR:n nopeutta, ja että heikompihauiksinen sekapilkkijä valitsee puolestaan 6" Moran.
Nuo tuttavan kaverin jutut "kairaa varovasti, ei saa pysähtyä kairaus siin lopus tai menee terät kieroo" eivät kuulu näihin merkkeihin, mutta ehkä voisi kuvitella että jollain on joskus ollut joku pehmytteräksinen kaira jonka saa kunnon rykäisyllä solmuun.
Itseltä löytyy mm. 6" UR punaisella terällä, sekä 6" Mora Expert. Iäkkään UR'n terä alkoi vanhuuttaan menettää purevuuttaan toissasyksynä, ja sen jälkeen olen käyttänyt Moraa lähes kaksi talvea teriä vaihtamatta eikä ole UR:ää tullut ikävä. Mutta kun terien vaihdon aika koittaa niin luultavasti hankin molempiin uudet ja UR:kin saa uuden elämän.
Olen jollain foorumilla sanonut että Mora Expert on paras kaira mitä olen omistanut. Kun en tarvitse sekuntikelloa kairattaessa, niin kairaamisen keveys ja kuljetettavuus painavat mielipiteessäni. Pidän UR:ää myös hyvänä kairana ja varmasti se soveltuu jollekin toisella Moraa paremmin.