Hei kaikki kalastajat! Kuten jo otsikosta voi päätellä nautin kalastamisesta, mutta vedellä ollessani, touhuni näyttää lähinnä soutelulta. Ongelmani olisi tämä. Sain 17vuotiaana virvelin ja siitä lähtien olen ollut koukussa avokelalla kalastamiseen, välillä enemmän, välillä vähemmän. Kuitenkin näiden vuosien ajan, saaliini määrä on ollut lähinnä naurettava.
Aloitin mökillämme, missä veneellä soudin aina kaislikon reunalle ja heitin kaislikon myötäisesti lusikkaani veteen. Noin 2000 heittoa myöhemmin, sain ensimmäisen haukeni.
Kelataan vähän aikaa eteenpäin. Toissavuoden aikana kävin lähinnä kesällä koettamassa Hämeenlinnan alajärveä rannalta heittäen. Luin kaikkia tuulioppaita ja opin että, jos rannalle tuulee kalat viihtyvät siellä, yritin myös hidastella kelaustani ja se kesä oli onnistunein kesäni sain 4 haukea rannalta. Isompaan popperiini tuli vielä pari huonoa tärppiä. Sen vuoden loppukesän jatkoin popperin käyttöä ja lopetin muiden vieheiden käytön lähes kokonaan.
Ja nykyhetkeen. Tänä vuonna aloitin kalastamisen hyvissä ajoin. Maaliskuussa popperi lensi jo Hyvinkään ridasjärveen. Ensimmäinen heitto ja hauki, toinen heitto ja jälleen hauki. Vaan kuinka ollakaan, siihen se jäi. Nyt näiden ensimmäisten kalojen jälkeen ja 60 kalastus- tuntia myöhemmin en ole edes saanut yhtä tärppiä. Heittelen kokoajan kaislikkoon suuntaisesti ja kaislikkoa päin, alla on vettä noin 2-2,5 metriä, mutta ei mitään. Motivaationi alkaa loppua, ennätyshaukeni on 800 grammainen.. Apua?

Ohessa kuva uistimistani. En ole ostanut hirveästi, lähinnä lahjaksi saanut. Olen popperit ostanut, x-rapin ja räsäset ja jerkin. Siihen se jääkin. Valkoset numerot osoittavat uistimet jolla olen saanut haukia ja mustat ahven uistimiani. Tiedän että foorumien kautta on hirveän vaikea auttaa, mutta näkeekö joku tässä uistimissani, perusmokia, värien puutetta? Vaappuja en osaa uittaa lainkaan, minulle on opetettu että lusikka on "se ainoa oikea". Vinkkejä/ mitä vaan otetaan vastaan.