Chat

Author Topic: Vantaankoski Elokuu 2015 Heittokalastaminen  (Read 6516 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SebuHeS

• Guest
Vantaankoski Elokuu 2015 Heittokalastaminen
« on: August 06, 2015, 17:44:33 »
Heips,

Kävin tänään ensimmäistä kertaa Vantaankoskella, ennen sitä luin että on kalaisaa ja suvannosta saa isoja haukia, parhaimmillaan 10kg. Noh lähdin kokeilee ja ei mitään tullut. Vesi oli kyllä aika ruskea. Uistimista käytin mm. kultaista kuusamon helmi professoria, hopeaa kuusamon helmi räsänen, kuusamon helmi räsänen ahvenen värinen ja sitten erivärisiä lippauistimia, lusikkauistimeja ja jotain muuta niin eeeei mitään. 11,5 tuntia kalastin, varhain aamusta tähän asti. Välissä kolme 5min taukoa ettäs kyllä ranteessa tuntuu.

Te jotka olette Vantaankoskella käyneet / kalastaneet erittäin ruskeassa vedessä, olisiko antaa jotain vinkkejä? Melkein 12h aikana ehdin kyllä monta väriä kokeilla. Eniten käytin räsäsiä.

Oliko vika kalastajassa vai ei vaan nyt syönyt?

Kiits

KÖSTER

• View Profile
    • Email
Vs: Vantaankoski Elokuu 2015 Heittokalastaminen
« Reply #1 on: August 09, 2015, 23:53:22 »
Niin, vaikea tuota on mennä veikkaamaan kummassa päässä siimaa se suurempi syy onkaan.
Salmon hornetit tuollakin toiminee, jigeilläkin jotkut kuhaa saaneet kuin uistin ja lippakin toiminut sopivalla syönnillä oikein tarjoiltuna.
Näkyikö muita kalahavaintoja?
Suurhauki ja paras kuhasesonkikin lienee jo ohi ja ankara syystaimenen ja lohen sesonki vielä edessä päin. Lieneekö ahvenkaan tuolla otillaan kuten monessa paikassa ja elokuun lämpösissä vesissä yleensä mene ja tiedä.
Salmo hornet ja jigit erivärisinä, mallisina ja kokoisina toiminee jos toimii mikään kyseisenä ajankohtana.
Väreistä voi joku enemmän käynyt paremmin vinkata vinkata, itse käyn vähemmän haastavissa kohteissa joilta saanut vuosien varrella minulle sopivampia elämyksiä ja yli tuhat koskikalamerkintääkin(kirre,taimen,harjus) vuosien varrella.
Rapalan 5cm count down, salmo hornet, mepsin kuparilehtinen punasilla pilkuilla, jne. Toistuu vähä ylempänä vantaankoskella ainakin merkinnöissä ,vaikka suurin osa itä ja pohjoissuomesta kalastetuista kaloista täyttääkin päiväkirjaa lukumääräisesti.
Merellä sininen ja sisäsuomessa ahvenen värinen räsänen hauki kuha ahven jahdissa.
Sameassa sateen puurouttamassa vantaanjoessa on tosi vaikeaa saada kalaa havaitsemaan viehettä saati nappaamaan olen huomannut.
Aamulla varhain kovan kalastuspaineen vuoksi vois olla saalis mahdollista myöskin?
Suurhauki ja kuha lienee keväämmällä parhaiten otillaan, nyt ootellaan syksyn myötä lohen ja taimenen kutupuuhia ja lopuksi lipotaan siikaa kenties.
Lienee käytettävä paljon aikaa tuon jorpakon metkuihin tutustumisessa olen huomannut vaikkakin noin 5-10 käyntikerran perusteella turha vetää nollareissuista huolimatta johtopäätöksiä, kovin pessimistiseen lokeroon.
Kun kuha hauki tai muu eväkäs on paikalla ja ajoitus natsaa muuttunee tyhjäkin kaivo kelpo kalamestaksi
« Last Edit: August 10, 2015, 00:10:12 by KÖSTER »

center>