Chat

Author Topic: Version 1.2. kehitysketju  (Read 42078 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Version 1.2. kehitysketju
« on: April 18, 2016, 09:08:21 »
Laitetaanpas taas kehitystyön ketju näkyville. Uusi versio on siis tulossa ja nyt on luvassa sisällöllisesti vähän enemmän tavaraa kuin viimeksi. Katsotaan miten tuo Android-versio saadaan toimintaan, niin päästään enemmän tämän kimppuun.

Uusia asioita tulee olemaan:
-Mobiilipuolella kokeillaan lähiverkkohostaamista.
-Yksinpeliin tulossa lisää sisältöä (kokonaan uutta)
-Järvien teko on jo aloitettu

Yksinpelin uudistukset ovat jokseenkin mittavia ja niillä on myös vaikutusta jonkin verran moninpelin puolelle. Näistä kerrotaan myöhemmin lisää. Jos tuo saadaan nätisti rullaamaan, mikäpäs meitä estäisi jatkamsta sitä hahmonkehitystäkin, mikä oli alkuperäinen suunnitelma pelille.

Mahdollinen julkaisuajankohta tälle on syystalvi - talvi, jos kaikki menee hyvin putkeen. Android-version julkaisun sujuvuus ja tukitoimet vaikuttaa aikatauluun paljon.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

mianka

  • Posts: 148
  • Säätäjä-ässä säätämässä
    • View Profile
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #1 on: April 18, 2016, 11:41:01 »
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´
´´´´´¶´´´´¶¶´´´´´´´
´´´´´¶´´´´´¶´´´´´´´
´´´´´´¶´´´´¶´´´´´´´
´´´´´´¶´´´¶´´´´´´´´
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´
´´´¶´´´´´´´´´´´´¶´´
´´¶´´´´´´´´´´´´¶´´´
´¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´
´¶´´´´´´´´´´´´´´´¶´
´¶´´´´´´´´´´´´´´´¶´
´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´
´´´¶´´´´´´´´´´´¶´´´
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #2 on: April 21, 2016, 23:25:36 »
Tänään mieleeni juolahti ERITTÄIN kova idea, mikä pitää tehdä seuraavaan julkaisuun. Ne harvat joille olen asiasta maininneet ovat olleet asiasta erittäin innostuneita ja sanoneet tyyliin "paras idea ikinä". Nyt on luvassa jotain, mitä kellään Pro Pilkkiä pelanneella ei ole varaa jättää väliin :)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anr

  • Lohimaan velho
  • Posts: 124
    • View Profile
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #3 on: April 22, 2016, 10:57:06 »
Tänään mieleeni juolahti ERITTÄIN kova idea, mikä pitää tehdä seuraavaan julkaisuun. Ne harvat joille olen asiasta maininneet ovat olleet asiasta erittäin innostuneita ja sanoneet tyyliin "paras idea ikinä". Nyt on luvassa jotain, mitä kellään Pro Pilkkiä pelanneella ei ole varaa jättää väliin :)


Hype is real :D
Ei tää nyt niin vakavaa ole, mutta ******** silti.

MIETTINEN

  • Berliinin Reagan
  • Kalassanet Ry jäsen
  • *****
  • Posts: 202
  • Kiero savolainen, muuten ihan terve
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #4 on: April 22, 2016, 11:03:10 »
Reilun vuoden olen tässä hakenut innostusta palata pilkin pariin.
Android versiota tässä jo kuumeisesti odottanut ja jos vielä PC:lle tulee uutta niin eiköhän innostus taas löydy, saattaapa pieni avustuskin olla tulossa :)

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #5 on: April 22, 2016, 18:12:15 »
Kyllä tässä uutta kehitellään koko ajan, itselleni teki hyvää olla tovi poissa kuvioista. Nyt on pää täynnä ideoita ja tarmoa toteuttaa niitä.Ollut jo koko kauden ja tahti vaan kiihtyy.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #6 on: April 22, 2016, 19:41:01 »
Sen verran voin vinkata, että kyseessä on kunnianosoitus etenkin niille, jotka ovat pelanneet pilkkiä aina Pp1 ajoista asti. Aina ei tarvitse keksiä uusia ideoita, joskus voi katsoa taakse päin ja löytää sellaista mikä toimi vanhemmassakin versiossa ;) Onko se koira? Onko se kiroileva figuuri kalan karatessa? Onko se hauki kaivossa? Ehkä muokattavat bottien nimet? Eiku mitä kaikkea siellä pp1 olikaan.. (huhumylly käyntiin..).


YKsi uutuus puuttuu tuosta aloitusviestin listasta. Se on se, että jatkossa trusted hostit saavat enemmän näkyvyyttä host-listalla ja hosteille tulee mahdollisuus valita mukaan vain pelaajat, jotka ovat rekisteröityneet. Tällä karsitaan suoraan pelleilijöiden ja huijareiden näkyvyyttä. Rehelliset ja kunnolliset pilkkijät ovat etusijalla. Tämä uudistus on elintärkeä, koska mobiilipuolen yleistymisen myötä IP-bannien merkitys vähenee koko ajan.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

PROmestari

  • Posts: 2
    • View Profile
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #7 on: April 22, 2016, 23:06:16 »
Mahtavaa. Muistan hyvin kuinka silloin aikoinaan kaveri tuli näyttämään miten se pilkkipeli ladataan ja sitten mentiin sinne Ruuhijärven roskistolpille nappaan kirjolohta tai koittaan Matojoen haukea.

Viime version myötä olen taas jaksanut istua virtuaalijäillä ja samalla sain isäukon ja yllättäen myös isoisäni innostumaan pelistä. Ihan huikeaa miten olette jaksaneet kehittää peliä ja Android versiota odotan innolla.

Vähän ihmetyttää mitä pp1:llä olisi enää tarjota. Vakoilu? Tuskin. Pilkille ja äkkiä!? Ehkä... Jotain kivoja easter egg  viittauksia? Hype is real!

Vielä loppuun yksi järvi idea vaikka niitä on varmaan riittämiin. Usean lammen kalastusalue, kuten taivallampi mutta enemmän lammikoita vierekkäin ja hyvin erilaiset kalastot.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #8 on: April 23, 2016, 01:32:00 »
No tuon järvi-idean saisi kasaan jo sillä, että laajentaisi nykyisen Hossalaislammet Ullavan kokoiseksi.. :) Siellä on koko lähitienoo täynnä lampia ja järviä, joissa kalastot vaihtuvat nopeasti lätäköstä toiseen.

Harmi kun nykyään ei voi enää puhua ideoistaan ääneen, kun ne tulee näköjään kopioiduksi. Joudutte siis tyytymään meidän osalta salamyhkäisyyteen.

Tällä hetkellä ihmetellään android-puolella sitä, etät miksi jotkut äänet kuuluvat toisella laitteella mutta toiset ei. Ongelma tuskin on iso, mutta se pitää ratkaista ennen beta-testejä. Joskus tuollaisen pikkujutun selvittämiseen menee raivostuttavan paljon aikaa, mutta yhtäkaikki - se pitää olla kunnossa ennen kuin peli voidaan jakaa testeihin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Glyxis

  • Pakastevihannes
  • Posts: 80
  • Frozen Fish [Fin]
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #9 on: September 18, 2016, 02:50:49 »
Vautsi. Täällähän on pistetty isoa vaihdetta silmään sitten viimenäkemän! Pitkää taukoa itselläkin ja tuossa jo erästä aiempaa kommentoijaa lainaten, eiköhän se innostus taas palaannu kun androidi saadaan valmiiksi :) Ehdottomasti sen tulen ostamaan, oli hinta mikä hyvänsä.

En lähde huhumyllyyn mukaan, mutta erittäin mielenkiinnolla odotan uusia ominaisuuksia peliin :) Hienoa, että kiinnostus pelin kehittämiseen jatkuu yhä!
Ehkä mahtavimmat ProPilkki 2 jötkäleet (Mereltä): Ahven 1477g, Taimen 3744g :)

SJ

  • Posts: 128
    • View Profile
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #10 on: September 18, 2016, 09:12:55 »
Anroid versio on ollut ostettavissa jo muutaman kuukauden.
SJ

Glyxis

  • Pakastevihannes
  • Posts: 80
  • Frozen Fish [Fin]
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #11 on: September 18, 2016, 16:08:13 »
No voeehan  :-o En hoksannutkaan katsoa sitten sen tarkemmin foorumiaiheita :roll:

Kiitos huomautuksesta.

Ps. Näyttää olevan ilmainen tällä hetkellä? Kommenteissa puhutaan 4€ hinnasta. Olisin kyllä mielelläni maksanutkin sen :)

Edit: Joo ei mitään. Taas lähdin huutelemaan liian aikaisin :P Siellähän se kokoversio oli ostettavissa kun sai sovelluksen auki... Ostettu ja erittäin hienosti tuntuu toimivan!
« Last Edit: September 18, 2016, 18:40:34 by Glyxis »
Ehkä mahtavimmat ProPilkki 2 jötkäleet (Mereltä): Ahven 1477g, Taimen 3744g :)

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #12 on: January 08, 2017, 18:11:27 »
Tällä hetkellä peli etenee vauhdilla. Myös grafiikkaengineen saattaa olla tulossa uudistus. Olemme tykästyneet siihen, että maisemaa saa katsella suht vapaasti mistä suunnasta haluaa. Uudistettu peli-engine myös sallii sen. Näyttää todella lupaavalta.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Vihru

  • Posts: 17
    • View Profile
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #13 on: January 12, 2017, 23:47:31 »
hieno kuulla, toiv päästään pian nauttimaan uudesta versiosta. jos tarvii android testaajaa ni täällä vapaaehtoinen. testilaitteina Oneplus 3T Android 7:llä sekä Mi Pad 2  Android 5:lla.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #14 on: January 29, 2017, 23:20:24 »
Nyt on 2 järveä valmiina. Seuraavaksi pitäisikin tehdä jotain sellaista, mitä en ole ikinä vielä peliin tehnyt.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Vihru

  • Posts: 17
    • View Profile
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #15 on: February 07, 2017, 10:31:57 »
Nyt on 2 järveä valmiina. Seuraavaksi pitäisikin tehdä jotain sellaista, mitä en ole ikinä vielä peliin tehnyt.

Eiköhän seki Mikko sulta onnistu! vielä ei mitää testiversioo ole? 

Laiskajalka

  • Posts: 5
  • Laiskajalka
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #16 on: February 12, 2017, 01:29:55 »
Tässä nyt alle viikon pelanneenna niin idea tai kaksi tullut mieleen. Osa turhia osa ei

Tierän että retro peli mutta GUI vois ehkä olla modernisoidumpi, sinällään hällän väliä kun ei niitä paljon kerkiä kattella.

Mutta tärkeämpi toive olisi että voisi avata chatin näkyviin myös juostessa. Tästä ideasta juonti sitten että voisiko esim. jonnekin saada pienen ikonirivin mistä saisi nopeasti auki: Pelaajalistan, Chatin ja järven tiedot näin kun äkkiseltään mitä kaipaan. Oli jotain muutakin mielessä mutta nyt kun ei peli auki niin unohtunut. Nämä voisi vaikka sijoittaa karttanappien alle. Itse uutena pelaajana juuri järven kuvaus on tärkeä ja siihen pääseminen on erittäin heikosti toteutettu kun jordaanin reunalla hengailet.

"Hoveri"-tekstit ei pakolla ois pahitteeksi kaikkien painikkeiden päälle pelitilassa, ei taaskaan maailmanloppu kunhan on pari tuntia pelannut. Vain pieni käytettävyys helpotus. Tietenkin peli on "Pro" mutta sinällään itsekin tykkään pilkkiä mutten ole pro niin on hankalata aika ajoin oli varsinkin alussa. Onneksi kämppäkaveri kertoi sitä suun tätä ja itte kokeillut vähän kaikkea.

Sit online juttuihin, foorumien linkkejä sekaisin jne... kun osoitteet ohjaa ip-osoite alkuiseen sivustoon (kait tänne). Mielelläni voisin jeesiä sivustojen ja muiden kanssa (php/mysql/jne...) ja nyt tää pilkki homma vienyt syrämmein niin työttömän arjessa olisi aikaa jeesiä. #Edit : Tehnyt tälläisten tekniikoiden parissa töitä kohta vuosikymmenen niin ois kiva ihan harrastuksena tehdä jotain.

Tulipa turha kirjoitus, oli muitakin ideoita mutta on unohtunut kun sulki pelin aikaisemmin eikä kirjannut asioita ylös.
« Last Edit: February 12, 2017, 01:47:59 by Timo Rautiainen »

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #17 on: February 12, 2017, 17:23:53 »
Tuossa oli pari hyvää ajatusta, jotka otan pohdinnan alle. Tuon järven kuvauksen voisi pyytää vaikka chat-ikkunasta komennolla, ei olisi liian vaikea toteuttaa sitä. Nappien lisäämistä players-komennon osalle voisi myös harkita, mutta tuossa samalla olisi tarvetta ehkä myös laajemmalle remontille koskien noita nappeja/pilkkejä/vapoja jne.

Tällä hetkellä ideana on ollut tuoda aina enemmän jotain uusia toimintoja/pelattavaa/ominaisuuksia silmäkarkin yms pienen sijasta. Tottakai peli kaipaisi modernisointia siellä sun täällä, mutta tässä pitää muistaa miltä pohjilta tätä ollaan alettu kehittää. Ajat ovat muuttuneet ja se, että tämä on vieläkin pelattavissa ja mobiilina, on jo sinällään jotain...

Mutta mutta. Näitä ajatuksia on syytä miettiä. Nettisivujen yms kohdalla kannattanee kysyä Jannelta suoraan, onko millekään tarvetta juuri nyt.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Keijo666

  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #18 on: February 12, 2017, 22:22:32 »
Tuli yks päivä idea. En tiedä sitten voisko sitä edes toteuttaa mutta ideaan. Elikkäs puhelimella pelatessa puhelin tärisis/värähtäs kun kala nykäsee. 😁🐒

Tiikeri2

  • Thunduri Thaigörr!2
  • Posts: 106
  • joskus sokeakin kalastaja löytää kalan
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #19 on: February 12, 2017, 23:04:56 »
no teet Mikko sellaisen mapin..jos mappi vaihtuu kesken..ajan. Eli 10..söimi, sit vaihtuu johonkin..esim korte...10 min ja särkijärvi. Täytyy olla nopea et ehtii valita uudet pilkit tai pelata allround pilkeillä...tietää toisen mapin paikat. hupimappi.   SM-pilkiisä muuten ongelma pikku järvillä. Pilkkijät lähtee eri asemasta..toiset takamatkalta ja paikkoi vähän. Sit vaa tulee viestii toinen pilkkijä liiamn lähellä. Pitäis lähtee samalta viivalta että reiluu olis.

Kwaler

  • Guest
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #20 on: February 12, 2017, 23:08:28 »
Yks oleellinen juttu pelistä vielä puuttuu. Sohjokauha olis kiva saada mukaan. Tois vähä lisähaastetta peliin.

Olisiko se mahdollista?

SJ

  • Posts: 128
    • View Profile
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #21 on: February 13, 2017, 00:04:29 »
Äiti, oikeesti.............. :lol:
SJ

Tiikeri2

  • Thunduri Thaigörr!2
  • Posts: 106
  • joskus sokeakin kalastaja löytää kalan
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #22 on: February 13, 2017, 01:35:37 »
En tiedä onko käyttäjien taitamattomuutta vai puute?  Jatkuvasti tulee puhelin pelaajilta valitusta chatista. Monelle se on jopa tärkeä asia..kommunikointia ja yksinäisyyden poistoa. Moni haluaa tulla vaan jutteleen, mut pilkkii kuitenkin ja käytäytyy asiallisesti.
Puhelin pelaajat valittaa..et chat häiritsee niiden pelaamista ja käskevät olla hiljaa. Eikö yksittäisestä puhelimesta saa chattia piiloon, ilman et sen kaikilta admin poistaa käytöstä? Jos sen saa pältä pois joku vois tehdä osion jossa neuvoo siitä. Näin vältyttäis turhilta panneilta ja mutetukselta. :?

.Ville

  • Iijoen karate kid
  • Posts: 257
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #23 on: February 13, 2017, 02:00:27 »
nii ja sit potkuri ja kaiku loutain. uusia järviä ois kiva saaha peliin. mite ois vaik päijänne ku ite käyn siel monesti nii ois kiva. no moottorikellka ja sohjokauha tuli jo  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Edit: Viestin sisällöllä on koomiset tarkoitusperät.
« Last Edit: February 13, 2017, 16:37:18 by .Ville »
<><

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #24 on: February 13, 2017, 09:20:45 »
Yks oleellinen juttu pelistä vielä puuttuu. Sohjokauha olis kiva saada mukaan. Tois vähä lisähaastetta peliin.

Olisiko se mahdollista?


Niin mutta mitä merkitystä sillä oikeasti olisi pelin kanssa? En ole vielä nähnyt tälle sellaista toteutusta, jossa sillä olisi merkitys pelillisesti, pelkkä lisähaitta lähinnä. Pitäisi olla kuningasidea sille, miksi se kannattaa tehdä. On mulla pari ajatusta, mutta niiden vaikutuksen hukkuminen "kohinaan" on se ongelma.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #25 on: February 13, 2017, 09:28:20 »
En tiedä onko käyttäjien taitamattomuutta vai puute?  Jatkuvasti tulee puhelin pelaajilta valitusta chatista. Monelle se on jopa tärkeä asia..kommunikointia ja yksinäisyyden poistoa. Moni haluaa tulla vaan jutteleen, mut pilkkii kuitenkin ja käytäytyy asiallisesti.
Puhelin pelaajat valittaa..et chat häiritsee niiden pelaamista ja käskevät olla hiljaa. Eikö yksittäisestä puhelimesta saa chattia piiloon, ilman et sen kaikilta admin poistaa käytöstä? Jos sen saa pältä pois joku vois tehdä osion jossa neuvoo siitä. Näin vältyttäis turhilta panneilta ja mutetukselta. :?

Puhelimesta saa chatin piiloon ihan samalla tavalla kuin pc-pelistäkin. Muistaakseni sitä näppis-nappia pohjassa pitämällä sai ensiksi pelkät yyveet näkyviin ja toistamalla tuon menee muteksi koko chat.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #26 on: February 13, 2017, 09:32:43 »
nii ja sit potkuri ja kaiku loutain. uusia järviä ois kiva saaha peliin. mite ois vaik päijänne ku ite käyn siel monesti nii ois kiva. no moottorikellka ja sohjokauha tuli jo  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Niin mutta nyt pelataan pilkkikisasimulaattoria ja nämä ovat myös kielletty kisoissa. Samoin myös moottorikairat, oottionget, mäskäämiset. Olishan tätä kaikenlaista härpäkettä, jota kalalla käytetään, mutta nyt pilkitään kilpaa!

Tokihan peliä voisi venyttää vaikka kuinka paljon. Peli alkaisi sillä, että pitää muistaa edellisenä päivänä käydä ostamassa toukat ja laittaa illalla herätyskello soimaan. Muuten voi nukkua pommiin ja myöhästyy startista. Pilkille mennessä pitää osata ajaa perille, pahimmillaan 2 tunnin ajelu ensiksi taajamassa ja lopussa metsäautoteillä. Sitten pitää lapiolla kaivaa aitolle paikka siten, ettei se jää jumiin kevätauringon sulatellessa pintoja. Ahkioon pitää nostella polttopuut ja suojata tulitikut kosteudelta. Makkaraa voi olla montaa eri merkkiä, samoin termari pitää muistaa esilämmittää että kahvi on lämmintä vielä nuotiolla....

No, ehkä joku tekee tuollaisenkin pelin vielä joku päivä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

MICCONI

  • Posts: 4
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #27 on: February 13, 2017, 10:48:53 »
Terve,

Kyseiset ehdotukset eivät ole mielestäni huonoja, mutta kuten Mikko sanoi, eivät kuulu kilpapilkkimiseen. Tosin jonkinlainen Arcade -versio voisi olla hyvä, mihin kyseiset toimet voisi lisätä ja missä niitä käyttämällä voisi selvitä seuraavaan vaiheeseen / selvityä tehtävästä esim. 7,5 kg kalaa 30 minuutissa.

Olen varsin tyytyväinen peliin, sillä sitä on tullut tahkottua 1. versiosta lähtien enemmän ja vähemmän. Vesistöjäkin on tullut ihan riittävällä tahdilla ja toivottavasti niitä tulee aina silloin tällöin lisää, jotta pääsee taas opettelemaan ja testaamaan. Mobiiliversioon voisi olla hyvä lisätä joitain toimintoja, joita nykypäivän mobiilipeleissä paljon on (tagi/trophy 100 tuntia pilkkimistä, yli 1 ikg ahven,..jolla ainakin osaa pelaajista voisi houkutella pitämään pelissä mukana, jotta jäävät kunnolla koukkuun), itse en niinkään pidä moisista, mutta ne tuntuvat viehättävän varsin monia nykypelaajia. Ei välttämättä olisi niin vaikea edes toteuttaa, mikäli uusi moduuli/metodi lukisi kyseiset tiedot logitiedostosta/ennätysrekisteristä. Näillähän ei tietenkään olisi vaikutusta pelaajan hahmon taitojen kehitykseen vaan pelaajan itsensä seuraamiseen ja kehittämiseen. Muistaakseni joku mainitsikin tässä tai muussa ketjussa vastaavaa.

Tiikeri2

  • Thunduri Thaigörr!2
  • Posts: 106
  • joskus sokeakin kalastaja löytää kalan
    • View Profile
    • Email
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #28 on: February 13, 2017, 11:22:47 »
Ei peliin tarvitse mitään oleellisia hidasteita eikä kelkkoja. Nyt jo hieno peli perustoiminoiltaan. Voithan pelin loppuun laittaa kalatorin, mistä pilkkijät joilla ei kalaa saa ostaa kalat kotiin lähtiessään. Aina uudet kartat kiehtoo. Vavan kärjessä vois tietty olla mittari joka näyttäis ivp kalan painon, nii harmittais enemmän:D Kitos pelistä kaikille kehittäjillle. Lähdössä tosin kaikilla pilkkijöilä vois olla sama etäisyys järveen  tai tiettyyn pisteeseen. Olis reilua..mut ei merkkaa ku näis sm-kisoissa ym.

SJ

  • Posts: 128
    • View Profile
Vs: Version 1.2. kehitysketju
« Reply #29 on: February 13, 2017, 12:41:54 »
Ei peliin tarvitse mitään oleellisia hidasteita eikä kelkkoja. Nyt jo hieno peli perustoiminoiltaan. Voithan pelin loppuun laittaa kalatorin, mistä pilkkijät joilla ei kalaa saa ostaa kalat kotiin lähtiessään. Aina uudet kartat kiehtoo. Vavan kärjessä vois tietty olla mittari joka näyttäis ivp kalan painon, nii harmittais enemmän:D Kitos pelistä kaikille kehittäjillle. Lähdössä tosin kaikilla pilkkijöilä vois olla sama etäisyys järveen  tai tiettyyn pisteeseen. Olis reilua..mut ei merkkaa ku näis sm-kisoissa ym.
Ainahan se kilpailuissa merkitsee lähteekö viivalta tai 10m sen takaa. Mahdotonta tehdä niin että kaikilla olisi sama matka kaikkialle, ellei lähdetä samasta pisteestä kaikki.
Ajatuksena kiva, jos kilpailun alussa on vaikka 10 sekunnin siirtymäaika kilpailun lähtöalueella haluamaansa paikkaan. Olennainen juttu on, kuinka iso työ se olisi kaiken muun ohella.

Viivan rikkomisesta 30 sec sakko................ :wink:
SJ

 



center>