Kalaharrastuksen merkitys itselle?

Started by kaivo, May 20, 2003, 11:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kaivo

Vaikuttaisi tätä ja naapurifoorumia seuranneena, että porukka on innostunutta ja perehtynyttä harrastukseensa, kalastaa suht´ paljon ja tykkää siitä.

Onko kalastus sinulle "se ykkönen" elämässä, paras harrastus, hyvä harrastus muiden vapaa-ajan toimintojen ohella, vaiko enemmänkin hyvä tapa kuluttaa aikaa luonnossa yms. fiilistelyä? Vai kaikkea tätä?

Omalla kohdallani kalastus on ollut yli puolet iästäni tärkein harrastus, vaikka jotain muutakin on tullut puuhasteltua siinä ohessa. Kalastuskertojen määrä vuodessa on vähentynyt jonkin verran aikaisemmista vuosista, jo ihan siitä syystä ettei vesille pääse yhtä usein, mutta reissujen laatu on vastaavasti parantunut. Jonkinasteista mukavuudenhaluakin on tullut mukaan: esim. enää en kehtaa kytätä keväällä ensimmäistä mahdollista sulapaikkaa jossa mahtuu uistinta heittämään, vaan maltan odottaa siihen asti kun "kannattaa" lähteä pyytämään :)

Kalastusta en aio lopettaa koskaan, vaan innolla odotan tulevia aikoja kun "isona" on mahdollisuus lähteä kalalle kauemmaksikin kuin näin autottomana opiskelijana.

Anonymous

mun elämäni ykkösharrastus on jalkapallo mutta kalastus on myös todella hyvä harrastus, kuten salibändy ja metsästys!!!!!

Haugi

Kalastus on ylivoimainen ykkönen. Siihen menee lähes kaikki rahat ja vapaa-aika. Kalassa pyrin kesälomalla käymään kerran päivässä, jos ilmat vain suosii. Joskus olen tehnyt vuorokauden useammankin monituntisen reissun vähän kauemmaksikin.
Metsästys tulee kakkosena, tosin siinä olen vielä melko noviisi.
- Haugi -

Eci

Mulla myös kalastus on ihan ykkösharrastus....siihen menee lähes kaikki rahat ja jotain kalastukseen liittyvää tulee joka päivä hommailtuu......Talvella istun pilkillä, kesät kalastan virvelillä, ongella ja katiskoilla (vähä perhostelenkin)....kalaan on mentävä aina kun mahdollista ja jos ei pääse vesille niin luen alan kirjallisuutta tai rakentelen vieheitä ja sidon perhoja tai tutkin vanhoja kalapäiväkirjoja....

Kaikki jotka minut tuntee sanovat ihan kalahulluksi.....voi vaikuttaa esim. se että pidän aina automatkoilla ul-vehkeitä mukana ja kun vähänkin vettä näkyy jossain P-paikalla niin pitää käydä heittelemässä....
Ehkä otin, ehkä en!

panumies

Kalastus on parasta mitä olen lyhyen elämäni aikana kokenut, en muuta kaipaa. Kun menen töihin, tuhlaan luultavasti kaiken "ylimääräisen" rahan kalastukseen. Kalassa käyn aina kun pääsen, nyt kesällä olisi tarkoitus mennä kerran tai pari päivässä. Aloitin juuri perhokalastuksen, käytän myös virveliä.

hesep

Kyllä kalastus on ykkös harrastus ja toisena tulee metsastys. Kalastukseen kuluu käytännössä kaikki rahat..

dj_mummo

Kalastus on itselle toinen harrastus, jota harrastetaan, kun on aikaa. Ykkönen golf. Talvella enintään pari kertaa pilkillä, jos sitäkään, koska Lätkä on ykkönen.
mitämitä, jotain uuttako?

hajoilen noille mun vanhoille viesteille :D

Pinqiini

Vakituis-aika harrastus, eli lätkä. Sitä pelataa sillo ku o harkat, muullo sit näitä mun "lifestyle" harrastuksia, eli talvisin mä en muuta tee ku snoukkaan, sillä pilkkiminen ei vaa oo mua varte. Kesällä mä en juuri muuta teekkää ku käyn kalas, vähä chillailen muijie kaa, ja käyn taas kalas.

HerraHame

Ainoat harrastukset (laitetaan nyt hölmösti prosenteilla noi...mitkä onkaa...   ;) )  Voimailu (10%), Kalastus (85%), muut roska-lajit (5%)
Mitäs tosta nyt vois päätellä ;) kerran päivässä kalaan pitää mielen virkeänä ja kalat arkoina ;)
Mo~

Selenius

Jaa, kalastus...

Ei se oo mikään harrastus, harrastuksia aina tulee ja menee, kalastus on mulle elämän tapa. Tapa irroittautua arjesta ja saada omaa aikaa, aikaa itselleen. Bonuksena (harvinainen) mahdollisuus saada onnistumisen elämyksiä...
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

[Jyri]

Autourheilu menee kalastuksen edelle.

50% Autot
25% Kalastus
25% Muut

Eci

Kyllä kalastus on parasta mitä voi housut jalassa tehdä!
Ehkä otin, ehkä en!

kaivo

Tosirakkaus kestää... Kalastuksen (kuten minkä tahansa tekemisen) merkityksen itselleen ymmärtää ehkä parhaiten kun kuvittelee, millaista elämä olisi ilman sitä. Tuntuisi varmaan aika kummalta. Nykyään huomaa katselevansa vesistöä kuin vesistöä aina "sillä silmällä" vaikka ei muuta kuin ajaisi sen ohi...

Paljonkohan jonkun pitäisi luvata raakaa rahaa siitä, että pitäisi olla vuosi kalastamatta?

Fabu

Paljonkohan jonkun pitäisi luvata raakaa rahaa siitä, että pitäisi olla vuosi kalastamatta?

Mulle pitäis kyllä niin paljon, että ehkä just ja just Bill Gatesin omaisuus vois riittää   ;)  

Eli minäkin olen ns. "koukussa" kalastukseen. Menen kesällä melkein joka päivä ja kouluvuoden aikana 2-4 kertaa viikossa kalaan. Käytän ul-vehkeitä ja uistelen.

Selenius

Rahaa vuoden tauosta... Hmm, ei niin kauheasti, vain sen verran, että seuraavat 3 vuotta vois kalastaa 30 viikkoa vuodessa. Jos viikko esim Kymillä maksaa kaikkine kuluineen noin 500-550juuroa niin 30x3x600juuroa=54000juuroa eli alle 330000 mummon markkaa.

Jos tästä ruvetaan ottamaan tarjouksia vastaan. Kaupan päälle saa oikeudet päiväkirjaan "365-päivää riutumista vailla järkeä"
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Mepps

On se vaan kiusallista kun ei tästä harrastuksesta pääse sitten millään eroon. Harrastan myös jalkapalloa tai olen harrastanut jo vuodesta 1996, mutta hitsi vie kun siitä ei sitä fiilistä saa irti. Mutta onhan se tärkeä kunnosta huolehtija. Eli kyllä se kalastus on... Se on kaikkein korkeimmalla kököttävä elämysten tuottaja. Rahaa menee... Sitä menee yli 90% kaikista tuloista.
Muu urheilu hölköttääkin sitten kohti kolmos pallia kierroksen jäljessä  ;).

P.S. Ja tämähän näkyy myös profiilin allekirjoituksestani.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Pike Fisher

Sama kuin HAUGI:lla mutta metsästystä en harrasta.!
Kala,kala,kala,kala.kitara,kitara,kitara.

Mä mies

Itse pelaan myös tennistä ja koska täällä päin ei ole kunnon kalavesiä, vaan kalavedet + vehkeet on mökillä niin täytyy ikävä kyllä tunnustaa että tennis ohittaa kalastuksen ihan niukasti.
Mutta kesän aikana tähän tulee korjaus.

Anonymous

On tuosta kalastuksesta tainnu tulla mullekkin jo ykkös harrastus, vaikak alotin vasta viime kesän lopulla. Ihan, ihan liikaa menee rahaa!!!! haavin kävin tänään opstamassa muutaman uistimen. kaikki perus vehkeet, et pääsee ees alkuun..plaah..viime kala reissulla meni 2 jotain 10€ vaappuu ja kuusamon lätkä! ei enää sinä päivinä tehny kauheesti kalastaa. Toisesta vaapusta lähti se muovi juttu pois, että voivitteko vähä neuvoo , et miten sen vois korjata, ku ei oikeen halusi ostaa uutta. Ja se muovi läppä on joen pohjassa:(

auttekkaa alottelijjaa!

Mepps

Toisesta vaapusta lähti se muovi juttu pois, että voivitteko vähä neuvoo , et miten sen vois korjata, ku ei oikeen halusi ostaa uutta. Ja se muovi läppä on joen pohjassa:(

auttekkaa alottelijjaa!

Tarkotatkos "muovijutulla" mahdollisesti turpalevyä? Eli sitä mikä ohjaa sen vaapun uintisyvyyden jms. jutskat. Noh niitä ainakin myydän halpaan hintaan irtotavarana mm. tuolla kaikkien tuntemassa Samfishinginssä (www.samfishing.fi). Eli sitten vaan vaikka pikaliimalla (parempiakin tosin on) läppää kiinnittämään. Lisätietoa www.suomenhaukiseura.com.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Aleksi_Kalamies

Tavallaan harrastus,tavallaan ei.Itse kalastan monen syyn perusteena.

On hienoa saada ISO kala,tuntea kuinka se vastustaa ja kuinka hanakasti se suhtautuu koukkuun joka siihen tarttuu.

Loistavaa on myös saada olla luonnossa,nauttia raikkaasta ilmasta,ellei kalasta jossain paskalammessa.

Ja totta kai sitten kun tekee nuotion,paistaa makkaraa,tiedätte kai tunteen.

Anonymous

selvä...pitää yrittää vaikka tuskin enää saan sitää vaappuu uimaanainkaaan hyvin.(tekninen oli 7:))

Delfin

Mä en harrasta mitään muuta kuin kalastusta.

Ps.  kaikki rahat menee uistimiin ja virveleihin yms. :D

Eero

Ei tää ole enää harrastus! Tää on elämän tapa!

Kolmipiikki

Kalastus on rentouttavaa puuhaa. Unohtaa arjen murheet. Tavoitteena olisi päästä kalaan joka päivä n. 2 tuntia
Kaislikon kunkku!

Jesse^

Kalastus ei ole harrastus, vaan elinehto.

janneko17

Kalastus on toiseksi tärkein harrastus minulle lentopallon jälkeen!
Metsästys on kolmantena...
Älä KOSKAAN SYÖ keltaista lunta!

klinkki

Kalastus, varsinkin perhokalastus, on tärkeintä elämässä - eikä sekään kovin tärkeä.
Eli kalastus ja metsällä käynti on mukavaa vapaa-ajan puuhaa, mutta kyllä sitä muutakin tekemistä löytyy.
-De gustibus non est disputandum

Liquid Snake

Kalastus on mulle jo pakkomielle! Lisää vieheitä ei kun kalaa! Vähän vielä! Vielä vähän! Onneksi sain kaikki tämän vuoden uistimet ostettua kun kävimme Kuortaneen urheiluopistossa ja paluumatkalla Tuurin Kyläkaupassa  :D
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Vesku

Peesaan Kolmipiikkiä, eli kyllä se täydellinen rentoutus ja arjen murheiden ja työjuttujen unhoitus on se tärkein homma. Lisäksi kala on pirun hyvää ruokaa, joten plussana hyvällä tuurilla maukas illallinen esim.

Mahtavaa hommaa kaikenkaikkiaan, joskin rahnaa palaa turhan paljon etenkin jos eksyy välinekauppaan liian usein..
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-