Paras yleisuistin?

Started by kaivo, May 22, 2003, 21:48:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yuz

En kyllä kovin montaa peruskalaa osaa nimetä, joka ei ottaisi Bilteman Vibrax-tyyliseen lippaan! Hinta-laatu-suhteessa yksi kannattavimmista ostoksista hauen/ahvenen/kirjolohen/taimenen/muun tavoittelijalle minkä itse keksin. Kuuden euron paketissa on 5 lippaa, väreissä kupari, messinki, messinki+hologrammi, kulta+hologrammi ja sini-valkoinen.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

marko

Kuusamon Professor :wink:

miika71

Kuusamon professorit,kuparin ja BLU/GR-B värisenä.

PäSSi

Blue fox vibrax 3 koon lippa värinä puna keltainen
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Kalastaja.94

Eri paikoista tullut erilailla eri uistimella, mutta kyllä räsänen ahven värillä ja helmellä on toiminut hyvin.
-Tonttu

-Crane-

En tiedä yleisuistimesta, mutta tällä uistimella tuli ähtärinjärveltä koko ajan haukia, uistelemalla. Mulla on tuollaanen mutta erivärinen.

Murmeli

Quote from: -Crane- on June 17, 2008, 15:01:44
En tiedä yleisuistimesta, mutta tällä uistimella tuli ähtärinjärveltä koko ajan haukia, uistelemalla. Mulla on tuollaanen mutta erivärinen.
Mulla on just tuo kuvan uistin, samoissa väreissäki, mutta en ole saanut vähäisen käytön takia tuolla kalaa.

NiilaPa

Salmon hornetit. Tulee haukee, ahventa ja lohikalojakin.

_eräjorma_

Quote from: Murmeli on June 17, 2008, 18:47:47
Mulla on just tuo kuvan uistin, samoissa väreissäki, mutta en ole saanut vähäisen käytön takia tuolla kalaa.

mitä tällä saa?

Vikke

Quote from: _eräjorma_ on June 18, 2008, 09:48:54
Quote from: Murmeli on June 17, 2008, 18:47:47

mitä tällä saa?
"-Grane-" kirjoitti että on saanut kyseisellä uistimella kokoajan haukia, eli ainakin sitä tällä saa. :wink:
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

tonko__

omasta mielestä paras yleisuistin on varmaankin Blue Fox Vibrax.. lähes kaikki Vibraxit on hyviä esim. tommonen perus Vibrax (oliko se joku Super Vibrax tms.)
värin valittee sitte veden kirkkauden perusteella..

leijonanmieli

myrans spinnare panhter 15g. siihen on erehtynyt lukuisia haukia, ahvenia jopa kuha.
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

jänö3

Eiköhän se ole lottolippa. Värinä punainen musta selkä ja kultaset täplät. ´Tuolla on eniten kaloja tullut.  Myöskin toinen on mepps kuparinen punasillatäplillä koko 1. :wink:

Toni__92

Kyllä se on perus 1-3 kokonen mepsi tai viprax värit hopea ja kupari punaiset ja mustat täplät,  mutta se riippuu pyytääkö yleensä pienissä vai isoissa joissa ja järvissä ilman alat veden kirkkaudet  jne

johndoe

Kyllä se varmaan tuo on :

http://www.healfishing.com/kauppa/images/R511H10.jpg

Jos pitäis kaikista maailman uistimista valita, niin tuohon kallistuisin. (Räsänen 50mm 11g Helmi GR/FYe/FR-S)

vainaja

Quote from: johndoe on June 22, 2008, 12:36:35
Kyllä se varmaan tuo on :

http://www.healfishing.com/kauppa/images/R511H10.jpg

Jos pitäis kaikista maailman uistimista valita, niin tuohon kallistuisin. (Räsänen 50mm 11g Helmi GR/FYe/FR-S)

Tuo on muuten mainio viehe. Mää tykkään kans 9g lotoista ja tietenki meppseistä.

Kalamies1994

Kaikista paras heittely uistin on ehdottomasti minowspoon

-Crane-

Jos koskeen meet niin sinne pitää ottaa rapalan countdown, 3 cm. Toimii.

Pete

Quote from: simosalakka on June 30, 2008, 22:49:16
lipat... tarkemmin en osaa sanoo

Miksi, kerro nyt perkele joskus jokin perustelu mielipiteellesi !

HuntaKilla

Rapalan Minnow Spoon paras yleisviehe ruohikkoisille vesille, lipat (mm. Meppsit), lusikat ja vaaput avoveteen/ virtaaviin vesiin.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

TGB

kyllä se mun mielestä on nils master invincible :-D

KalalaKalle

1. Kuf-lippa (tietääkö kukaan) tulee affenia ja haukiakin.

2. Se on se punainen jigi.

3. Minnowspuuni ja hauet tykkää :)

Olli83

Nuo Meppsin lipat on kyllä maineensa veroisia.. Hyvä hinta/laatu suhde,tänäänkin kävin ostamassa 4kappaletta noita kymmenellä eurolla. Kalaa nousoo se on varma. :-) Tosin yhden heikkouksen olen huomannut voi tosin olla pelkkää sattumaa,mutta monia karkuutuksia tulee myös noilla lipoilla liekkö koukut tylsät vai kalamiehessä vikaa. :-D

Meidän_Perheen_Kalamies

Millä sitä sais jos lähtis Joelle Kalaan missä on Taimenia ,Tammukoita,Harria ja siikaa niin minkä värinen pitäs olla

siilinki

Rapala Countdown joindet toimii kaikkilla vesistöillä kohtuulisesti.

Olli83

Quote from: Meidän_Perheen_Kalamies on July 27, 2008, 11:05:38
Millä sitä sais jos lähtis Joelle Kalaan missä on Taimenia ,Tammukoita,Harria ja siikaa niin minkä värinen pitäs olla

Tarjoappa Siialle ja Harjukselle pieniä lippoja esim. Kirkaspohja punasilla täplillä.

Juseli

Quote from: Meidän_Perheen_Kalamies on July 27, 2008, 11:05:38

Itellä parhaiten toiminut hyvin luonnolliset värit. Ei siis räikeät tai värikkäät.
Tarjoa kirkkaalla ilmalla hopeista lippaa ja pilvisellä/sateisella kuparista. Noilla pitäis pärjätä.

prå-kalastaja

Kyllä lipoilla tulee paljon eri lajeja. Ahventa, Haukea, Särkeä, Säynettä ja vaikka mitä.

El Dorado

Lippauistin mepps on paras yleisuistin.
Ja jotkut vaaput esim. Salmo Hornet ja Seniori

Jjj

Mulla on Rattlin rap toiminu parhaiten kuhalle hauelle ja ahvenelle. :-)