Paras yleisuistin?

Started by kaivo, May 22, 2003, 21:48:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kala_Jökke

Lipat toimii yleensä kaikille kaloille. Vaapuista mulla on toiminu melkein joka paikassa shakespearen rapuvaappu.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

toukka2004

minulla on kans aika paljon blue foxin lippareita ne on aika hyviä sain just 5,7kg hauen

toukka2004

paras yleis uistin mun mielest on kuusamon se moni värinen lusikka

KatchU

itselläni on parhaimmiksi yleisuistimiksi osoittautunut mepsin koon 5 lippa. väri oli muistaakseni joku kuparin tapainen. myös kuusamon professor ja räsänen. 7cm ja 10cm kokoisina ovat olleet hyviä. väreinä vihreä-keltainen jossa mustia raitoja sekä puhdas kupari. noilla olen saanut parhaiten.

Johannez

Quote from: Selenius on May 23, 2003, 13:21:32
Puolto ääni keltaiselle n 7cm jigille. Vaikea keksiä muuta jolla saa kaikkia kotimaisia kaloja lohesta kampelaan ja särkeen.
Totta ja siinä on vielä semmonen juttu että jos on oikeat välineen eli UL vehkeet ni homma on vielä hauskaakin ja jos on ohutta siimaa ni kalan väsytys voi olla välillä haastavaakin. :)
Kalastaa vai eikö kalastaa?
Siinä vasta helppo kysymys!

Haspeli

Bete lotto ja kullattu rapala.

SledgeHammerFIN

Rapala Original, Jointed ja Countdown. Tuskin tarvitsee perustella sen enempää
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

Anonymous

Jorkki

Beten LOTTO lipat. väri kuin väri niin kalaa tulee. haukee, ahventa, säynettä, taimenta, järvilohta, yms...

Galamiäs

Rapala CD pieninä kokoina. Meppsit ja vibraxit kokoina 2-4. Monia on mut siinä parhaat! ;)
Se mikä ei tapa sattuu v*tusti!

BETE

täs ois muutama tosi hyvä

1.BETE Lotto, väri oranssi jos on mustia täpliä
2.punaanen jigi
3.mepps aglia numero 1 värinä kupari tai musta
4.blue foxin lipat

Anonymous

Abu Garcia Toby 18g ruohikkouistin. Lentää kuin concorde, lujaa, kauas ja putoaa varmasti. Haukea tulee niin että ripuliranteet ryskää eikä tartu millään lumpeisiin ym..
Tälle ei Minnow spoonit pärjää alkuunkaan; parempi uinti, tartuttaa paremmin ja pärjää kahilassa paremmin.
Kerrassaan loistava uistin kotijärveni reheviin vesiin.
t:Toeevo

Juggis

Vibrax Minnow Spin firetiger värissä. Se vanha kaksiosainen (ei uusi chaser jossa kolmas "pikkukala").

Harmi ettei tuotakaan enää valmisteta. Yksi on onneksi tallessa avaamattomassa paketissa ja yksi pakissa "kalastamassa" :D

Lusikoista sitten varmasti tuo Räsänen.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

Peksim

Jaa-a vaikea sanoa yhtä parasta, mutta Abun Mörrüm spinnare tuntuu toimivan  useimmille kalalaijeille, ainakin niille joita itse kalastan. Räsästä täällä ovat monet kehuneet eivätkä syyttä, mainio uistin tuokin!
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

KalaKaapo

Salmon Horenet väreissä vihreä mustilla raidoilla on tehokas ottipeli lähes joka paikassa, jos ei tarvitse valita kokoa niin se on vielä tehokkaampi, sillä pienin on tehokas ahvenille, hauille,  kirjolohille, ?taimenille?, sekä turvalle ja säynelle :) . Keskikoolla saa samoja kuin pienellä, mutta suurempia kaloja pienenpiä määriä (särkikalat jäävät pois) ja suurimmalla saa mukavasti haukia, suuria ahvenia ja kuhia.
Jos koko pitäisi valita, niin ottaisin varmaankin tuon pienimmän.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

minäminäminä

Nilsmasters Invisible 5cm    punainen selkä, valkoinen vatsa ja neon vihreät raidat kyljessä...

tullu tosi hyvin ahvenia ja haukia... käytän myös tammukka joissa ja oon saanu elämäni isoimman harjuksen.. joskus tullut muutama kirjolohikin..

Kersantti

Quote from: NimimerkkiMä olen todennut nuo Meppsin ja Blue Foxin  lipat hyviksi yleisuistimiksi kaikille kaloille..

Olen TÄYSIN samaa mieltä.
Ärsyttää vaan aina ku tahtoo nuo lipat  mennä hauen hampaissa hieman huonompaan kuntoon  :lol:

Juggis

Quote from: Jokse
Quote from: NimimerkkiMä olen todennut nuo Meppsin ja Blue Foxin  lipat hyviksi yleisuistimiksi kaikille kaloille..

Olen TÄYSIN samaa mieltä.
Ärsyttää vaan aina ku tahtoo nuo lipat  mennä hauen hampaissa hieman huonompaan kuntoon  :lol:

Joo, maalatut lipat on kulutustavaraa :)
"Puhkisyödyt" -lipat ovat mukavia aihioita omille maalauksille.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

fange

oranssi lippa mustilla pilkuilla

mikke.l

Rapala original 8cm jä väri hopeinen ja musta selkä.

Walde

Quote from: JuggisVibrax Minnow Spin firetiger värissä. Se vanha kaksiosainen (ei uusi chaser jossa kolmas "pikkukala").

Harmi ettei tuotakaan enää valmisteta. Yksi on onneksi tallessa avaamattomassa paketissa ja yksi pakissa "kalastamassa" :D.
Nyyh. Mun eka uistin oli juuri tuo mutta lensi hevon tuuttiin.
Kalaa tuli.
Oon ajatellu ostaa tollasen kaksi osasen ja hieman viritellä sitä.(vaihtaa koukut ja ottaa pikkukala pois) Siitä saattaa tulla ihan hyvä korvike.

Ehkä noi blue foxin muut lipat.

Kolme_Alamittasta

Nils Master Invincible 8 cm sini/hopea/punainen.

Kala_Osku

Täytyy kyllä sanoa, että kullanvärinen Mepps Aglia on kova sana TODELLA monelle kalalajille.
XIITOMGLOL

Tomppa^^

nilsmaster spearhead on oiva yleisuistin... antaa kuhaa,haukea ja kirreä...

__janze__

bete lotto papukaija värillä

karza

Meppsin lippa toimii tilanteessa kuin tilanteessa.
Nämä asiathan ovat täysin oman kokemuksen perusteelta jokaisen kohdalla, joten ei voi sanoa että esim. ''Toi on väärässä sehän on ihan huono'' ja näin...
Peli on peliä!!!

Haspeli

Sininen lotto mustilla pilkuilla. Olen saanut esim. ahven, särki, lohi, hauki, taimen, harjus, jne.

Anonymous

kyl se on semmone 12 senttine nilsu....
sinertävän värine
antaa haukee, ahventa, kuhaa, ja on kuullu etttä sellasella on  jalokalaakin saatu

Zounatan

Mepps Aglia koossa 3 on kyllä varma viehe monelle kalalle moniin paikkoihin. Ja toki myös 20 g Räsänen on varma, vähän isommalle kalalle tosin.  :)

Kolima

Nils Master Invinciblet 5 & 8cm sekä Mepps Aglia Long

Tolla Meppsillä on tullu haukea,ahventa,kuha,lahna,taimen,kirjolohi,särki ja säyneitä....!

Viimesin kala toissapäivltä lähes 2kg säyne :wink: