Chat

Author Topic: Minnow Spoon  (Read 221244 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AbuGarcia

• View Profile
Vs: Minnow Spoon
« Reply #450 on: October 14, 2010, 16:26:58 »
Jos siinä violetissa on myös mustaa niin se on ottipeli hauelle kuumana kesäpäivänä  :-) Oman ''violetin'' hauki vei, koska jarru oli liian kireällä ja NAPS siima poikki. Ottaa kyllä päähän koska noita värejä ei enää valmisteta  :roll:.
VISION IN FLY FISHING

http://www.kalapedia.fi/

Fisumees

• FISH
    • View Profile
« Reply #451 on: October 16, 2010, 08:49:04 »
Itse olen heitelly minnow spoonnilla tosi paljon ja monella eri värillä parhaissa paikoissa mutta ei tuu tärpin tärppiä ja het ku laittaa
toisen vieheen kiinni niin heti on hauki kiinni ,siis mikä mättää?
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

Pike

• View Profile
« Reply #452 on: October 16, 2010, 12:17:49 »
Täkäläiset hauet eivät vain pidä minnarista?

wewwer51

• back to black
    • View Profile
« Reply #453 on: October 21, 2010, 08:48:20 »
Itse olen heitelly minnow spoonnilla tosi paljon ja monella eri värillä parhaissa paikoissa mutta ei tuu tärpin tärppiä ja het ku laittaa
                                                                                                                                                                                                                   Joo kalat eivät ole yleensä hylännee minnow spoonia,mutta meidän mökillä on sama ogelma eli teikäläiset kalat eivät vain ole tottuneet siihen vieheeseen muuta selitystä en keksi.
fishing rocks!

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #454 on: October 22, 2010, 23:16:52 »
Kannattaa uittaa Minnow Spoonia kelausnopeutta vaihdellen ja pysäytyksiä viljellen. Minnow Spoon vajoaa lusikaksi melko hitaasti ja heilahtelee samalla herkullisesti. Ainakin itselläni hauet ovat ottaneet juuri pysäytyksissä. Kun saa Minnarin uittoon hyvän otteen ja tietää mitä tekee, en näe mitään syytä miksi se ei hauille kelpaisi. :-)
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Zalbeer

• View Profile
« Reply #455 on: December 09, 2010, 10:28:12 »
Kyllä ainakin täälläpäin jyväskylän tienoilla minnari on aivan ehdoton peli. Varsinkin ku vedetään rantoja missä on kasvillisuutta paljon. Tuossa meikäläisen minarit viime keväältä.
Zalbeer, created by nature

baakel

• View Profile
« Reply #456 on: December 09, 2010, 14:24:57 »
Kyllä sillä kalaa tulee, mutta enimmäkseen pientä puikkaria. Ja lisäks minnarissa ei ole yhtään oikeasti toimivaa väriä(ainakaan itse en ole nähnyt)..
<KANAPOSKI>

Pike

• View Profile
« Reply #457 on: January 21, 2011, 18:07:49 »
Itse pidän eniten tuosta 10cm/32g Minnow Spoonista. Ainoa ongelma on vain, kun ei noita meinaa enään mistään saada, joten ajattelin tehdä itse pari kappaletta.

Valas

• View Profile
« Reply #458 on: January 21, 2011, 18:36:57 »
Itse taas en ole tuolla 10-senttisellä saanut yhtään kalaa, kun taas 6-,7- ja 8-senttiset toimivat oikein mainiosti. Omien kokemuksien mukaan tuolla pienimmällä koolla on paras tartutusprosentti, ja ylöstulleiden kalojen keskipainokin on ihan samaa luokkaa noiden 7- ja 8-senttisten kanssa.
Noita 6-senttisiäkään ei hirveästi liikkeellä tunnu olevan, mutta esim. tuolla niitä näyttäisi olevan tarjolla http://www.lureshop.eu/rapala/minnow-spoon-weedless.html

Pike

• View Profile
« Reply #459 on: January 21, 2011, 20:14:10 »
Itselläni taas viime vuonna tuo 10cm Minnow Spoon pesi pienemmät koot mennen tullen. Ja isoimmalla kalojen keskikoko siellä kilossa.

Kuutti

• View Profile
    • Email
« Reply #460 on: February 12, 2011, 14:08:34 »
Onko kellään rapala minnowspoonia värissä sh?

PS.voisin olla kiinnostunut.
Kalastus on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #461 on: February 13, 2011, 17:24:50 »
Kuinkas moni on nähnyt yli 10kg haukia saataneen kyseisellä vieheellä? Tilastoissa noita jerkkejä ja nilsuja ym. miksipä ei minnowillakin onnistuis?

Muistikuvat tosin minullakin jääneet 1-3kg kaloihin minnowin suhteen, oishan tuo suosittu viehe ja miksipä ei sinne kymppitilastoihinkin joskus eksynyt?

Pike

• View Profile
« Reply #462 on: February 13, 2011, 18:58:16 »
Suomen Haukiseuran rekisterin mukaan vähintään 10kg haukia on saatu Minnow Spoonilla 12kpl.

Kuutti

• View Profile
    • Email
« Reply #463 on: February 14, 2011, 09:17:19 »
Tässä oma hauki viime kesältä sillä pienimmällä minnow spoonilla. Heittelin vantaanjoella kirjoja joita ei silloin tullut, päätin kokeilla heittää siitä yhden hauen ja sitte mentiin ja lujaa. ul-vehkeillä 150cm vapa ja 0.10 punotut .

Kalastus on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.

Loimu

• Haukea tulee
    • View Profile
« Reply #464 on: February 14, 2011, 13:22:07 »
Paljon? 7 vai 8kg? :-D Komea kala.
Kalalle kelistä riippumatta.

JamiDaMan

• Kirkkojärven keisari
    • MSN Messenger - jami-da-man@suomi24.fi
    • View Profile
« Reply #465 on: February 17, 2011, 10:04:34 »
Isä nykäs pari kesää sitten pienellä vihreeoranssi minnarilla 8,5kg hauen, patanantekojärvestä. Itsellä suurin hauki vähän yli 4kg sini-valkoisella minnarilla.
Muuten hyviä, mutta yksi koukku tarkoittaa usein kalan karkuutusta, aivan rannan/veneen tuntumassa.
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #466 on: February 17, 2011, 21:26:16 »
Suomen Haukiseuran rekisterin mukaan vähintään 10kg haukia on saatu Minnow Spoonilla 12kpl.

Kiitos tiedosta, jerkit vielä sitten menee vähän ohi tuossa lajissa.

Jo yhden miehen tilastossa Erä-lehti, uusin jossa aiheesta kirjoitus  (jerkki ja muutama muu viehe 20kpl yli 12kg)  50kpl yli 10kg haukee,missä minnow? Ei tainnut kuulua Elorannan suosikkeihin?
  En tarkoita jotta viehe ei silti toimisi varsinkin kolmihaarakoukulla.>varmaan useita 10kg haukia niin minnowilla kuin muillakin pyydettyjä ei vain ole haluttu/viitsitty ilmoitella tilastoihin.

Sillähän niitä tuppaa tulemaan johon luottaa ja eniten kalastusaikaa sitten antaa :-P.?
« Last Edit: February 17, 2011, 21:29:02 by KÖSTER »

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #467 on: February 18, 2011, 10:12:39 »
Meinaatko noin.. Ei se taida ihan noin mennä. Ensinnäkin jo sen yhden yli 10kg hauen saaminen kahteen kertaan on käytännössä aika vaikeaa, ei välttämättä tosin mahdotonta koska se kala ei välttämättä liiku paikalta minnekkään.

Mutta toisaalta, yli 10kg hauen saaminen ei varmasti ole vaikeaa millään vähänkään isommalla uistimella kevätaikaan jos tietää paikat. Esim. isän sanoja lainaten: "10kg hauki on moninkertaisesti helpompi saada kun 1kg ahven".

Tuo Elorannan haukitilastot on vähän harhaan johtava.. Todennäköisesti hän ei ole uittanut jokaista uistinta vedessä yhtä kauan. Jos hän olisi tehnyt niin, tilasto voisi näyttää hieman erilaiselta.

Jottei ihan ohi aiheesta mentäisi, Minnow spoon on hyvä haukiuistin varsinkin noille kaislikkopulikoille (on niillä joku näköjään saanut isompiakin). Sitten en ymmärrä mikä vika on 1-koukkuisissa Minnareissa? Muutaman kerran sellaisella kalastaneena teen niin että terotan koukut ja heitän sen veteen. Karkuutuksia ei yhtään sen enempää kun millään muullakaan uistimella. Tartuttaminen tietysti voi olla hieman eriasia, koska ei se hauki välttämättä osu siihen yhteen koukkuun ollenkaan. Kolmihaarakoukulla ei ole sitä ongelmaa, ja siksi se on mielestäni parempi tässä kalastus hommassa.
Olen kalastelijapoika!

Pike

• View Profile
« Reply #468 on: February 18, 2011, 13:30:48 »
Varovaisemmalla otilla tuo kolmihaarainen toiminee paremmin, mutta hyvällä syönnillä sai niiltä alle kilon puikkareilta 10cm spoonia kaivaa nielusta asti eli hauen syönti-innokkuudella ja vastaiskullakin on aika suuri merkitys, mutta pääpiirteittäin kyllä yksihaaraisellakin kalaa saa ylös asti jos vastaiskut osuvat edes melkein kohdilleen.

Palikka

• Ahven 566,Hauki 1096,Kuha 758,Lahna 1013,Siika 655
    • MSN Messenger - kassukalenius@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #469 on: June 06, 2011, 17:57:47 »
Olettekos kokeillut väännellä sitä minnarin ruoho-suojaa siten että kun kala tarttuu se suoja väistyy tieltä 2 kertaa paremmin ja tulee hyvä tärppi, itelläni on sellanen homma käytössä, eikä jää minkäänlaisiin viidakkoihin kiinni, ja jos katotte mite minnari ui niin kattokaapa sitä edestäpäin ja sivusta, näyttää aika lailla erilaiselta.
Kalloo tulloo

Zalbeer

• View Profile
« Reply #470 on: June 07, 2011, 12:56:42 »
Olettekos kokeillut väännellä sitä minnarin ruoho-suojaa siten että kun kala tarttuu se suoja väistyy tieltä 2 kertaa paremmin ja tulee hyvä tärppi, itelläni on sellanen homma käytössä, eikä jää minkäänlaisiin viidakkoihin kiinni, ja jos katotte mite minnari ui niin kattokaapa sitä edestäpäin ja sivusta, näyttää aika lailla erilaiselta.
Niin mitenkä sitä lankaa nyt sitten pitää väännellä?  :?
Zalbeer, created by nature

wewwer51

• back to black
    • View Profile
« Reply #471 on: June 18, 2011, 09:57:03 »
komia kala kuuti. kiitos vinkeistä
fishing rocks!

Pike

• View Profile
« Reply #472 on: June 18, 2011, 10:00:58 »
Niin mitenkä sitä lankaa nyt sitten pitää väännellä?  :?
Ainakin itse olen taittanu lopusta pari senttiä savaan linjaan kuin runko ja nostanut juuresta hieman ylöspäin. Toiminut minulla.

Mukavamies

• View Profile
« Reply #473 on: July 28, 2011, 20:21:03 »
Mikähän tämän värityksen nimi on?

Mr Ponu

• View Profile
« Reply #474 on: July 28, 2011, 21:11:13 »
  Värikoodi on OM, mutta en tiedä kyllä mistä sanoista tulee tuo OM.

Mukavamies

• View Profile
« Reply #475 on: July 28, 2011, 23:50:51 »
Kiitos!

Jjj

• Rehumakkaran muiluttaja
    • View Profile
« Reply #476 on: July 30, 2011, 16:05:40 »
Voisiko tulla sanoista Orange Minnow? Minnow eli mutu- väritys on ainakin tuon tyylinen yleensä paitsi vihertävä(?).

kalassa

• View Profile
« Reply #477 on: August 02, 2011, 13:02:36 »
mikä on pienin minnow spool mitä on tehty(sisältäen ruohosuojan )

mobileZ

• View Profile
« Reply #478 on: August 07, 2011, 22:49:58 »
Kyllä pitää sanoa että oli hyvä ostos tuo Minnow Spoon. Eilen kävin Motonetissa "vain katsomassa" kalastustarviketarjontaa ja sälää jäi hihaan ihan hirveesti. Kaikki tietty tarpeellisia. :)
Noh, ostin myös kaksi Rapalan Minnow Spoonia ruohikkosuojalla kun olin niin kuullut kehuttavan. Koko 8 cm, värit YBR ja sitten toinen jonka selkä sininen, kylki valkoinen, maha keltainen ja punaiset selkäraidat sekä hopeiset pilkut kyljessä.

Tänään päätin käydä koeuittamassa niitä, ja joitakin 30+ vuotta vanhaa Rapala originaaleja jotka voitin lapsena koulun keilakisassa, sekä ruohikkosuojattua Bete-lusikkaa jonka olin hankkinut kalastusharrastukseni alkutaipaleella, joka sitten jäi em. 30 vuodeksi unholaan kun mitään saalista ei koskaan tullut.

Odotin iltapäivään että tuuli tyyntyisi, tosin oli sitä vielä n. 3 m/s kun aloin heittelemään vastatuuleen. Pelkäsin että alennuksesta ostettu kela-vapa-settini sotkisi taas siiman (sen edesottamuksista olen kertonut tuossa Shimano Catana ketjussa), mutta päätin ottaa taas sen riskin kun se sattui ensimäisenä käteen vapakotelosta. Laitoin ensin tuon Minnow Spoon YBR:n kiinni ja aloin viskelemään kaislikon edustaa, paikkaa jossa hauki vei edellisellä kerralla jigistäni hännän mutta irtosi juuri ennen kuin olisin saanut haaviin. Hiukan oli hakemista että sai heittotuntuman kohdilleen, mutta paria heittoa enempää ei tarvinnut hakea. Kolmannella heitolla kuulin siimasta että nyt veti alkupään solmuun, prkl, joten ajattelin vain kelailla hiljakseen sisään. Sitten se iski, aluksi luulin että jäikös se nyt pohjaan vielä kaikenlisäksi kiinni, mutta ei, kyllä siellä kala nyt lähti pyristelemään. Kelailin sitä sitten sisään hissukseen, ei se hirveästi pistänyt vastaankaan, muutaman pyrähdyksen yritti ottaa. Toisella kädellä availin kokoontaitettavaa haavia ja pidensin varren että saisin etäämpääkin haavitettua, sillä en halunnut kelata solmua puolalle. Solmun tullessa vavan kärkeen oli kalakin jo ihan rannassa, joten poimin sen siitä haaviin. Haukihan se siinä köllötti ja potki vastaan, varmaan sama joka oli popsinut jigin pyrstöstä palan viikkoja aiemmin.

Hassuintahan oli että tuo Minnow Spoon oli irronnut hauen suusta haavin pohjalle, johon sitten takertui, joten aika täpärälle taas meni, yhtään löysää jos olisi antanut niin haukikin olisi varmaan mennyt menojaan.

Hieno kokemus kaikkine kommelluksineen kuitenkin, ensimmäinen virvelillä ylös saamani kala ikinä ja siiman päässä oli upouusi Rapalan ruohikkosuojattu Minnow Spoon. Joten kyllä se pyytää ja antaa, jos vain on kala kohdillaan. :roll:  :-D

Siellä se hauki nyt on pakasteessa fileinä odottamassa syömistä. Niin, mitathan olivat vain 42cm ja painosta ei mitään hajua kun ei ole välinettä jolla sen todentaisi (taitaa mennä hankintalistalle, kaikkea muutahan jo sitten onkin jo kasassa).

Joten, harrastus jatkukoon, jos se näin hassun hauskaa virikettä antaa otin osuessa kohdilleen.

tumppi245

• Lahnan teurastaja
    • View Profile
« Reply #479 on: June 19, 2012, 18:16:04 »
Tässä ois minun minnarini.
http://imageshack.us/photo/my-images/339/20120619180623.jpg/
Onkos muilla kokemusta näistä väreistä ja miten näillä mahtaa tulla kalaa kun en ole itse vielä paljoa ehtinyt kokeilemaan.
´´Ei oo kalaa suomuihin katsominen´´
Sanoi vanha isäntä joka ei ollut kalaa nähnytkään!

center>