Chat

Author Topic: Minnow Spoon  (Read 223166 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ankkhe

• View Profile
Vs: Minnow Spoon
« Reply #30 on: June 06, 2003, 09:58:03 »
Minulla on tuo kolmihaara koukku versio. Sain sen noin 3 vuotta sitten papaltani joka oli saanut sen vaalimainoksena postissa :D
Ei kireitä naamoja vaan kireitä siimoja

Toimitus

• Missä issee on?
  • Administrator
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net
« Reply #31 on: June 06, 2003, 10:09:58 »
Millä keinolla oikein olette saaneet 40% pysymään kiinni Minnow Spoonissa? Olin eilen heittelemässä Minnow Spoonilla punotulla siimalla ja hyvä jos 20% pysyi kiinni. Karkuutuksia tuli koko ajan. Kun vaihtoi uistinta, niin melkein kaikki tuli ylös.

Minnow Spooni on hyvä uistin, mutta luulisi insinöörien keksineen perempiakin koukkuratkaisuja. Uskoisin asian johtuvan osittain myös Minnow Spoonin liian paksusta koukusta... Mitä olette mieltä?
Jussi, Kalassa.net

Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista

Delfin

• View Profile
    • Email
« Reply #32 on: June 06, 2003, 11:16:46 »
Mullakin on ollut samanlaisia ongelmia kuin Jussilla, eli kalat ei pysy kiinni Minnow Spoonissa.

Anonymous

• Guest
« Reply #33 on: June 06, 2003, 11:58:20 »
Miulle ei oo koskaan ees tärpänny tohon minnow sp0oniin...:( on luottamus alkanu jo vähä huonontuu, mut kaikki snoo sitä hyväks ni oon silti yrittäny sillä.
se uikin ihan oudosti, näyttää ihan lelulta, enkä semmosii värejä oo nähny missään muualla,, enkä missään lehissä...kuitnkei joku virhe uistin vaan. no tuskin:)

Liquid Snake

• View Profile
« Reply #34 on: June 06, 2003, 12:26:44 »
Hyvä koko on 6-8 cm ja väri FT (Fire Tiger). Myös isommat koot on hyviä, meinaan viime kesänä tuli meijän joesta 5 haukea, mutta kaikki jotain puolikiloisia tai välillä isompia. Ihan hemmetin snadeja jumankauta!
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Salmo

• Guest
« Reply #35 on: June 06, 2003, 18:34:56 »
Millä keinolla oikein olette saaneet 40% pysymään kiinni Minnow Spoonissa? Olin eilen heittelemässä Minnow Spoonilla punotulla siimalla ja hyvä jos 20% pysyi kiinni. Karkuutuksia tuli koko ajan. Kun vaihtoi uistinta, niin melkein kaikki tuli ylös.

Minnow Spooni on hyvä uistin, mutta luulisi insinöörien keksineen perempiakin koukkuratkaisuja. Uskoisin asian johtuvan osittain myös Minnow Spoonin liian paksusta koukusta... Mitä olette mieltä?

Joo, mitä paksulankaisempi koukku, sitä tylsempi, luonnollisesti. Itse terotin timanttiviilalla koukun ja väänsin sen viiksen miltei koukkuun kiinni. Tärpit vähenivät huomattavasti.

Yksikoukkuinen Minnow Spoon on C&R-kalastusta ajatellen mainio viehe. Koukun saa useimmiten yhdellä kädellä irti, jolloin irroitusvaiheessa toisella kädellä voi pitää vaikka vapaa.

Anonymous

• Guest
« Reply #36 on: June 09, 2003, 21:06:53 »
Paras koko on toisiks isoin ja väri hopea uittotekniikka on normaali kelaus...

Liquid Snake

• View Profile
« Reply #37 on: June 13, 2003, 17:17:50 »
Ruoharissa menee se suojapiikki ihan myttyyn kun pari kertaa hauki purasee. Mutta äkkiä sen taivuttelee!

En oo testannu kolmihaarakoukkuista, mutta kannattais ehkä...
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Masa

• View Profile
« Reply #38 on: June 17, 2003, 12:32:35 »
mistä mahtaisin löytää värikartan noille? :o

varmaan jokaisesta isommasta marketista löytyy...

Ja tohon kolmihaara/ruohikko taistelussa päädyn ruohikkoon...itselläni on tartutus% aika hyvä, vain harvat karkaavat... ja jos ei tarvitse heittää kaislikossa niin valitsen ennemmin vaikka proffan.. siin on paljon parempi uinti ku minnowspoonissa..ne on vain kaislikkopelejä... mut siinä kyllä voittamattomia!!
Luulisin...

Anonymous

• Guest
« Reply #39 on: June 17, 2003, 14:08:43 »
Se on kuulkaas tuo Minnow Spoon ainakin meidän järvellä haukihommissa ainoa oikea. Heittää voi vaikka marjametsään kaislikon taa(siis se ykskoukkuinen ruohoversio) ja jos ei mummo jää kiinni niin ainakin kaislikossa viimeistään hauki.

Isomuksia ei kyllä saa, mutta semmoista n.1kg kokoa ja alle mainiosti.

Tartutuskin on ainakin itsellä ollut 80%:n luokkaa. Toimin niin, että heti kun vähänkin jotain tuntuu niin ARMOTON vastaisku. Kyllä jää kiinni. Sitten vaan jarru sopivan löysälle ja siima koko ajan tiukalla, niin haaviin uivat. Ihan mieletön haukipeli ainakin järveen. Itse(tai siis hauet) olen mieltynyt siihen oranssi-kelta-valkoiseen ja vihreä-keltaiseen, jossa mustat raidat. Molemmat on jo aivan törkeästi kaluttuja, täynnä hampaan jälkiä ja väritkin meinaa kadota, mutta luupäätä tulee vaan kesästä toiseen. Näin siis kaislikon vieressä.

Muualta ei niin yhtikäs mitään.

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #40 on: June 23, 2003, 18:20:59 »
Minnarin ku ostat ni kannattaa ottaa se kolmikoukkoinen eikä ruohikko uistinta. Ruohikkouistimessa ei pysy kiinni!

Mutta onhan niitä paljon parempiakin vieheitä sinne, missä ei ole rehusta tietoakaan. Jos haluaa varmistaa kalan jäämisen vieheeseen kiinni, kannattaa ostaa joku Magnum -vaappu, missä on kolme kemiallisesti teroitettua ja supervahvaa jättikoukkua.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Salmo

• Guest
« Reply #41 on: June 23, 2003, 21:56:51 »
Kaksi reissua olen tehnyt tänä keväänä mökkijärvelle. Olen käyttänyt ainoastaan Minnow Spooneja ja kyllä kalaakin on tullut. Koko on tosin erittäin pientä (300-500g), mutta kappalemääräisesti kahdelta reissulta on tullut n. 60 haukea. Suurin hauki on 2kg, tosin tuossa järvessä ei paljoa tuota suurempia olekkaan.

Tällä hetkellä omien kokemuksieni mukaan Minnow Spoon ruohikkomalli on erittäin tehokas viehe ruohikkoisille rannoille, joissa kalan koko on keskimäärin alle kilon luokkaa. Kuuluu ehdottomasti vieheisiin, joita jokaisella täytyy olla vähintään yksi pakissa/rasiassa.

Petri

• View Profile
« Reply #42 on: June 23, 2003, 22:03:55 »
sain viimeviikonloppuna noin 20 haukee hopeella minnow spoonilla mutta kalojen koko oli  vain 300-500 g  vain kaksi yli kilon kalaa...
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

• Guest
« Reply #43 on: June 23, 2003, 23:39:34 »
En käytä moisia.

Perustelut:

a) Koukku on useimmiten jo ostettaessa paska, eikä vaihto mahdollisuutta ole loppuun      teroituksenkaan jälkeen.
b) Pärjään ilman ruohosuojausta.
c) Pieni koko.
d) Pikkuiset kaislikko-hauet eivät kiinnosta.

Einars

• View Profile
« Reply #44 on: July 01, 2003, 18:31:35 »
Minulla nuo ruohikkosuojatut ovat kyllä kalastaneet hyvin, mutta ongelmana on ollut hajoaminen. Pienikin kivikosketus on saanut kaksi Minnow Spoonia hajoamaan aivan nokkalenkin juuresta. Liimahan niihin on tepsinyt, mutta olen vain hieman ihmeissäni ollut niiden heikkoudesta.

heittäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #45 on: January 28, 2004, 18:21:39 »
mut toi sai ainakin vakuuttuneeksi jos sillä saa enemmän pikku haukia, koska ne maistuvat paremmilta kuin isot hauen köriläät. Mä aion kyl käydä ostamassa tommosen Minnow spoonin.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

heittäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #46 on: January 30, 2004, 15:28:09 »
Nyt se on tehty. Äsken kävin ostamassa itäkeskuksen tyrskytaimenesta minnow spoonin alennuksesta. 6cm keltaisen mustalla raidoituksella.

heittäjä

• View Profile
    • Email
« Reply #47 on: February 03, 2004, 18:24:19 »
Ootteko kokeillu pilkkiä tolla minnow spoonilla. Todella mainio pilkki hauelle.

perhohemmo

• Guest
« Reply #48 on: May 12, 2004, 21:58:35 »
Viime viikonloppuna sain keltamusta-tiikeri -värisellä Minnow Spoonilla 2,5 kg hauen... Ensimmäinen hauki sillä Minnow Spoonilla, lyhyt väsytys, mutta kuitenkin pintalakka nurtui pahasti koukun juuresta, lusikan ympäriltä ja ruohosuoja katkesi (ja lensi jorpakkoon) Jotenki tuntuu itselleni sattuneen se "maanantaiversio" vai olikohan se kakkoslaatua.. Täytyy sanoa, että on kuitenkin loistava uistin! Huomenna ostan toisenkin Spoonin... Kyllä ne kalatkin on tarruneet uistimeen ihan hyvin...  Lieneekö syynä hieman enemmän sisäänpäin taivutettu ruohikkosuoja, vai mikä on!   :D

Potkuri

• View Profile
« Reply #49 on: May 12, 2004, 22:11:37 »
Tuohon minnow spoonin karkuutuksiin voipi auttaa väkäsen tuhoaminen vaikkapa puristamisella sekä koukkujen teroitus.
Team Ruoto

slash

• View Profile
« Reply #50 on: May 13, 2004, 22:18:49 »
Peruke ei haittaa uintia ollenkaan.
Paras tapa uittaa "minnowia" on, että heität uistimen ensin ruohikon päälle ja kelaat nopeasti sitä ettei uistin ehdi upota.
kun saat kelattua "minnowin" heinikon laitaan, anna sen upota hetki(monesti kala ottaa tässä vaiheessa) ja ala kelata uistinta sisään välillä nopeasti, välillä hitaasti.
Paras minnow spoon väri on ehdottomasti RT. (en ole kyllä löytänyt sitä enää mistään)
Oon muuten huomannu kans et minnowit hajoo tosi helposti. :(
are you ready?

Peksim

• View Profile
« Reply #51 on: May 14, 2004, 18:00:03 »
Tjaa, ite en ole ainakaan huomannut minnareiden hajoavan helposti. Omistan 3 Minnow Spoonia, eikä yksikään niistä ole hajonnut, vaikka haukia on tullut usieta kymmeniä.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Anonymous

• Guest
« Reply #52 on: May 14, 2004, 18:23:33 »
miten ihmeessä te saatte noin paljo kalaa. Olin eilen kalas ja sain vaan yhen ahvenen. Mut on toin minnow spoon ihan hyvä viehe. Paras väri on kultanen mut harmi vaa ni mul jäi se kerran pohjaan enkä oo löytäny uutta :(

rusakko

• View Profile
    • Email
« Reply #53 on: May 14, 2004, 19:11:41 »
Minnow spoon on paras hauki-uistimeni heti Beten Crokodilen jälkeen. Kaksi kertaa on tainnut irti päästä, eli aika hyvin pysynyt. Ihan ei kyllä mielestäni ruohosuojaus pidä lupausta, kyllä se kiinni jää kaislaan kun tarpeeksi tiheään heittää, taitaa olla kyllä siitäkin kiinni miten sen suojan on taivuttanut kohdalleen. Silti kyllä pesee "tavalliset" ruohosuojaukset, ja ei voi muuta sanoa kuin että: Paras ruohikko uistin mitä tiedän, pesee jopa monet ei-ruohosuojatut.

Erikoinen uintiliike, mutta silti näköjään toimii :D

teemu_l

• View Profile
« Reply #54 on: June 18, 2004, 15:08:26 »
Tänään tarttui kaupasta mukaan 6cm GF ja 8cm SH. Mistä olet saanut 11cm, rapalan vihossa on vain 6,7 ja 8cm ?

Onks ne hyviä?

Mulla on RFSH ja sillä oon saanu haukee muutaman kerran, on myös FT, en oo hirveesti käyttäny. :)

marabou

• Guest
« Reply #55 on: June 18, 2004, 15:35:36 »
Itellä ei tosin ole kuin yksi minnow ja jotinkin han se toimii tai oikeastaan aika hyvin. Nykimällä minä niitä uitan, väri valko sininen :)

KatchU

• MSN Messenger - mika_romppanen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #56 on: June 18, 2004, 20:43:38 »
eikös minnarissa ole ideana et se on ruohosuojattu, joten tuskin kannattaa laittaa 3 haara koukkua. paitsi jos ei kalasta ruohikossa. mulla on itselläni vissiin 6 ja väri on jotain papukaijan tapainen. tosi hyvä ja mulla on tarttunu ihan hyvin kala kuin kala. toinen taitaa olla 8 ja muikun värisenä. en oo koskaa saanu mitään. peruke ei ole haitannut minulla ainakaan...

Anonymous

• Guest
« Reply #57 on: October 07, 2004, 11:46:45 »
Mistä niitä minnow spooneja voi ostaa??????

Jimbo

• Guest
« Reply #58 on: October 08, 2004, 11:01:03 »
Käsittääkseni Minnow Spoonin valmistus on lopetettu ja sitä on myyty etenkin viime kesänä ns. "ulosheitto-hintaan". Itse ostin noita 10 kpl. Jos etelä-pohjanmaalle asiaa, niin ainakin vielä viikko sitten Veljekset Keskisellä oli laarissa noita vielä hintaan n. 1,5€. Ei tosin enää ollut kauheita valikoimia ja määräkin oli vähäinen.
Jos tuo valmistuksen lopettaminen pitää kutinsa, on se kyllä sääli ja ihmeellistä siinä mielessä, että kyseessä on kuitenkin yksisuosituimmista ruohikko-uistimista.

Jos jostain noita vielä löytää, kannattaa ehdottomasti ostaa!

--PROFESSOR--i

• MSN Messenger - Zamppa_10@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #59 on: October 29, 2004, 14:33:18 »
Ite ostin kolme minnow spooneja kolme kappaletaa tässä syyskuussa, eli kyllä niitä vielä jossain myydään, minnow spoonit ostin tuurin kyläkaupasta HALPANA.
MADE in Finland...

center>