Chat

Author Topic: Perukkeiden lukot  (Read 9096 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

suspi

• View Profile
Vs: Perukkeiden lukot
« Reply #30 on: December 12, 2006, 22:52:43 »
Kuusamon perukkeisiin olen ollut todella tyytyväinen. ei ole auennut vielä yksikään lukko...
Rapalan lukot kanssa toimivia, mutta ainakin stormin kalajigin pujottaminen on noihin täyttä tuskaa... Vanhempia stormin kalajigejä ei saanu ollenkaan pujotettua perukkeeseen ja suspi-jigit menee just ja just niihin, ku vähän voimaa käyttää...
Kuusamon perukkeita tulee nykyään käytettyä, koska olen ne todennut helppokäyttöisemmiksi.

kaivo

• Guest
« Reply #31 on: December 13, 2006, 00:36:34 »
Omissa haukiperukkeissani olen suosinut viime vuosina duolock-tyyppisiä lukkoja, joita löytyy useilta valmistajilta. Olen käyttänyt tavallisessa kevyehkössä hauestuksessa n. 15 mm pitkiä lukkoja. Lukot eivät ole auenneet vahingossa parin vuoden aikana kertaakaan, ne ovat sopivan jäykkiä avata ja sulkea, ja vieheen pujotus lukkoon ei ole ongelma.

Masi9

• Guest
« Reply #32 on: December 18, 2006, 14:16:00 »
Paras on mun mielestä Rapala mutta kaikki jigit ei mene niihin :-(
« Last Edit: December 20, 2006, 10:00:55 by Masi9 »

Rambo-Jonne

• View Profile
Vs: Re:Perukkeiden lukot
« Reply #33 on: December 18, 2006, 15:14:51 »
Kannattaa välttää Interlock-tyyppisiä lukkoja, joita käytetään enimmäkseen halvemmissa perukkeissa. Ne ovat niitä lukkoja, joissa lukkolangan hakanen lukitaan pellinpalassa olevan "koukun" taakse. Lukko saattaa nyrjähtää rasituksessa auki, kun pelti vääntyy.

Ja vielä se että usein nämä eivät edes sovi tuon pellinpalan alle kunnolla ja sen joutuu jättämään vähän auki. Pari kertaa on hätätilassa joutunut ostamaan ja sitten hampaat irvessä koittaa aukoa ja laittaa kiinni.

£etu

• Guest
« Reply #34 on: December 28, 2006, 15:36:54 »
Berkleyn perukkeet ovat omasta mielestäni parhaita.

center>