Chat

Author Topic: oletko jäänyt oikeaan koukkuun?  (Read 27668 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

s.p.o.t

• Guest
oletko jäänyt oikeaan koukkuun?
« on: December 23, 2002, 21:56:26 »
oletko jäänyt nahastasi koukkuun kiinni olen itse jäänyt kun isä heitti virveliä ja viehe nappasi valtimon kohtaa kiinni ja sairaala reissuhan siitä tuli  :-/

kalapoikapaavo

• Guest
Re: oletko jäänyt oikeaan koukkuun?
« Reply #1 on: December 24, 2002, 15:41:59 »
ihan pieniä vaan, jos ei sitä lasketa kun heitin ison minnowspoonin päähäni. AIAI! se kirpas!

udo

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: December 24, 2002, 16:13:08 »
Viimme kesänä meni pikkunilsun koukku sormeen pystyyn ku irrottelin hauentumppia.Ongelma tuli siitä ku koukun kärki ei meinannut yltää toiselta puolen läpi.Kovan väännön jälkeen sain kärjen pullahtamaan näkyviin,on muuten pahuksen sitkeetä nahka sisältäpäin!Ensin tietenkin soutelin uistin sormessa kotiin ku ei sattunu olla sivuleikkuria matkassa,kala oli kuitenkin jo tässä vaiheessa irti. ;)Suosittelen ottaan leikkurit pidemmille reissuille mukaan.

l0hi

• View Profile
« Reply #3 on: December 24, 2002, 17:43:02 »
no "kaveri" on heittäny minnow spoonin mun nenään kiinni..TOinen kaveri ottaan..Ja sit joku heitte perhon päähän kiinni..

Sit iskukoukku on lauennu sormeen (kiitos kaverin)

Onhan noita :)

s.p.o.t

• Guest
« Reply #4 on: December 26, 2002, 20:45:24 »
kerron nyt koko jutun: oltiin lähdössä iskän kanssa veneilemään. Keskellä järveä iskä sitten heitti virveliä ja viehe nappasi käden valtimon kohtaa kiinni. Koitettiin sitten "ottaa" sitä pois mutta väkänen oli hyvin kiinni nahan alla ja mä huusin siihen tahtiin että täytyi lähteä peräkylän paikalliseen sairaalaan. Siellä mä sitten odotin vuoroani koukku kädessä ja sitten tuli vuoroni lääkäri viilteli sitten vähän aikaa siinä kättäni ja väänteli pihdeillä kunnes sai väkäsen ihon alta pois sen jälkeen olen varonut koukkuja. :)

Reaper

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: December 26, 2002, 20:51:37 »
olen pahasti. 18 centin rapala original kiinni naamaan. tapahtui kerran kun serkku testasi tätä uistinta mökin laiturillamme ja viskasi tämän ja satuin juuri kääntymään siten että uistin tarttui naamaan. onneksi ei tarttunut kuin poskesta ja otsasta ja tästäkin selvittiin koti konstein vaikka se poskeen upposi aika syvälle.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Putte

• 3,21cm myötätuulessa ja alamäessä
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: December 26, 2002, 22:19:52 »
todellakin on jääty! ja pahasti: viime kesänä olin yksinä kattomassa pari päivää aikaisemmin laskemaamme pitkääsiimaa.
noh, tuulikin oli vaan niin perkuleenmoinen, mutta silti annoin veneen luisua tuulen mukana ja pääsiima valui sormien välistä. jokaisen tapsin kohdan menin vain sillä tavalla, että nostin sormen nopeasti toiselle puolelle. toimihan tämä taktiikka parisataa metriä, kunnes en huomannut yhtä tapsia ja käzääm kun koukku paukahti paukalon päästä sisään. hätähän siinä tuli niin kova, että en oikein tiennyt mitä pitäs tehdä, koukku syvällä sormessa, ja minä pitelin venettä paikallaan erittäin kovassa(!!) tuulessa sen koukku/peukalo-yhdistelmän avulla.
 lopulta sain sormen irti ja lähtikin siitä sellasta vauhtia, että uppos airoonki melkein sentin. tuloksena lopulta oli sentin syvä haava peukalon päässä ja opetus siitä, että älkää ikinä lähtekö katsomaan siimaa yksin, ainakaan tuulella.

Selenius

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: December 28, 2002, 21:21:18 »
Onhan noita rantalävistyksiä lähes vuosittain tullut. Eilen poistin pikkuisen värikoukun sormesta, onneksi oli pieni väkäsellinen koukku jonka sai räpläämällä pois ilman työkaluja
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Perskeles

• View Profile
    • Email
« Reply #8 on: March 05, 2003, 10:42:58 »
kerran on joutunu vaapun koukkua irrottelemaan ihan terveyskeskuksessa asti, koukku jumi peukaloon kiinni... elämys sekin :)
Ircissä Ristus^

Kampela

• View Profile
« Reply #9 on: March 05, 2003, 10:54:10 »
En niin pahasti että muistaisin. Yhden kaverin kuskasin terveyskeskukseen, kun heitti onkensa omaan ohimoonsa kiinni. Toinen kiinnitti kruunukoukun peukaloonsa ja koetin maasto-oloissa sitä irrotella, kunnes totesimme, että luussahan se törröttää, ja taas paikalliseen arvauskeskukseen. Pienestä koukusta tulee monen tunnin katkos kalastukseen, pattiinhan se ottaa vähintään!

« Reply #10 on: March 05, 2003, 21:22:37 »
Lapsuudessani sain ystävän ongen koukun jalkaani ja pari vuotta sitten sain perhon sormeeni niin pahasti, että täytyi puuduttaa käsi ranteesta ennenkuin perho saatiin irroitettua.

Kipiää teki operaation jälkeen monta päivää. :(
Virtaava vesi säilyttää raikkautensa, etsivä mielensä valppauden. (Sylvi Kekkonen)

panumies

• View Profile
« Reply #11 on: March 05, 2003, 22:06:15 »
Noita pieniä tulee niin paljo että ei niitä muistakkaan, mutta kerran kun olin yhdellä pikkupurolla heittelemässä kävi seuraavasti: Heitin ensimmäisen heiton liian kovaa, ja se lensi vastarannan koivuun. Jostain syystä aloin vaan tempomaan sitä itseeni päin(!).
Kun ei meinannut tulla, vetäsin kunnolla ja viehe singahti kuin tykin suusta itseeni päin. Katsoin sivulleni ja siinä puskassa se oli. Jos olisin ollut 20cm oikealla, olisi vaappu tullut silmään, olisi varmaan kirpaissut. Ei minulle muuta olekkaan käynyt kalastuksessa, muuten olen kyllä katkaissut jalastani pari luuta. Viime talvena serkun isällä iskukoukku pamahti peukalon tyveen ja verta oli joka puolella.

gekko

• View Profile
    • Email
Re:oletko jäänyt oikeaan koukkuun?
« Reply #12 on: March 07, 2003, 15:51:59 »
Kerran olen pelastanut broidin lipan puusta siimasta vetämällä. No ranteeseehan se sieltä tuli. Koukku pomppas irti ranteesta siihen osuessaan.

Ukki yritti ujuttaa joessa koukkua hauen leuan alle, kun se oli kohalla ukki vetäs ja sieltähän se koukku tuli suoraan mun otsaan. Ei ollu pahasti se lähti ihan vai vetämällä pois. On muuten verinen luu siistin näköstä :)
JOKAISESSA MEISSÄ ASUU PIENI LAHNA-
JOTEN VAR(R)OTAAN YHDESSÄ HAUKIA

mies

• ICQ Messenger - 138780954
    • View Profile
    • http://www.geocities.com/darkstorm_1986/darkstorm.html
    • Email
« Reply #13 on: March 08, 2003, 13:59:52 »
Noh... Kerran kun olin kalassa parin kaveruksen kanssa niin toinen niistä heitti lipan mun korvaa ja läpi se meni. No terveyskeskukseen mentiin ottamaan se pois sitten. ;)
Kauas on pitkä matka!

villeta

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: March 15, 2003, 18:35:40 »
ei mitään pahempaa mutta aina se on sormessa kiinni. onneksi ei ole vielä mitään pahempaa sattunu :)

-villeta-

Jigi

• Guest
« Reply #15 on: March 15, 2003, 19:27:07 »
Joo kerran oltiin uistelemaan lähdössä ja isä oli laittanu uistimia valmiikse veneen reunalle ja minä poikahan sitte menen polvilleen siihen laidalle ja koukku polvessa ja lääkäri reissu tuli! Otti muuten himputin kipeää!

paulinho

• MSN Messenger - paulinho@rasalvatore.com
    • View Profile
    • http://www.paulikarkkainen.com/
    • Email
« Reply #16 on: March 17, 2003, 11:17:26 »
Pikkuveljen toimesta joskus kun olin neljännellä luokalla... Räsänen poskeen =)

Zimppa

• View Profile
« Reply #17 on: March 21, 2003, 14:06:59 »
pieni ongen koukku sormeen, joskus viis vuotta sitte.

juhnuu

• View Profile
    • Email
« Reply #18 on: March 21, 2003, 15:10:15 »
Olimme isoveljeni kanssa kalassa Kiuruvedellä jossa on pikku koski ja ylhäällä sairaala. Noh heittelimme kaikessa rauhassa pienellä saarella kun sitten päätin vaihtaa usitinta ja kävellä pakin luokse, joka oli tietenkin veljeni takana. Samalla kun olin veljeni selän takana hän oli heittämässä ja uistin tuli suoraan päähän noh minä siinä huutelemaan mutta liian myöhään veljeni kerkese riuhtasemaan niinkuin uistin olisi jossain puussa.

Pienet itkut siinä ja eikun 200m päähän olevaan sairaalaan. Pienenä olin vähän ujo ja en uskaltanut puhua mitään niinpä isoveljeni räväyttää sairaalan tiskillä pikkuveljellä jäi koukkupäähän minä siinä vieressä turpatukossa oon ja usitin roikkuu päästä noh sairaalantädit repesitvät nauruun ja yrittivät pitää pokkaa videssään minut lääkärin luokse joka otti koukut pois....

että sattuuhan niitä aina silloin tällöin

virvelimies

• MSN Messenger - juhop@welho.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #19 on: June 09, 2003, 00:14:04 »
Viime kesänä kun olin saannut hauen ja yritin ottaa siltä koukkua pois suusta se rimpuili ja koukku meni vasemman käden nahasta läpi ja tuli toiselta puolelta ulos sairaala reissu siitä tuli.

Mä mies

• View Profile
« Reply #20 on: June 09, 2003, 14:15:15 »
Itselläni on ollut vain sormessa kiinni, mutta muutama vuosi sitten heitin lusikan isäni silmä kulmaan (se ei tykännyt hyvää).
Oltiin heittelemässä ja kun mä aloin heittää niin mä kuulin aika perusuomalaisen sanan ja kun mä käännyin niin iskän silmäkulmasta valu verta. Ei siinä sitten sen kummempaa kuin 4 tikkiä silmä kulmaan ja homma jatkuu.
Onneks ei osunu silmään.....

Anonymous

• Guest
« Reply #21 on: June 09, 2003, 15:01:50 »
oltiin mökin rannalta heittelemässä ja kissa se siinä vieressä odotti kalaa ja sit yhdellä heitolla se uistin ottin mukaan kissan silmän ja sillä heitolla tuli isoin haukeni 7kg ja kissa elää yhä.....

Anonymous

• Guest
« Reply #22 on: June 09, 2003, 16:26:07 »
Oon kerran heittäny itteäni uppoavalla magnumilla päähän...... lakissa on vieläki reikä....... :)

Anonymous

• Guest
« Reply #23 on: June 09, 2003, 16:35:04 »
Kaverini kiskaisi minua rohvessorilla olkapäähän...

Jesse^

• View Profile
    • Email
« Reply #24 on: June 10, 2003, 11:50:10 »
ei oo koskaan uponnu sen väkäsen yli:)
toi jopen juttu oli kyllä aaka haaska :)
Kalastus ei ole harrastus, vaan elinehto.

Spotti

• View Profile
« Reply #25 on: June 10, 2003, 19:17:30 »
oltiin mökin rannalta heittelemässä ja kissa se siinä vieressä odotti kalaa ja sit yhdellä heitolla se uistin ottin mukaan kissan silmän ja sillä heitolla tuli isoin haukeni 7kg ja kissa elää yhä.....

Oliko tuo vitsi? Jos ei ollut niin aika hyvin. ;)

Lohenuistelija

• Guest
« Reply #26 on: June 10, 2003, 21:19:45 »
Joo, totta varmaan joka sana...
Nää on niitä juttuja mistä saattaa tulla aikanaan niitä kuuluisia urbaaneja legendoja.

Vapa-Mato

• MSN Messenger - akakko@welho.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #27 on: June 11, 2003, 12:36:30 »
Kaveri heitti uistimella nenään ja lähti pala pois...
 :(
Teijjän vika... :(

Antti

• Guest
« Reply #28 on: June 11, 2003, 12:52:24 »
Viime perjantainahan se jiginkoukku pamahti tietenkin keskelle kämmentä kiinni. Terkkarissa sekin sitten viimein piti irroittaa, ei mitään sen pahempaa ole onneks sattunut.

Reaper

• View Profile
    • Email
« Reply #29 on: July 06, 2003, 21:43:19 »
Jäin tänään keskisormestani kiinni sellaseen Rapalan VMC koukkuun. Lääkäri reissu tuli...
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

center>