Chat

Author Topic: Beten Krokodilen paras väri?  (Read 11348 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

villeta

• View Profile
    • Email
Beten Krokodilen paras väri?
« on: May 30, 2003, 17:02:17 »
elikkäs olen ostamassa beten Krokodileä, jos yksi väri pitäisi valita niin mikä se olisi?
-villeta-

Salmo

• Guest
Re:beten crocodilen paras väri?
« Reply #1 on: May 30, 2003, 17:18:55 »
Parasta väriä on mahdoton sanoa, mutta jos nyt yksi olisi valittava, se olisi varmaankin sinertävä.

http://www.nilsmaster.com/images/BeteLeft.jpg eli väri BSF. Sininen nyt on toiminut lähes kaikkialla hyvin.

edit. http://www.nilsmaster.com/images/BeteMid.jpg
Tuossa vielä lisää värejä.

Delfin

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: May 30, 2003, 17:36:41 »
Jos yksi pitäisi valita se olisi joku näistä väreistä BSF, SF, YP.

[Jyri]

• MSN Messenger - kellosalo@hotmail.com
    • View Profile
    • aar
« Reply #3 on: May 30, 2003, 18:09:25 »
Mitä kaloja tolla uistimella saa?Ei ole kokemusta.

lippa_mies

• Guest
« Reply #4 on: May 30, 2003, 18:13:33 »
Kyllä mä ostaisin ton "sm" värisen jos nyt tosta kuvasta oikein näin noi kirjaimet, eli se kelt.valk jossa mustia pisteitä!!!!!!. ;)

Mä mies

• View Profile
« Reply #5 on: May 30, 2003, 18:26:20 »
Hauelle noi vissiin on tarkoitettu Jyri ;)
Ainakin näyttää ihan perinteisiltä hauki uistimilta......
itse käyttäisin ehkäpä  BFS:ää tai YP:.tä..,...

panumies

• View Profile
« Reply #6 on: May 30, 2003, 19:42:34 »
Hauelle nuo ahvenjäljitelmät toimivat lähesaina, toinen joskus ylivoimanenkin väri on "lehmänpaska", vaalean ruskea.

Petri

• View Profile
« Reply #7 on: May 30, 2003, 20:11:24 »
mul on joku faijan wanha tumma ahven värinen kroko ja toinen waalea ahven väri kumpiki tosi hyvii.... kunnon hauki lusikka
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Mä mies

• View Profile
« Reply #8 on: May 30, 2003, 21:27:29 »
Toimiiko isommallekkin hauelle vai vaan tavalliselle 1-2 kg: hauelle. Mikä on isoin saamanne haukí tällä uistimella?????

panumies

• View Profile
« Reply #9 on: May 30, 2003, 21:35:11 »
Toimiiko isommallekkin hauelle vai vaan tavalliselle 1-2 kg: hauelle. Mikä on isoin saamanne haukí tällä uistimella?????

Koska enemmän sisävesillä kalastan, eivät haukeni usein isomuksia ole. Crocodile hauki ennätykseni on siinä 3-4kg tienoilla, ei ollut vaakaa mukana. (tapahtui saimaalla viimekesänä)

Anonymous

• Guest
« Reply #10 on: May 30, 2003, 22:29:54 »
BSF on ylivoimanen hauelle, ainakin merellä ;)

Hota

• View Profile
    • Email
« Reply #11 on: May 31, 2003, 08:12:39 »
Kromi-Ahven. Haukien ja Ahventen tappokalu.
Ei vaan kestä kulutusta tuo kromipinta mutta vaikka puolet väreistä on lähtenyt niin hyvin pelittää.

Kyllähän tuolla Taimentakin kiskotaan ja kaikkia petokalojan tuollainen "kalajäljitelmä" kiinnostaa.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

Cordon -Mikko T-

• View Profile
    • http://www.mebb.net/~lounaissaariston.urheilukalastajat
    • Email
« Reply #12 on: May 31, 2003, 10:38:09 »
Ruskea selkä/vaalea vatsa 23g toimii järvillä hyvin sekä ahvenjäljennös myös. Ahvenjäljennöksellä tuli viikko sitten hauet 2,5kg, 4,5kg ja 5,5kg sekä oli yks mörssäri vähän aikaa kiinni. Ei sovi unohtaa myöskään perinteistä sinivalkoista crokoa.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #13 on: May 31, 2003, 14:59:53 »
Perinteisille pienille metsälammille voi olla hyviä esim. nuo Z ja VI. XRS taas voisi toimia vähävaloisissa olosuhteissa esim. iltasella. Ja yleis käyttöön niin järville kuin merellekin värit BSF, SF ja YP. Mutta jos vain yksi täytyisi valita niin olisi se luultavasti BSF. Niin paljon olen kehuja kuullut nimenomaan tästä lusikasta ja tästä väristä.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Reaper

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: June 04, 2003, 01:09:54 »
Ukilta tuli perittyy sellanen crocodile, missä on selkä puoli sininen ja maha punainen ja siinä oli silmä mustan punainen.. Hyvä väri. Sillä on tullu saatuu monen monta haukee, useen vuoden aikana.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Anonymous

• Guest
« Reply #15 on: June 07, 2003, 21:43:28 »
Kyllä se taitaa olla Vihreä-kupari.... jos on kerran pakko valita yksi.... muita hyviä värejä ovat sini-kulta(etupuoli) kulta (tausta), sekä musta-ruskea edestä, kupari takaa...

Superi

• View Profile
« Reply #16 on: June 08, 2003, 00:32:51 »
http://www.nilsmaster.com/images/BeteLeft.jpg , eli tuo YP on ollut ihan hyvä lusikka, olihan mulla tommonen sininenkin eli BSF ja se oli hyvä kanssa, mutta se jäi pohjaan ja ei ole tullu ostettua uutta.

abo

• View Profile
    • http://www.vetouistelu.com/aarrearkku/
    • Email
« Reply #17 on: June 08, 2003, 12:48:10 »
"Yleislusikkana" Krokkareist paras on modell 80, eli 23g ja värinä kokohopee, jossa pieniä sinisiä pisteitä.

Älä ota mitään liian vakavasti.

Anonymous

• Guest
« Reply #18 on: June 08, 2003, 14:59:04 »
Krokkari ja varsinkin 18g viehe on puikkarien kalastuksen lisäksi aivan loistava taimen viehe! Isoja haukia kalastaessa tuo krokkarin isoveli eli Turku Spoon on mielettömän hyvä laiskaliikkeinen lusikka! Parhaat värit ovat ahven(YP) ja sininen(BSF). Jos nuo ei toimi niin siinävaiheessä ärsyvärejä peliin...

arska87

• View Profile
« Reply #19 on: June 08, 2003, 15:50:49 »
Itelläni on ties kuinka monta krokoa ja useita eri värejä. Mutta suosikki värit on varmaan yp ja z. Niillä olen saanut eniten haukia. Mutta eri järvi eri väri.

Muuten saako mistään enää niitä pieniä 7grammasia?

Spotti

• View Profile
« Reply #20 on: June 09, 2003, 18:42:46 »
No jos yksi varma pitäisi sanoa, niin ota tuo "z". Viime vuonna sai sillä nostella haukia minkä kerkesi. :D

Anonymous

• Guest
« Reply #21 on: June 12, 2003, 11:29:27 »
Paras väri riippuu täysin kalapaikasta. Tummilla metsäjärvillä messinkinen on usein paras, ja kirkkailla järvillä sinisen sävyiset. Ärsykevärit taas toimii sekä kirkkaissa, että tummissa oloissa. Jos pitää valita yksi ja ainoa paras väri niin ottaisin papukaijan(vihreä-keltainen-punainen) jos sellaista löytyy. Ainakin vaapuissa ja kevennetyissä se tuntuu toimivan.

Olen eräällä metsäjärvellä saanut kolmen-neljän vuoden aikana  haukia VAIN messinkisellä betellä. Toki uittotuntejakin sille on tullut eniten, mutta usein olen eka kalastanut toisella vaapulla/lusikalla tuloksetta ja sitten vaihtanut Beteen ja PAM, kala kiinni. Muilla järvillä kalaa on sitten tullut muillakin vieheillä... :) On muuten varmaan jäänyt mun Bete hauen suuhun tai pohjaan kun ei enää kalapakissa ollut:(

Liquid Snake

• View Profile
« Reply #22 on: June 12, 2003, 19:26:11 »
En haluaisi viisastella mutta se kirjotetaan Bete Krokodil ja paras väri on se sinivalkoinen, koko 6cm. Tai 7cm.
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Vesku

• View Profile
Re:Beten Krokodilen paras väri?
« Reply #23 on: July 09, 2003, 14:53:11 »
Oma uskomukseni on, että tuo perinteinen BSF, jossa tän kesän uutuutena(?) räsäshelmi. Muutenkin se on ollut varma peli, mutta ehkä tuo helmi tekee siitä suorananaisen haukirohmun. Saa nähdä jahka sen hankin pakkiini. Yritinkin jo udella josko sen joku jo olisi hankkinut, vaan ei kuulunut vastauksia. Ollaan sitten tienraivaajia tässä asiassa,heh.

Kymppikerho kutsuu... :D
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Guspe

• View Profile
« Reply #24 on: July 09, 2003, 18:36:07 »
Ehdottomasti parhaiten toiminut väri on tuo SBL, ainakin merelle. Mitään kovin suurta en henkilökohtaisesti ole saanut, :( mutta isä vetäsi tossa viime syksynä sillä 7,6 kiloisen ja toinen samaa kokoluokkaa oleva juna oli myös kiinni, mutta pääsi karkuun. Toinen erittäin hyvä väri on myös BSF, merelle sekin. En paljoa tiedä noista järvillä toimivista väreistä, mökki kun sattuu olemaan meren rannalla.

ToniW

• Guest
« Reply #25 on: July 09, 2003, 19:08:32 »
Sininen BSF tai sitten se XRS, molemmilla olen saanut hyvin haukia.

center>