Chat

Author Topic: e.v trutta  (Read 12048 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lippa_mies

• Guest
e.v trutta
« on: May 30, 2003, 22:00:32 »
Kävin tänään ostamassa e.v trutan turun pyyntivälineestä, onkos kenelläkään tätä kyseistä uistinta ja jos on niin minkä laisia saalita on tullu??? itse ainakin olen kuullut että olis erittäin kätevä taimenen jallittamiseen???!!?!?.

Selenius

• View Profile
    • Email
Re:e.v trutta
« Reply #1 on: May 30, 2003, 23:27:42 »
Ihan hyvin tilatojen valossa toimii taimenelle. 4 oon omistanut R.I.P. ja kalan kalaa en ole saanut. Josko taas kesällä pari ostais kun tahtovat halvat pirulaiset jäädä pohjaan.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

lippa_mies

• Guest
« Reply #2 on: May 31, 2003, 10:28:50 »
tahtovat halvat pirulaiset jäädä pohjaan.
Niinpä tosi "halvat" omani maksoi 30 euroa, että ei niitä ihan jatkuvasti ole varaa ostaa....... ;)

Cordon -Mikko T-

• View Profile
    • http://www.mebb.net/~lounaissaariston.urheilukalastajat
    • Email
« Reply #3 on: May 31, 2003, 10:32:58 »
Itse omistan "noutaja" värityksen trutasta. Sillä on tullut hyvin taimenia keväisin Espoon ja Kirkkonummen vesiltä.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

lippa_mies

• Guest
« Reply #4 on: May 31, 2003, 11:29:58 »
Itse omistan "noutaja" värityksen trutasta. Sillä on tullut hyvin taimenia keväisin Espoon ja Kirkkonummen vesiltä.
Itse olen omistanut sen "bossun" ja sitten eilen ostin "kilohailin" (bossu jäi pohjaan parisen viikkoa sitten pikkasen ketutti!!!!!!!!!.)

[Jyri]

• MSN Messenger - kellosalo@hotmail.com
    • View Profile
    • aar
« Reply #5 on: May 31, 2003, 13:10:25 »
Onko järkeä käyttää 30e:tä yhteen uistimeen??

Selenius

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: May 31, 2003, 13:33:34 »
Jyri, on.

Sillä tuolla summalla saa suomalaisen uistimen valmistuksen (mielestäni) parhaiten viimeistellyn uistimen. Lisäksi se on osoitus kotimaisen käsityön arvostuksesta, ja osoitus siitä, että laadusta ollaan aina valmiita maksamaan ja mikäli joku oikeasti haluaa valmistaa laadukkaita uistimia halpis rapaloiden rinnalla.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #7 on: May 31, 2003, 13:58:26 »
Hyvä Selenius, olen aivan samaa mieltä. Käsityönä tehty kotimainen LAATU uistin. Toisaalla oli juuri keskustelua Calico Catin kestävyydestä jos ostaa jonkin kopio påskan. Sama on Trutan kohdalla.
Monet ovat kokeilleet E.V:n kopiointia ja haaveeksi on jäänyt uinti/vajotus liike.

Mielummin ostan E.V:n kuin kopion, se on tosiaan osoitus käsityön arvostukselle ja köyhän ei ole varaa ostaa påskaa.

PS. Saattaa vielä olla että näitä E.V.Truttia ei kohtaa enää löydy/tehdä.

abo

• View Profile
    • http://www.vetouistelu.com/aarrearkku/
    • Email
« Reply #8 on: May 31, 2003, 16:29:47 »
Monet ovat kokeilleet E.V:n kopiointia ja haaveeksi on jäänyt uinti/vajotus liike.

- Kuten valitettavan monen aidon Virolaisen Ekin Trutan suhteekin todellisuudessa on asian laita. Trutta on toki hieno ja vaativasti valmistettu kappale suomalaista käsityötä, uistimena vaan keskimäärin "kovaa" mainettaan paljon vaisumpi. Hyvä Trutta on ok, mutta valitettavasti Trutista hyviä on vähemmistö.

Älä ota mitään liian vakavasti.

Hepi

• View Profile
« Reply #9 on: May 31, 2003, 17:36:46 »
En ole koskaan kuullutkaan, no tuleeko sillä kalaa?  :)

lippa_mies

• Guest
« Reply #10 on: May 31, 2003, 17:51:25 »
PS. Saattaa vielä olla että näitä E.V.Truttia ei kohtaa enää löydy/tehdä.
Joo olen kuullut että Erkki Virolainen lopettaisi näitten uistinten valmistuksen(so sad) pian ja ettei niitä kuulemma saisi enää mistään muualta kuin turunpyyntivälineestä, pitääkö paikkansa????.

lippa_mies

• Guest
« Reply #11 on: May 31, 2003, 17:55:34 »
En ole koskaan kuullutkaan, no tuleeko sillä kalaa?  :)
No itse en ole vielä mitään muuta saanut kuin hauen(taimenta kalastessa), kun ei noin arvokasta uistinta oikein viitti pohjaan jättää eli minä käytän sitä vain "taimen" reissuissa!!! tossa on kuva trutasta--->  http://www.wobbleri.fi/taimen/evtrutta_1.html                          

Delfin

• View Profile
    • Email
« Reply #12 on: May 31, 2003, 20:26:50 »
Hienojahan noi on, mutta saattaa vähän kirpaista jos jää pohjaan tai hauki viä.

lippa_mies

• Guest
« Reply #13 on: June 01, 2003, 22:52:03 »
No niin nyt sitten tänään tuli "ensimmäiset" trutalla, 3 taimenta mereltä (alamittasia kaikki, eli pääsi kaikki kolme kasvamaan) tuli n. 15 minuutissa että ihan näyttää trutta pelittävän!!!! ;).

Hepi

• View Profile
« Reply #14 on: June 02, 2003, 10:03:27 »
En varmaan itse viittisi edes nakella tuota uistinta kun on niin helkatin kallis.  ;)

zima

• View Profile
Vs: e.v trutta
« Reply #15 on: October 07, 2009, 21:40:51 »
saas nähä onko joillain intoa vastata tähän kun on niin vanha aihe. eli ollen tollasta truttaa hankkimassa mikä väri on pelittäny parhaiten? paljon on puhetta kuulunu "noutajasta" sekä "lehmänpaskasta"....

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
Vs: e.v trutta
« Reply #16 on: October 07, 2009, 21:50:34 »
Noutajahan se on paras ollut. Lehmänpaska tai tuo SavuSilakka on toinen hyvä. Riippuu aina ajankohdasta ja veden väristä sekä siitä kuinka kylmää vesi on.
« Last Edit: October 08, 2009, 00:11:48 by Pete »

center>