Chat

Author Topic: kalaan pohjois norjaan  (Read 5957 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
kalaan pohjois norjaan
« on: June 10, 2003, 22:11:54 »
olen lähdössä norjaan heinäkuussa kohteena olisi vannoy nordkap varangerinvuono ja hammerfest en ole ennen sielläpäin kalastellut joten minkäs laisia vieheitä ja jos on muita hyviä kalapaikkoja niin vinkkejä vois kertoa

Kiiiiitos jo etukäteen :D

Anonymous

• Guest
Re:kalaan pohjois norjaan
« Reply #1 on: June 13, 2003, 15:48:44 »
Jos rannalta heittelet niin ota mukaan vavallesi sopivia heittopilkkejä ja jigejä. Paikanpäällä myydään Stingsildoja mutta halvemmalla pääset jos ostat Bilteman heittopilkkejä. Pilkkejä/jigejä jää helposti rantojen paksuvartisiin leviin, joten varakappaleita kannattaa ottaa mukaan. Pikkusein pyynnissä olen käyttänyt siimassa sivuperuketta jossa on ollut kirkkaan oranssi värikoukku, saman asian ajaa tarjoustuotteiden samanvärinen hintalappu.

Rannalta heittelyssä olen suosinut virtapaikkoja (monet sillanaluset) ja jyrkästi syveneviä rantoja.

Peksi

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: June 13, 2003, 16:38:58 »
Uistinvalinnoista olen samaa mieltä kuin K1mmo, mutta voisin vielä lisätä listaan ihan tämmöiset peruslusikat.  Itselläni ovat menestyksiksi osoittautuneet mm. painavat Tobyt ja 44 gramman professorit.
Uppoamisnopeus on näillä tietenkin ärsyttävän hidas, virtapaikoissa jopa tuskallisen hidas.  

Rannalta heitettäessä nämä lusikat ovat kuitenkin mielestäni yhtä hyviä kuin pilkit, joskus jopa parempia.  Veneestä kalastettaessa pilkit ovat taas aivan ylivoimaisia.

Käy tsekkaamassa myös nämä sivut:

http://www.sunpoint.net/~tyrskyturska/

http://www.sunpoint.net/~pintasei/

Anonymous

• Guest
« Reply #3 on: July 03, 2003, 12:16:50 »
Kukin taaplaa tavallaan mutta pikkasen pisti hymyilyttämään Pintasei-sivustolla ollut maininta kalalajista nimeltä keila: "....Roskakala (emme ole uskaltaneet edes maistaa)."

Makuasioitahan nämä ovat mutta minusta ja kaikkien keilaa syöneiden mielestä se on erittäin hyvä ruokakala, saman maininnan olen löytänyt myös kalakirjoista. Liha on kiinteää ja valkoista. Jossain mainittiin sen olevan rakenteeltaan "hummerimaista".

Anonymous

• Guest
« Reply #4 on: December 18, 2003, 13:57:22 »
yhden vihkeen voin antaa. mene ihmeessä hammerfestin vieressä oleva paikka nimeltä kvalsund. siinä on siltä. se on täynnä kalaa. tai toinen vaihtoehto on lofootit ja siellä saltsraumen

isfisker

• View Profile
« Reply #5 on: December 21, 2003, 11:21:17 »
Stingsild on paras (vihreåt ja siniset)- keveimmåt rannalta, jos veneestå kalastat niin sellaset kumimadot (gummimark) on hyviå. Ekaks sellanen svenskepilk ja sit siimaan pari punaista kumimatoa. Ja jos kalastat rannalta niin on parasta laittaa fireline siimaa - saat revittyå ne irti levistå ilman ettå siimaa menee poikki.

center>