Kongsfjordelva

Started by Anonymous, August 12, 2002, 10:24:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia ko. joesta? Millainen paikka kalastaa, perhot, kalastaja määrät, jne.?
Kaikki mahdollinen tieto otetaan vastaan... Kiitos.

JockScott

Tervehdys!
Aluksi mainitsen että en ole paikan tietäjä(käynyt yhden kerran ja jäätiin ilman kalastuslupaa)joten kannattaa varata etukäteen,ainakin meille ilmoitettiin että joki on 2viikkoa varattu joten sitten pojat uudelleen.Lohta näkyi tuhottomasti ja oltiin paikanpäällä yksi yö,saihan se porukka sieltä sitä kalaa.Netistä löytyy googlella sivut tuonne joelle miestä voi varata lupia ja desinfioida kamat ,elikkä voi ajaa postin kautta suoraan sinne.Suosittelen paikkaa ,sinne kyllä aion mennä minäkin kalaan ,tosin varaan luvat etukäteen!!!

tv:Miska Saulivaara
Lohta kannattaa pyytää vaikkei saisikaan!!!

Anonymous

Juuh, hienolta paikaltahan se näyttää  :). Joki on jaettu kahteen pooliin.. Ymmärsinkö oikein et ykköspoolille myydään vain vuorokausilupia ja niitäkin rajoitetusti.. ja kakkospoolille viikkolupia X määrää (=ei kiintiötä)...  ???
Täytynee sit ilmeisesti varailla keväällä jo lupia et varmasti pääsee liottaan perhoja.. voi olla et tulis hermoraunioks, jos näkis lohia "kasoittain" eikä itse pääsis heittään..  :'(

JockScott

Joo taisi olla silleen että yläpuoliselle osalle,siis lohiportaista ylöspäin olis saanut lupia mutta ei siellä ollut ketään joten pääteltiin että turhaan sitä sinne on mennä paiskomaan ,löysitkö ne sivut?
ei muuta kuin varaukseen vaan ne luvat.
mulla on vaan sellanen kutina että ihankuin olis semmonen juttu että ,yllätys,yllätys,niitä lupia ei voi varata etukäteen,mut mites ne norskit sit olis voinut varata ne etukäteen,mutta soita sinne ja kysy,tää on vaan ihan mun muistelua asiasta eikä perustu todellakaan mihinkään varmaan tietoon ,mut kannattaa tarkastaa asia ettei tartte ajella sinne turhaan niinkuin me aikanaan!

Anonymous

Jeps, tällaisesta osoitteesta: http://home.tiscali.no/baanilse/ löysin infoa Kongsfjordelvasta. En tiedä onko muita sivuja olemassa ko. joesta. Kovin näytti lyhyeltä toi kakkos pooli, jos sitä vertaa ykköseen.. Kaipa sielläkin on lohia, luulis ainakin.. mut todennäköisesti kalastus keskittyy pääsääntöisesti ykkösalueelle.

JockScott

Jep noi ne sivut oli mistä itsekkin pälyilin tosta joesta
mutta kaippa siellä ylhäällä on kalaa ,koska onhan siinä putouksen kohdalla lohiportaat,joten voi se ollakkin kokeilemisen arvoinen paikka,ehkä sit elokuussa vasta jotta kalat ovat sinne nousseet,mutta mene ja tiedä
on se kummallista,luulis täälläkin olevan porukkaa ketkä tietävät tuosta varmaa tietoa ,ja ei peruste muisteluihin niinkuin minun tieto,mutta pääasia ette jotain juttua tulee

Anonymous

Jeps, olis ihan kiva kuulla myös sellaiselta komentteja, joka on ollut kalassa ko. joella.. kai sellaisiakin löytyy?! Niin ei tarvis arvuutella et kannattaako ylemmälle osuudelle mennä ollenkaan vai onko ykköspooli vain se paikka josta kalaa tavoitetaan.. Hyvä kuitenki et on muitakin kiinnostuneita.

Anonymous

kongsfjordelva on paikka, jossa kannattaa käydä kalassa. olen itse käynyt monena kesänä liottamassa siellä perhoa sekä saanutkin muutaman. tänä kesänä oli huono tuuri ilmojen suhteen, kun siellä tuuli niin pirusti, mutta kalaa oli paljon.
joki on kapea, joten sen saa kalastettua koko leveydeltä ja montut kohtalaisen pieniä, joten lohi on helppo paikantaa.  
mitä lupiin tulee niin ne kannattaa varata eukäteen, siellä on nimittäin täyttä. lupia ei saa varata kuin yhden etukäteen. jos otat itsellesi majoituspaikan mökistä niin saat varata useamman vuorokausiluvan,mutta hinta oli muistaakseni noin 500 kruunua/vrk.
kakkospoolissa on pääasiaasa tammukaa, mutta nousee sinne kesän aikana muutama lohikin.

ei muuta kuin norjaan kalaan.
kireitä siimoja.

Anonymous

Kiits tiedoista!  :) Mitenhän sitä ens kesään asti jaksaa oottaa..   :-/

Anonymous

Kongssilla on joki jaettu kolmeen osaan, josta alin on muutaman sadan metrin mittainen raudunkalastusalue (zone3). Keskimmäinen on lohenkalastusalue johon on kiintiö 20 lupaa/vrk (paikallisilla kalastus & metsästysseuran kavereilla veto-oikeus 5 lupaan vrk eli käytännössä 15 lupaa saatavilla). hinta oli lohialuuelle 200+50kr pantti ja siihen saa yhden luvan varattua etukäteen (vaikka soittamalla suomesta). Ylin lupa-alue on olosuhteiden natsatessa ihan lohipitoista, mutta pääsasiassa tammukka ja joskus rautua (luvat halavat, en muista hintaa, myydään viikkolupana)
Paikka on lohenkalstuksen eliittiä, mutta lupia on ainakin heinäkuussa eirttäin vaikea saada. Viikon oleskelulla olemme keskimäärin saaneet 2 lupaa.