Chat

Author Topic: missä kuha lymyää  (Read 6414 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vilski

• View Profile
missä kuha lymyää
« on: July 04, 2003, 23:02:34 »
haukea saa ruovikoista ja syvänteiden reunoilta, järvitaimen/järvilohi kuulemma syö aika pinnassa ja ahven karikoissa ja ruovikoiden reunalla MUTTA,

missä tapaan Kuhan? Mistä kannattaa lähteä kokeilemaan? Kuhan saaminen olisi aika huippua, koska en semmoista ole koskaan edes tavannut.. entä mistä vieheestä kuha tykkää?

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re:missä kuha lymyää
« Reply #1 on: July 04, 2003, 23:43:32 »
Syvänteiden ja penkkojen reunoilla. Mutta toki kuhakin liikkuu eikä siis kökötä aivan koko päivää samassa paikassa. Eli näiltä kuuluisilta syvän ja matalan veden rajoilta minä itse olen parhaimmat kuhasaaliini vetänyt. Vieheistä tietysti nämä "kaikkien tuntemat" Merimetsot, Jesset, Rapala Tail Dancerit ja Shad Rapit sekä minun itseni tämän vuoden superlöytö Grosari. Tai... Eipä taida olla ihan pelkästään minun löytö. Selaile foorumia!
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

TalousKuha

• ICQ Messenger - 196712212
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: July 06, 2003, 11:49:20 »
Ihan melkein pinnassa vetämällä iltaisin on tullut hyviä tuloksia. Jesse ja Nilsun spearhead. Grosarilla ei oo tullut muuta kuin parikymmentä hauentumppia, vaikka kehuvatkin sitä hyväksi kuhavehkeeksi.

Jigi

• Guest
« Reply #3 on: July 06, 2003, 17:44:59 »
Kun vedet lämpenevät, niin lämpiminä kesäöinä kuha tulee aika matalaankin. Mutta nämä kuuluisat syvänteen reunat ovat parhaita paikkoja... Kuhalle on toiminut kaverin tekemä seepra raitainen uistin jossa on sellainen satulamallinen leuka läppä. Paras aika kuhan saantiin on juuri kun aurinko on laskenut ja alkaa hämärtäää

vilski

• View Profile
« Reply #4 on: July 06, 2003, 21:50:43 »
Kiitos vinkeistä :) ensimmäisen kuhani sain tänään. Uistelin juuri tuommoisen vedenalaisen jyrkänteen yli muutaman kerran. Tosin en aluksi lähtenyt hakemaan kuhaa, kokeilin vain uutta Nils Master Invincible 12cm -vaappuani ja siihen tarras.
Muutaman kerran nykäisi ja sitten tuli perässä kiltisti kuin halkoa olisi vetänyt..
 lauantaina vetelin Rapalan Fast Rap:lla samassa paikassa ja joku tarras kiinni.. pääsi pirulainen karkuun, mutta komeat jäljet se jätti uuteen vaappuuni.. mikä lie sitten ollutkaan, otti kaksi kunnon pyrähdystä ja vei siimaa kivasti. Hampaan jäljistä päätellen oli haukannut poikittain vaapusta.

Anonymous

• Guest
« Reply #5 on: July 07, 2003, 13:44:56 »
ite sain 1,390g kuhan järvestä 1,5-1 metrin matalikolta. Kyllä niitä saa ihan hyvin sini- hopea värityksellä ainaki vaapulla, kyllä oli mun Jak lusikkassakin kuha kiinni joka pääs karkuun >:(. Nimenomaan yöllä kuha tulee pintaan saalistaa.

Anonymous

• Guest
« Reply #6 on: July 08, 2003, 15:07:43 »
Kyllä se kuha nälkäsellä päällä tulee melkein uistimeen ku uistimeen mutta parhaimmaksi olen huomannut kaikki muikun väriset tai siihen viittaavat vaaput!

shanghai

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: July 29, 2003, 11:53:09 »
Kuha nousee nyt aivan pintaan joten uistelu on helppoa kun ei tarvitse vehdata painokuvien tai syvääjien kanssa.

Selkävesien syvänteiden päältä ja pakkojen reunat parhita paikkoja.

Parasta ottiaikaa illalla alkaen pari tuntia ennen auringon laskua ja sen jälkeen.

Päivällä syvemmältä tai sitten nypyttelemällä pakan päältä.

- eemeli -

Hata

• Lampiruutanoiden kokeilija
    • View Profile
    • Kalabongausta minun tapaan
    • Email
« Reply #8 on: July 30, 2003, 13:59:22 »
Yleensä syvällä pohjan tuntumassa, mutta syksyllä kuha rupeaa nousemaan pinnan tuntumumaan joten sen pintauistelu on niin h*****in helppoa  :D. Jesset ja Tail Dancerit ovat lähes varmimpia uistelusyöttejä. Rannalta heitellessä kannattaa käyttää jigiä.

T:Hata

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #9 on: July 31, 2003, 13:17:39 »
Yleensä syvällä pohjan tuntumassa, mutta syksyllä kuha rupeaa nousemaan pinnan tuntumumaan joten sen pintauistelu on niin h*****in helppoa  :D. Jesset ja Tail Dancerit ovat lähes varmimpia uistelusyöttejä. Rannalta heitellessä kannattaa käyttää jigiä.

T:Hata

Tässä huomaa väkisinkin pientä ristiriitaisuutta: Sanot, että kuhat nousevat pinnan tuntumaan, mutta kuittaat lopuksi, että rannalta heitellessä kannattaa käyttää jigiä. Eivätkös jigit yleensä siellä pohjalla pompi? Paitsi, että nykyäänhän on kaikkia välivedessäkin uivia jigejä, mutta vaaput kai hoitavat saman homman. Ja ellen nyt aivan väärin muista niin kun vesi viilenee niin kuha vajoaa pohjaa kohti. Eli tiivistäisitkö vielä aatteesi?

Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

ankkhe

• View Profile
« Reply #10 on: July 31, 2003, 13:56:14 »
Sain viime viikon loppuna yhden alamittaisen ja karkuutin yhden alamittaisen ja vielä noin kilon kuhan. Ottipaikka oli Kustavin lossilaituri ottiviehe oli moottoriöljyn vätinen jigi
Ei kireitä naamoja vaan kireitä siimoja

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
« Reply #11 on: June 29, 2004, 19:57:08 »
no, kun olimme enoni kanssa kalassa, enoni sai 3 kuhaa jotka kaikki tulivat "tönkkönä" kelatessa. uistimen toimivuushan riippuu vesistöstä mutta ne ja 2 ahventa tulivat mustavalkoisella vaapulla. :) muuta en sitten osaakkaan kertoa.toivottavasti on apua.

Kaivuri

• View Profile
« Reply #12 on: June 29, 2004, 21:04:46 »
Päivällä se makaa pohjassa jonkin kiven takana ja iltasin nousee syömään pinnalle.Sitten kaikkien puiden ja mättäiden alta sitä varmasti löytää.

JUBE

• View Profile
« Reply #13 on: June 30, 2004, 10:16:07 »
kala eemeli! kummassa päässä ylennsä heittelet, mantereen puolella vai saaren puolella?

center>