Chat

Author Topic: Merikosken kalaportaat!  (Read 16375 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ville12

• View Profile
Re:Merikosken kalaportaat!
« Reply #30 on: June 23, 2004, 19:03:36 »
No se on kirjasta se TIETO...Mut oulujoessa on niin vähän sitä nousu lohta että en ihmettelis vaikka kaikki lohet tulis jussin aikoihin :)

-escorvet-

• Guest
Re:Merikosken kalaportaat!
« Reply #31 on: June 24, 2004, 17:02:09 »
lohta siellä on paljon ku nousee, syksyllä kun kossit saapuu nii saattaa olla kolmessa vavassakin yhtäaikaa kiinni, ite oon saanu tuplatärpin ja kummatkin ylös ;) ja oon nähny tapauksen jossa kaikkeen kolmeen vapaan otti ja kaikki ylös,mutta sitten vapoja jaettiin jo toisiinkin veneisiin :D

Hecko

• Guest
Haudi
« Reply #32 on: July 03, 2004, 19:47:30 »
Kyllähän noi toimii kun olen töissä tuol yhes mestas missä tehdään noita kaupungin tekninen lautakunta esitteitä ja siin oli silleen et mitä se laskuri ehti viime vuonna olla päällä niin kahden viikon aikana 107 kalaa joista 96 jotain lohikaloja...tänä vuonna toukokuun aikana nousi 40 kalaa.. Kyllähän ne jollain tavalla toimii kun olin viime vuoden loppupuolella tuolla montan padon alapuolella niin sielläkin oli kiinni n. 5-7kg kala mut se pääsi meneen. Tyyppi jolta lainaan venettä sieltä niin sanoi että ei noin isoja kaloja ole kyl ollut toooosiii pitkiin aikoihin...sekin on asunu siel yli 50v niin tietää jonkin verran.  Tulen luultavasti pistämään vielä tänne jotain lisäinfoa kun tulee tehtyä niit esitteitä ja saa jotain lukuja niistä. Kerron myös muutkin kokemukset kun tuleehan tuolla rampattua aina välillä..

Ville12

• View Profile
juu
« Reply #33 on: July 04, 2004, 17:55:25 »
Lohet nousee yleensä parvissa eli ei oo ihme jos saattaa ottaaki moneenki onkeen yhtä aikaa (en oo kyllä koskaan kuullu)

-escorvet-

• Guest
Merikosken kalaportaat!
« Reply #34 on: July 05, 2004, 14:06:08 »
alakanavassa ne lohet "asennoituu" paikoilleen, kun ne ovat alkaneet löytää oman reviirinsä, sen jälkeen ne alkavat popsia uistimia. tästä johtuu tämä kaikkien yleinen ongelma että alkukesän kalat ovat ulkoa kiinni eli ei syö uistinta, vaan todistetusti ajaa reviiriltä tunkeutujat...elokuun lopulla alkaa olemaan suukaloja ja lohi on tummunut hiukan tässä vaiheessa...

center>