Aika usein omalla käytöksellä on seurauksensa, on sitä joskus itekkin tullut kähmättyä hostilla ja seuraukset oli selvät. Mutta nyt puhutaan julkisista hosteista jonne ei voida määrittää samanlaisia sääntöjä kuten jossain liigassa. Lokittaminen nyt kuuluu peliin ja jos se menee ihon alle niin ehkä voi katsoa myös peiliin siinä vaiheessa. Eihän se hauskaa ole mutta ei kenenkään avanto ole myöskään mikään pyhitetty alue mihin ei saa koskea. Aika monella meistä on samat kohdat järvellä kuin järvellä toistemme kanssa. Mutta olettaisin että ainakin ne jotka ovat aktiivipelaajia osaavat tehdä päätöksensä itse. Kokeileeko toista kohtaa vai kairaako repusta läpi toisen viereen. Sekin kuuluu peliin, itse ainakin huomannut että hyvällä kunnioituksella toisiamme kohtaan pelaamme julkisilla, olimmepa salanimillä tai omillamme.
Se että pelin ympärillä on jo muutenkin tarpeeksi nihilismiä verrattuna muihin peleihin mitä pelannut/pelaan. Se että lokittaminen olisi "lailla" kiellettyä tuntuu jo ihan idiotismilta. Ei counter-strikessäkään ole hauskaa että yksi pelaaja tekee nuotion omalle startille ja siellä odottaa kuolemaansa. Mutta se on pelin henki. Peliin tulee välillä aika paljon uusia nimimerkkejä, jos heille ruvetaan ensimmäisenä sanomaan että soosoo, tuhma pelaaja kun menit toisen viereen. Niin sehän se nostaa motivaatiota yrittää uudestaan. Heille voi kertoa miksi ei kannata istua viereen ja kuinka oppia paikkoja ja mahdollisesti vinkata vaikka mitä viehettä käyttää perusvieheistä esim. kultasiipi
Ja tässä kun nyt kaikki lähti hostin syyttämisestä niin on aika huono kohde, harva hosteista katsoo 24/7 ruutua, mulla ei edes näy kuvaa koska linux hosti. Admineitakaan ei aina ole paikalla ja kaikille niitä ei voi antaa selkeistä syistä. Hostit päättää sääntönsä ja jos joku perseilee keskellä yötä niin saa hostia vaihtaa, jos chätti häiritsee niin f1:llä saa sen hiljaiseksi tai kestää se kuin aikuinen ihminen (oletamme että suurin osa on aikuisia (Ja moni myös ihminen)). Hostit tarjoavat tätä meille kaikille ilmaiseksi, vaikka koneet olisikin maksettu jne... kyllä ne vie sähköä tai palvelimen laskun mukana kuitenkin kulkee.