Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tonnimiäs

Quote from: Mikko_-Procyon- on March 05, 2009, 19:08:29
Vaan tuo vaapunuinti on joskus melko mahdoton ennakoida varmuudella. Nähtäväksi jää.. kerro ku olet uittanut tuon.

Nykyään olen uittanut kaikki vaaput ennen kuin niistä on valmiin kuva täällä tahi missään muuallakaan. Näitähän on myytykkin jo vaikka kuinka tällä lapulla, paljon enemmän kuin satulalla. Ja en kai miäkään nyt uimataidottomia muille välitä. :roll: Tämä lappu ei ole täysin suora, siinä on pienet laidat, jotka tod. näk. saavat sitten aikaan tuon uinnin? Pelkällä tasaisella läpällä en ole saanut aikaan kuin kirosanoja, jos niitäkään. Ne satulalliset on olleet lähinnä räikeitä, suorastaan luonnottomia värejä, mitä ei etsimälläkään suomen kaloista löydä. Ja ne satulat on ollut näitä omia läppiä...

Läppä on Samfishingin Super kieli nro 26.

Miksu

Siinä ois tänää tehty vaappu :-D Pituutta 3,5cm

Mikkoporo

tehkää lapsi niin löytyy vanna(pikku amme) vähintään. :-D

Morripoika

Pitikin mennä tekemään juuri niin kuin netissä oli kuva eli tuollaset tasapaksut raidat.. Jäi niistä sitten hampaan koloon ja piti tehä tommosilla kaposilla "normaaleilla" raidoilla tänään samanlainen. Alemmassa värit näyttää hailakoimmilta mitä noissa ylimmäisissä, vaikka ei sitä todellisuudessa olekkaan :-o
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Heittelijä

Toinen ite vuoltu aihio kokeilu.

Kommentteja :-D

Migelis

Tommoset tuli taas tehtyä..
Huono kuva.
Musta maali valu ku maalasin tyllin läpi.
Kertokaa kuin kauan pitää odottaa että voi lakata ettei se valu.
Aihiot 9cm ja 11 cm

KALIKKA

hyvä et toisettii taistelee mustan kanssa :evil: mustaa pitää olla tosi ohut kerros juuri että peittää ja vesiliruilla kun
suttailen annan kuivua mielellää vuorokauden (autotallissa lämpöä18-20c)mut joskus pitempäänkin.
capithan taitaa kuivua samantein kun pintaan osuu ymmärtääkseni,pojjaat varmaa tietää paremmin.
vesi liru expertti mikkoporo tietää varmaan paremmin tuon kuivumisen jos suttaat liruilla.
mie en muutenkaan pidä tuon maalauksen jälkeen kiireitä lakkauksen kanssa olipa mitä väriä tahansa kapulassa.
toiseksee tuo tumma sattuu olemaan pirulaisen nätti
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Mikkoporo

no mä maalaan niin paksulla kuin pystyy, ja oikeesti ootan korkeintaan kymmenen minuuttia eka lakkaukseen. ja tavallaan jos haluan pehmentää kahden värin rajapinnan teen sen nopealla lakkauksella. En ole ikinä törmännyt mihinkään valumis ongelmiin :?.paitsi kerran kun maalasin just lakattuun vaappuun mustaa selkää. :-D

Tyllin läpi kannattaa maalata kaukaa, ja eikä pitää ruiskua paikallaan, jatkuva käden heiluri liike takaa sen  ettei maali rupea valumaan, ja tylliä ei saa pitää liian kaun taaskaan vaapussa kiinni ettei maali kuivu tylliin. tulee liian mielenkiintoista kuviota silloin.

en tiedä saiko tuosta selvää mutta kysyä voi lisää...

Mikkoporo

pikkusen näyttää nuo selkämykset typerältä..no pimeydessä ei voi vaatia parempia kuvia

Mikkoporo

mä en vaan kiillota noita autovahalla niinkuin jotkut :-D ja pimeän aikaan kuvattu...

kalamies]

Kyllä nuo kiiltää ihan hyvin.  8-) Mikko käyppä kyselemässä maalikaupoista "katalyytti-lakkaa" sitä myydään vaan 3l pöntöis ja ikäväkyllä on 2 komponentti mutta yksi lakka kerros kuivaa 15min ja vaik on 2 komponenttiä ni se kestää jämähtää melkein 2 tuntia  :wink: Jos jostain lakasta löydät paremman kiillon ku siitä ni kerro ihmees  :-o Meinaa ei oo ainakaan 1,5vuoteen tullut yhtään vastaan kokeile ! :mrgreen:

Migelis

Oletko mikko noitten uintia kokeillut vielä?
Itse kun tuossa viikonloppuna satulallisten vaappujen uinnit säädin niin ei saanut mitenkään potkimaan muuta kuin
nokkalenkin vääntämisellä alaspäin. Tietenkin tuli vähän rumaa jälkeä mutta tilkka liimaa ja wholá.
Ite kyl ajattelin noiden satulallisten kohdalla nyt kaikista vääntää tuon nokkalenkin alaspäin jo runkolangan
liimausvaiheessa ettei tarvitse sitten halkoa lakka pintaa sillon kun ne ovat valmiita.

Morripoika

Quote from: Migelis on March 10, 2009, 07:38:25
Oletko mikko noitten uintia kokeillut vielä?
Itse kun tuossa viikonloppuna satulallisten vaappujen uinnit säädin niin ei saanut mitenkään potkimaan muuta kuin
nokkalenkin vääntämisellä alaspäin. Tietenkin tuli vähän rumaa jälkeä mutta tilkka liimaa ja wholá.
Ite kyl ajattelin noiden satulallisten kohdalla nyt kaikista vääntää tuon nokkalenkin alaspäin jo runkolangan
liimausvaiheessa ettei tarvitse sitten halkoa lakka pintaa sillon kun ne ovat valmiita.
Kiinnitä se satula levy jyrkempään kulmaan niin ei tarvi sitä lenkkiä väännellä.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Mikkoporo

kyllä mä oon saanut ihan mieleisen uinnin tuolla tyylillä, pystymmällä satulan kulmalla tulee vähän liiankin rankka potku. Ja mulla on ehkä vähän liian isot  noi koukutkin vielä...

Itse asiassa tänään kun liimailin lankoja,niin nokkalenkki tuli noita alempaan kulmaan, mut mulla tulee niihin sitä truutin uutta s26 mallia.

Miksu

Siinä ois tänää tehty :-D

Kommentteja.

Tonnimiäs

Laitetaan vielä tännekin...3cm...

abboreman

Jotta ei jäisi pelkäksi puhumiseksi.

abboreman

Samfishingin aihiota ja uintilevyä.
Totta kai niihin kala ottaa, sitä vartenhan niitä on tehty 8-)

Ei ihan kaikkia tullut kuvailtua, mutta on tuossa suurin osa loman askareista.

Panze

Pakin pohjalta löytyi kaksi itse tehtyä vaappua:

-Ylempi kaunokki on ensimmäinen vaappuni, jonka tein itse joskus ukin ja mummin mökillä. "Vaapussa" on ura mahassa, jossa oli ennen ruuvi painona :-)
-Joskus on ollut tylsää, joten eikun saha käteen ja metsään. Tuommoinen kalikkakin on tullut tehtyä, siinä jopa uintilevy :-P

Nyt vaapunteko on itseasiassa alkanut kiinnostaa ja kaksi vaappua onkin työn alla. Lehdessä oli juttua Savonlinnan urheilukalastajien kerhosta, jossa väkerretään kaikkea kalastukseen liittyvää, joten päätettiin naapurin kanssa käydä zekkaamassa. Siellä sitten tuli kokeiltua tuota vaapun tekoa ja mielenkiintoista puuhaa, täytyy sanoa :-) Tosin tuo kerho järjestetään vain joka toinen viikko, joten aikaa ei ole liioin. Viimeksi sain vaapun veistettyä, siihen runkolangan ja pohjalakkauksen tehtyä, seuraavalla kerralla pääsee ruiskulla sohimaan :-P Tänään sitten vajasta löytyi apassilautaa ja kerkesin tässä illan mittaan yhden aihion veistämään, kuvia voin laittaa vähän myöhemmässä vaiheessa.

Nyt vain pitäis sitten ostaa kaikkee mahollista, balsaa, runkolankaa, uintilevyjä, maaleja, uistinrenkaita, koukkuja...Jospa se tästä lähtis :wink:

Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

Mikkoporo

Tässä kuhalle päänvaivaa kesäksi...

Kertokaapas vanhat sapluuna expertit miten mun kannattais tuo mustavalkoinen raita tehdä? En ole noiden sapluunoiden kanssa niin pelannut..

JyriKo88

Tässä uusimmasta satsista värit. :?  Mikkoporo voithan sä vaikka maalata valkosen raidan ja sitten maalarin teipistä leikata keskeltä linkkuu veittellä viivottimen kera noi neliöt ja pistää valmiin sapluunateipin kiinni ja ruiskutella.
OOO?

Oletko Onnen Onkija?

kalamies]

Mikko hankala voi olla oisko et piirrät teippiin ja leikot sit ylimääräset poiss? sul on hyvä maku vaapun värjäykses ja moottoripyöris :)

perza

Ei helvata tuo mikkoporon "mopo" väritys näyttää itseasiassa aika hyvältä. Tosin en kyllä ala kikkailemaan tuommoisia kuvioita...

Onks Jyri noissa siun uusissa vaapuissa jo niitä uusia lankoja mitkä taittelin sulle? Ainakin ihan hyvin näyttäs sopivan.
Hitto kun itellä ei oo oikein noita porraslevyjä ni en saa tehtyä valmiiksi niitä paria aihiota mitkä annoit.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tonnimiäs

Quote from: perza on March 14, 2009, 21:56:59
Ei helvata tuo mikkoporon "mopo" väritys näyttää itseasiassa aika hyvältä. Tosin en kyllä ala kikkailemaan tuommoisia kuvioita...

Onks Jyri noissa siun uusissa vaapuissa jo niitä uusia lankoja mitkä taittelin sulle? Ainakin ihan hyvin näyttäs sopivan.
Hitto kun itellä ei oo oikein noita porraslevyjä ni en saa tehtyä valmiiksi niitä paria aihiota mitkä annoit.

Propilevystä vääntelet samankokoisia, hjelppoa kuin heinänteko...

Jyrillä komiat vaaput!

KALIKKA

siinä sitä on mikolle pakertamista jos meinaa tuollasen värkätä.onnistuiskohan tuo paperista väntää.kalastus comin
puolella tais olla tuloste päälysteisiä kalikoita.
katteleppas pera varpaita kohti :wink:aikas monessa kynnyksessä on käypäsä muotti porras lapuille kuhan mitat
sattuu oikein,sit vaan kuumapuhallin kätösee ja toisee vanerin pala tai joku muu vastaava kova kalikka,eiku painaa
kuuman propi levyn kalikalla kynnystä vaste taite kerrallaan.dremelillä siitä sit muokkaa mieleisesä lappusen
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

JyriKo88

Perza noi on vielä vanhalla rungolla mutta lakalla olen peittänyt ton perän niin sitä ei huomaa. Uudet langat mitä lähetit on ihan hyviä. Ens viikonloppuna valmistuu taas reipas pari kymmentä uutta vaappua. Voin lähettää sulle muutaman nokkalapun mutta todellisuudessa tarttis löytää vähän pidemmällä kielellä tota porraslevyä.
OOO?

Oletko Onnen Onkija?

kirjolohikäärme

No ei nyt kokonaan itse tekemiä, mutta tarkkasilmäinen saattaa haivaita jotain eroavaisuutta alkuperäiseen versioon.  :wink:
Eli kaikista on alkuperäinen turpalevy katkennut ja oon väkertänyt uudet tilalle.

Rapalassa (Orginal) uinti kohdillaan, mukava, voimakas potku.
Nilsussa (Invincible)  on vielä vähän säätämistä, kaataa aika herkästi kyljelleen.
Halissa (Tumppi) uinti aivan täydellinen. Juuri samanlainen, melkein parempikin kuin alkuperäisessä. Todella tiheää sirinää. Itse muovista hion tuon turpalevy.

"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

kemu

tuo vois olla hyvä mutta neliöiden leikkaaminen vois olla aika vaikiaa.

E: vaappuja viittä vaille valmiita
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

Murmeli

Quote from: *HenTeri* on March 16, 2009, 16:06:22
Mikkoporo, ostat kaupasta sellaisen kynänteroittimen mistä saa terän irti. Sillä on hyvä tehdä teippiin neliöt ja mitä minä olen kokeillut, niin todella teräviä ovat :wink:
Mikkoporo, ostat sellaisen kirurginveitsen tai mattoveitsen teriä. Niillä on hyvä tehdä teippiin neliöt ja mitä HenTeri on kokeillut, niin todella teräviä ovat :wink:

Jerk

Ekat omatekoiset alkas olla valmiita. Pakko myöntää että on työlästä touhua.