Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

santtu-89

Tässä ensimmäinen vaappuni. Maalipinnasta ei kovin kummoinen tullut kun pensselillä maalasin ja en huomannut hankkia valkoista maalia pohjaväriksi.
Nokka- ja takalenkeistä tuli liian suuret ja jäivät outoon kulmaan, mutta kehitin jo paremman tekniikan niiden tekemiseen. Uinnista ei ole vielä tietoa.
Kritiikkiä ja neuvoja saa tosiaan esittää.

UISTIN

Itse laittaisin isomman uintilevyn ja uintilevyä eteenpäin, sillä voi olla että tämä ei ui ollenkaan. Mutta muutenhan tuo on ihan hieno, maalauskin onnistunut hyvin pensselillä maalatuksi.

santtu-89

Saatat hyvinkin olla oikeassa tuon uintilevyn suhteen, käyn myöhemmin tänään koeuittamassa niin selviää uiko tuo.

Omat vaappusi ovat hienon näköisiä, oletkos jo kokeillut niitä?

Edit: kävin testaamassa vaappua, ei se nyt ihan täysi floppi ollut. Se kyllä ui suht hyvin... noin 15 cm syvyydellä.
Matalauintinen vaappu oli kyllä hakusessa mutta ei sentään ihan noin matalauintinen.

Auttaisikohan tuohon jos yrittäisi uintilevyä taivuttaa loivempaan kulmaan? Tai laittaa painon vaapun eteen.

Siinä mielessä oli onnistunut testireissu että sain myös vuoden ensimmäisen kalani, vajaa kilon painoisen hauen.
Ei tosin tullut tuolla, vaan oranssilla minnow spoonilla jota testasin samalla.

Satunnaikalastaja

Uintisyvyydellä ei ole suurta merkitystä jos vaappu on vetokäytössä - punteilla saadaan haluttu syvyys.  Heittopeleissä sitten tarvitaan se sopivan syvällä uiva vaappu.

Millä teit nuo pilkut? Pahuksen siistiä jälkeä pensselihommaksi. Muuten sillä pohjavärillä ei ole mitään väliä kun käyttää peittäviä maaleja tarpeeksi paksulti.

Ihan arvailen mutta luulen että vaapusi uinnin pelasti alhaalla oleva vetopiste. Jos tuo olisi vaapun keskilinjalla niin suhteellisen pienellä uintilevyllä tuskin saisi potkua aikaan. Tämä noin yleisesti, käsityövaaput ovat aina yksilöitä ja kaikenlaista ihmeellistä uinnin suhteen on nähty. 

santtu-89

Pilkut tein pyöreällä puutikulla, jonka kärjen kastoin maaliin. Onnistuivat tuolla tavalla aika helposti.
Varmaan monet tekevät silmiäkin samalla tavalla.

Soutuveneen perässä tuota tulee varmaan lähinnä vedettyä matalalla järvellä, eli varmaan riittää sitten painojen käyttö.

Mikäs muuten vaikuttaa noiden kiiltävyyteen? Tuo omani kun jäi hyvin mattapintaiseksi. Varmaankin käytettävät maalit ja lakat, itse käytin probilakkaa ja dekan vesiohenteisia perusvärejä.

UISTIN

Eniten kiiltävyyteen vaikuttaa varmaan lakkauspaikan kosteus ja lämpötila. Itsekkin maalaan dekalla ja lakkaan probilla ja ihan kiiltäviähän nuo on, ehkä oikeasti jopa kiiltävämpiä mitä kuvassa.

]esse

Monta lakka kerrosta vaapussa on pohjalla ja pinnalla? Voi mattaisuuteen myös vaikuttaa se, että maalaat pensselillä.

Vaappusi on kyllä komea vaikka onkin pensselillä maalattu, varsinkin pilkut ja runkolangan lenkit. Muilla on myös komeita vaappuja.

santtu-89

Laitoin pohjalle sekä pinnalle vain kolme kerrosta lakkaa molempiin. Eikä lakkausolosuhteetkaan ollut mitenkään ideaalit, ulkona lakkasin ja oli melko viileää ja kosteaa.

Tuo nyt oli tuollainen proto / kokeilu, teen seuraavaksi vähän useamman kerralla ja laitan sitten useamman lakkakerroksen ja odottelen parempaa keliä.

Ei oikein voi sisätiloissa noita lakkailla kun solukaksiossa asustelen. Ja samasta syystä ei oikein ole sopivia tiloja kynäruiskulla maalaamiseen, jos sellaisen hankkisin.

]esse

Tuli ostettua hileitä, joten vain yhdessä vaapussa ei ole hilettä. Kuvan laatu on taas täyttä kuraa ja pieniä vääristymiä näkyy..
Mittaa pienimmällä vaapulla on noin 4,5 senttiä. :roll:

AJTSS

Veikkailkaa pojat, tuleeko uimaan, ja jos joku selvä virhe näkyy niin mitä korjataan. Ei ole siis uintilevyt millään kiinni, kuhan kokeilin et miltä näyttää!

Tomi

Veikkaisin, että tuo alin foliollinen on aika hankala saada uimaan kun on noin pieni tuo uintilevy, mutta mistäpäs sitä tietää vaikka ois aivan hullu vipeltäjä  :-D
Hyvän uistimen tunnusmerkki on se, että se on märkä.

AJTSS

Quote from: Tomi on May 14, 2012, 17:03:50
Veikkaisin, että tuo alin foliollinen on aika hankala saada uimaan kun on noin pieni tuo uintilevy, mutta mistäpäs sitä tietää vaikka ois aivan hullu vipeltäjä  :-D
Jep, sitä veikkailen itsekkin, tuli vähän pieneksi. Taidanpa vaihtaa ;)

UISTIN

Korvenasukilla on kyllä hienoja, mitähän folioa noissa on? Oletko lakannut folion laiton ja maalauksen välissä?

Tässäpä omat ensimmäiset folio kokeilut, ei ehkä maailman hienoimmat. :-)

Tuohon punaseen olen itse tyytyväinen, kultasessa folio suli jostain syystä, johtuiskohan liimasta...[Erikeeper]

Tässä vielä kaikki itse tehdyt.

Risuja ja ruusuja saa antaa. :-D

santtu-89

Ensimmäisestä vaapustani laitoinkin jo kuvan, tässä on seuraava:

Edelleen pensselillä maalattu, jätin tarkoituksella jäljen rosoiseksi. Pintalakkaan jäi ikävästi ilmakuplia, vaikka eivät kuvassa juuri erotu.
Uintia en ole kokeillut, en tiedä miten tuo vaapun tasapaksu rakenne vaikuttaa uintiin.
Kommentteja?

Solar

muutamia viimeisiä sätöksiä mitä on tullet väkrättyä.

Jaza

]esse

Uusia vaappuja, pienimmän rungolla mittaa 33mm.
Yhtä vaappua oli hieman vaikea saada uimaan..

knuuz

Tuli poppereitakin väsättyä...

Lahna late

Kala Erkki

Teknisen tunnin tylsiä hetkiä osa 1 . :-D

Lahna late

leewi

Uploaded with ImageShack.us

Ensimmäinen itse tekemäni vaaputin. Koulun ruisku oli rikki, joten maalasin käsin.
Kommentteja? Neuvoja?

AJTSS

Ootko valkosel cabilla vetäny kaikkiin pohjat? Pitäs itelleki hommata valkosta cabbia...

AJTSS

Aika monta kerrosta probia :D

Pitäis kyllä itelle hommata valkosta cabia, koska vähentää maalien kulumista vitusti...!

Kipster

Quote from: AJTSS on May 27, 2012, 08:53:49
Aika monta kerrosta probia :D
Eipä se nyt niin kamalan paljoa vielä ole. Jos on ohut lakka, niin kerroksia tulee useampia. Itsellä saattaa pohjalla olla jopa 12 kerrosta valkosta probia. Cabiin pitäs iteki siirtyä, niin vois tuo kuplimisongelma häipyä edes osittain.

Mikko_-Procyon-

Mulla on valkoista CABin regularia. 2 kerrosta sitä riittää niin on ihan valkoinen pohja. Ja 8 kastoa ei ole paha määrä, jos sekoitussuhde on "lirua". Eihän nuokaan vielä täysin näytä peittävän puun väriä, joten ohutta sen täytyy olla.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

AJTSS

Nojoo, totta varmasti tuo. Erilaiset "dippaussuhteet" probissa, kun cabin valmiissa kamassa tosiaan riittää pari kolme kerrosta.

AJTSS

Olisit laittanut vaaput kalojen viekkuun  8-)

Mutta, nyt on ekat mun vaaput saaneet väriä pintaan, paljon on parannettavaa, mutta kokoajan opin maalaustekniikasta, kyllä tämä tästä :)

Eli tämä on periaattessa ainut uintivalmis, vielä yksi kerros ainakin lakkaa.

Ahventa kokeilin, oli pirun vaikea kyllä. Eihän tuo nyt ihan ahvenalta näytä ;) Lakkaa ja turpalappua vaille valmis.

Tämä on vielä kesken, jotain väriä varmaan tulee alapään puolelle. Suomukuviota koitin tehä naistenalusvaatteiden pesupussista(älkää kysykö miksi, en löytänyt järkevämpää vaihtoehtoa), mutta ei tuo ihan suomukuviolta näytä :D

Tämäkin kesken, silakan näköä vähän tuohon koitin, aika yksinkertainen rakennelma. Varmaan punertavaa tulee vähän tohon kiduksien kohalle.

Sit keskeneräisiä, taikka tuo musta/punainen on valmis, vähän kusi niin piti tehä puoliksi musta :D Saattaahan tuo silti jollekkin kalalle kelvata?

AJTSS

Tänään jatkettu harjoituksia, mutta ei ole vielä valmiita muita kuin tämä.

Mitä mieltä olette? Itse olen erittäin tyytyväinen, ja on kyllä onnistunein uistin nyt mitä olen tässä ekassa setissä tehnyt. Pistän kuvia sitten muista kunhan saan valmiiksi. Mutta kaipaan mielipiteitä!