Chat

Author Topic: Kuvia itse tehdyistä uistimista  (Read 1948057 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tonnimiäs

• View Profile
    • Tarvaisen vaappu ja vehje
    • Email
Vs: Kuvia itse tehdyistä uistimista
« Reply #3240 on: September 27, 2009, 19:06:56 »

Patte123™

• Kalassanet Ry jäsen
  • entinen auto..
    • View Profile
« Reply #3241 on: September 27, 2009, 19:09:35 »
ei helvetti kalamies] ja kalamies1000 on teillä taas hienoo varsinkin kalamies] eka kuva
« Last Edit: September 27, 2009, 19:27:43 by Kalamies123 »
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

kalamies]

• View Profile
    • Email
« Reply #3242 on: September 27, 2009, 20:39:12 »
no kiitosta kiitosta nyt kun uusi paja hyvissä tiloissa ni kehtaa taas ruiskia ensi viikonloppun tai aikasemminkin tulee uus satsi;)

Jagu

• View Profile
    • Email
« Reply #3243 on: September 27, 2009, 20:55:27 »
Mitäs tylliä toi oikein on, jota kalamies1000 käyttäny noissa vaapuissa? Nimittäin omaa silmää miellyttää varsin paljon....Siis toi johon näyttää jäävän pieniä pisteitä tuohon keltaselle alueelle.

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #3244 on: September 27, 2009, 21:00:32 »
Koskaan en ole vaappuun tekemismielessä koskenutkaan, joten olen ehkä väärä henkilö antamaan palautetta. Ihan komeita vaappuja kalamies] mutta minusta nuo runkolangan lenkit vaikuttaa vähän suurilta. Esim. tuossa syvännevaapussa keskilenkki, ja tuossa toisessa punaisessa nokkalenkki ja keskilenkki. Noin pitkät lenkit on minusta alttiina taipumiselle (ja jos tuollainen nokkalenkkikin taipuu, niin vaapun uintiinhan se alkaa vaikuttamaan)
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Tonnimiäs

• View Profile
    • Email
« Reply #3245 on: September 27, 2009, 21:06:29 »
Mitäs tylliä toi oikein on, jota kalamies1000 käyttäny noissa vaapuissa? Nimittäin omaa silmää miellyttää varsin paljon....Siis toi johon näyttää jäävän pieniä pisteitä tuohon keltaselle alueelle.

Aaaaa....totanoin. Kun sain tuota yhen toisen tyllisatsin mukana, niin en tiedä mistä tuota edes sais. Varmaan kaikennäkösistä verkkopusseista sunmuista vois löytää. Tai sitten ihan kangaskaupasta.

Miskala

• View Profile
« Reply #3246 on: September 27, 2009, 21:50:48 »
Koskaan en ole vaappuun tekemismielessä koskenutkaan, joten olen ehkä väärä henkilö antamaan palautetta. Ihan komeita vaappuja kalamies] mutta minusta nuo runkolangan lenkit vaikuttaa vähän suurilta. Esim. tuossa syvännevaapussa keskilenkki, ja tuossa toisessa punaisessa nokkalenkki ja keskilenkki. Noin pitkät lenkit on minusta alttiina taipumiselle (ja jos tuollainen nokkalenkkikin taipuu, niin vaapun uintiinhan se alkaa vaikuttamaan)

Minua taas ihmetyttää, miksi olet pistänyt noissa kolmikoukkuisissa vaapuissa kaksi taaimmaista niin lähekkäin? (Eihän nuossa edes kolmea tarvitsisi...) Oletko havainnut tuon tartuttavan kalan erityisen hyvin? Todella hienoja vaappuja olet kyllä tehnyt, eikä minulla ole varaa haukkua missään tapauksessa, mutta ajattelin nyt vain.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #3247 on: September 28, 2009, 01:29:34 »
Tonni miehellä kyllä hienot vaaput! Tuollasta tylliä tais saada jostain pesupussista tms.

Muutama jerkki vailla pintalakkaa,

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tonnimiäs

• View Profile
    • Email
« Reply #3248 on: September 28, 2009, 08:10:14 »

kalamies]

• View Profile
    • Email
« Reply #3249 on: September 28, 2009, 08:10:41 »
Koskaan en ole vaappuun tekemismielessä koskenutkaan, joten olen ehkä väärä henkilö antamaan palautetta. Ihan komeita vaappuja kalamies] mutta minusta nuo runkolangan lenkit vaikuttaa vähän suurilta. Esim. tuossa syvännevaapussa keskilenkki, ja tuossa toisessa punaisessa nokkalenkki ja keskilenkki. Noin pitkät lenkit on minusta alttiina taipumiselle (ja jos tuollainen nokkalenkkikin taipuu, niin vaapun uintiinhan se alkaa vaikuttamaan)
Koskaan en ole vaappuun tekemismielessä koskenutkaan, joten olen ehkä väärä henkilö antamaan palautetta. Ihan komeita vaappuja kalamies] mutta minusta nuo runkolangan lenkit vaikuttaa vähän suurilta. Esim. tuossa syvännevaapussa keskilenkki, ja tuossa toisessa punaisessa nokkalenkki ja keskilenkki. Noin pitkät lenkit on minusta alttiina taipumiselle (ja jos tuollainen nokkalenkkikin taipuu, niin vaapun uintiinhan se alkaa vaikuttamaan)

Minua taas ihmetyttää, miksi olet pistänyt noissa kolmikoukkuisissa vaapuissa kaksi taaimmaista niin lähekkäin? (Eihän nuossa edes kolmea tarvitsisi...) Oletko havainnut tuon tartuttavan kalan erityisen hyvin? Todella hienoja vaappuja olet kyllä tehnyt, eikä minulla ole varaa haukkua missään tapauksessa, mutta ajattelin nyt vain.

Niin no ensin sitten wild migelle. Eli ei ne kovinkaan opitkiä tässä luonnossa ole kuvat vääristävät aina, voi niissä tietysti olla korjaamistta, mutta se lappu on kuitenkin melko paksu ja kukin tykkää tehdä tavallaan ja minä tykkään tehdä noin tosin ilman että luin tuonn viestin eilen niin olin silti tehnyt suunnilleen samanlaiset lenkit kuin kalamiestonnilla. jja nyt on myös ne 2 taaimmaista kaukana :) ajattelin itse eile ihan noita samoja juttuja ja niinpä teinkin ne toisin. Ja kyllä tuossa se kolmas koukku on melkein oltava.

Skarpa

• MSN Messenger - Karpa_95@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #3250 on: September 28, 2009, 14:18:09 »
Tonni Jerkki on aivan mahtava  :-o Myös Perzan jerkit upeita  :wink:
Eestä ja takkaaa

zima

• View Profile
« Reply #3251 on: September 28, 2009, 15:50:22 »
jos noihin perzan jerkkeihin ei kalat ota ,niin sitte vika kyllä kaloissa!

Turismo

• View Profile
« Reply #3252 on: September 28, 2009, 19:08:00 »
Turismolla kyllä todella hienot väritykset!  :-o
Kalamies]: kannattaa laittaa vaipat kun alkaa selaamaan tätä viestiketjua. Muistaakseni aikasemminkin tais pärähtää.  :-)

15cm ja painoa senverran että muutaman gramman koukuilla saattaa upota hitaasti tai sitten ei uppoa eikä kellu. Alimpaan ja ylimpään pitäs veilä hlettäkin ripotella pikkusen pinnnalle. keskimmäisen selkä on pinkki.
Seuraavaks sitten pilataan nuo kastamalla ne Lv-1 muutaman kerran. Ihmettelen jos ei ilmene raitaa/valumia/kuplia yms.

Kiitos kommenteista (muillekkin). LV-1:ssa on ainaki se ero cabiin, että maalauksien on syytä antaa kuivua vähintään yön yli, mielellään vuorokauden. Sillon valumiset ja kuplimiset vähenee kummasti. Maaleistakin ainoo pahasti valuva on color punanen, jonka kanssa ei tunnu auttavan ees reipas kuivumisaika. Kuplimista tulee yleensä vaan jos lakka on vanhaa tai sitten jos on mennyt ohentamaan sen jollain. Joskus jos sattuu maalaksen jälkeen kuplimaan niin laitan pari kerrosta lakkaa ja sit kevyt hionta. Mulla ainaki lv-1 toiminu iha ok vaikka onkin vähän työläämpi käyttää kun cabi. lakan valumajäljet tulee välillä uintilevyllisiin vaappuihin mut senki saa vältettyä kun kääntelee vaappua ennen kun lakka kuivahtaa. Hienoja jerkkejä kyllä! Mullakin ollu suunnitteilla mutta toteutus uupuu viellä. Lauta ja lakka ostettuna jo.

MIETTINEN

• Berliinin Reagan
  • Kalassanet Ry jäsen
  • Kiero savolainen, muuten ihan terve
    • View Profile
    • Email
« Reply #3253 on: September 29, 2009, 07:55:02 »
Tässäpä olisi kolme viimeisintä luomusta
Punaisessa vaapussa on selässä ja kyljessä hiukan suomukuviota joka ei kuvassa näy ja vatsa puoli on pinkki

kalamies]

• View Profile
    • Email
« Reply #3254 on: September 29, 2009, 08:17:20 »
Tklla parantu jälki aika rajusti? ruiskukin jo hommattu? :-o

Jagu

• View Profile
    • Email
« Reply #3255 on: September 29, 2009, 12:01:10 »
Pitääpä täs laitella itekkii joitaki vaaputtimia tänne esille kun sen verran ahkeraan täällä ihastellut muiden tekemiä kaunokaisia :-). Näin talven lähestyessä pitänee siirtyä vuoleskelemaan apassirunkoisia aihioita balsaisten sijasta. Kommenttiahan saa tunnetusti laitella jos jollain jotain ajatelmia heräileepi... Jatkakaahan samaan rataan kaikki toverukset.

Osasta uupuu viel koukut kun nyt hiukan sairaana ei oikein jaksa koukutella mitään....

A. B. Korhonen

• Kukkuu! Kukkuu!
    • View Profile
    • Email
« Reply #3256 on: September 30, 2009, 14:20:13 »
Ensimmäinen katkovaappu

Jagu

• View Profile
    • Email
« Reply #3257 on: September 30, 2009, 16:09:23 »

Tuossa ois sitten ensimmäisiä teippiviritelmiä. Varsin vaikeaa noiden paksuimpien teippien kanssa kikkailu paikoilleen... Virheitä sitten sisukkaasti lakkailemalla korjaillessa. Mut pääasia jotta alkaa sisäistämään syyt noihin virheisiin jotta voisi joskus muistaessa jättää ne poikkeen sitten.

Jamo81

• View Profile
    • Email
« Reply #3258 on: September 30, 2009, 20:23:55 »
Morjensta

Hetken tauon jälkeen tuli jotain väsättyä tilauksesta.............

Jamo
No minähän se vain olen

Olli

• View Profile
« Reply #3259 on: September 30, 2009, 21:52:37 »
Paikallinen eräliike järjesti vaapunteko kurssin. Siellä sitten tämmösen vaapun väkersin:

Kyseessä on ensimmäinen vaappuni. Kommenttia saa laittaa. Mitä kaloja luulette tuohon nappaavan?

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #3260 on: October 01, 2009, 01:26:49 »
Jagulla tosi hienoja nuo teipatut vaaput, eikä oo kyllä huonoja nuo muutkaan vaaput.
No on tuossa Jamonkin paletissa sellasia värejä että copyright copyright...

Tässäpä uutta mallia, Kirjolohen ja ahvenen uisteluun lähinnä tarkotettu, mutta jos jaksan painottaa vähän lyijyllä ni kai nuo jotenkin keveillä välinellä lentääkin. Pituutta 45mm.
Tein ihan vaan perus väriä muutaman kappaleen niin näkee miten ui ja toimii.

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - joonasmantere988@hotmail.com
    • View Profile
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Email
« Reply #3261 on: October 01, 2009, 10:29:38 »
On mielenkiintoisen näköistä vaaputinta jos itse kullakin :o

Olli, Kuha peliltä toi näyttää mutta kyllä varmasti hauetkin kelpuuttaa. Pakko kysyä että mikä eräliike on tehnyt näin harvinaisen fiksun vedon ja järjestänyt tästä tekemisestä kurssin? :o.

Itselläkin monta kertaa ollut mielessä että jos vaan sais jostain vähän enemmän vielä innostusta, aikaa ja jonkinlaista sponsoriakin touhuun niin mielelellään sitä vois jonkinlaista kurssia järjestää nuorille tän lajin pariin, mutta on vielä sen verran ajatusvaiheella ettei siitäs en enempää.

Toi perzan uus runko näyttää kyllä syötävältä :o.

Itselläkin tulossa mahdollisesti lähipäivinä jotain taas valmiiksi pitkästä aikaa, ja se näkyy kyllä lopputuloksessa...

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Jamo81

• View Profile
    • Email
« Reply #3262 on: October 03, 2009, 23:13:41 »
Tällaaset hile kokeilut värkkäsin.... Porras levyllisellä 2min vedon jälkeen 1.5kg tane.

Jamo
No minähän se vain olen

Harkkis

• View Profile
« Reply #3263 on: October 04, 2009, 18:10:06 »
Tämmösiä 6cm punkeroita. Onkohan nuo vähän liian isoja kirjolohelle?

Laadusta sen verran että keltanokkiahan tässä ollaan... Alempaan ilmestyi vähän ilmakuplia
Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

Tonnimiäs

• View Profile
    • Email
« Reply #3264 on: October 04, 2009, 20:54:03 »

Toniski

• View Profile
« Reply #3265 on: October 08, 2009, 12:41:54 »
tullu vietettyä vähän hiljaiseloa viimeaikoina, mutta täytyy nyt näyttää että vaappuja valmistuu yhä :P oon saanu vihdoin aikaseks sorvautettua tuota hyväksi todettua 13cm mallia, niin että kuvan vaaput on tehty sorviaihioon.

siniahven, punaraita ja fluoriahven sekä pari ihme härpäkettä kromikyljellä.

siinä vähän ärsykevärejä. alimmassa muuten hauen hampaanjälkiä, että ihan luonnollisia naarmuja on :D

pari pinkkimahasta hologrammiteipillä.(onpas vaikea kuvata noita hologrammivaappuja) :S
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #3266 on: October 08, 2009, 16:01:10 »
Nyt on Toniskilla Kuhantappajat!  :-o

Meinaan ihan mallin puolesta, mutta niin kyllä väriienkin puolesta. Nimimerkillä viimekesän ylivoimasiesti paras kuhaväri oli just tuollainen holoteippi pinkillä mahalla.

Toniski

• View Profile
« Reply #3267 on: October 08, 2009, 18:49:08 »
tänä vuonna tuli kyllä paremmin melkein keiteleestä sinihäivytteisillä ja ahvenväreillä kun tuolla mutta kyllä sekin ihan hyvä on ollu. järvissä on kyllä paljon eroja. tänään vielä saatiiin maalatulla muikkuvärillä yks kilionen kuha keiteleestä. laitan kalasta kuvan vielä tässä kunhan saan kameran käsiini.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Hagge

• View Profile
« Reply #3268 on: October 09, 2009, 18:26:12 »
Ekat ruiskulla maalatut. Ei mitään helmiä, mutta pää asia, että kalat tykkää. Kuvaus meni pieleen ja nirhan(sekin eka nirha) kuva katosi matkalla. Nuo foliot on Mikkoporon foliota. Laitan paremmat kuvat jos joskus jaksan.

Kaikki palaute on tervetullutta.
« Last Edit: November 02, 2009, 15:24:19 by jätkä »

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #3269 on: October 09, 2009, 19:25:31 »
Uintilevyt roimasti loivempaan kulmaan, muuten hyviä!
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

center>