Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Larzaman

Omaperäinen kuvaustapa!  :-D(sorge taas OT:ta pukkaa...)

-Armonlaakso

E: Vaaput kyllä upeita!

täkykala

Mites noi kuvat ny noi meni? :-o Vaikka kuva onkin omalaatuinen on vaaput hineoja  :wink:.
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

kalamies]

Kuvata en ossaa, mutta tuossa on nyt pari.

_ankkuri_

Niin tässä olisi tämä uusin mistä mainitsin yhdessä vaiheessa, tyllin kokeilu meni jo aika hyvin :)

Ehdon valta ahvenella, ottaa onkeen jos tahtoo.

Jamo81

Tere

Jotain tännekkin pitkästä aikaa......

Uusin n.12cm kapula...

Jamo
No minähän se vain olen

Jamo81

Eip oo takakoukkua. Samaan runkoon olen toki tehnyt myös kaksi koukkuista mallia...

Näillä olis tarkoitus ens kesänä vedellä meritaimenta Kokkolan edustalta :-D Jospa edes jollekkin kelpaavat.

Laitan tässä jossain vaiheessa kuvia tuon mallin pikkuveljestä 9,5cm. Kunhan saan vetästyä kuvattaville vaatteet päälle.

Jamo
No minähän se vain olen

-Heggu-

Tässäpä esimakua, millaista jälkeä minulta parhaimmillaan pukkaa, joitain parhaiten onnistuneita viimeisen vuoden ajalta:

"pilvi"

uusiomaalattu jokin halppisvaappu, "suomutus" tehty liimaamalla tylli vaappuun ja sen päälle folio..

Pienemmän uinnista ei tietoa.

sama aihio, eri painotus, toinen ei toiminut, siksi turpalevy  :-)

_kiiskenkalastaja_

siinäpä ois uusimmat:

kaksi ensimmäistä on tehty samfisun aihioon ja toiseksi ensimmäinen on ensimmäinen tyllikokeiluni.
tulipa surkeita kuvia :x

-Heggu-

Hienoja on :-) musta-pisteisessä turpalevy ehkä pystyssä, mutta helppokos tuota on taivuttaa 8-)

-Heggu-

Tässäpä lisää:

PuMu:sta lähtenyt silmä, joten hauen kidassa on käyty :wink:

Kaikkein uusin, joka ei vettä ole nähnytkään, turpalevy  liian pystyssä.

Meetvursti

Paljon on taas värkkäilty vaappuja ja osa todella komeita toiset muuten vaan ottipelejä..
Kommenttia lyhyesti:

okin on kyllä mahtavaa settiä, mutta tässäkin aihiot on ilmeisesti valmiita tai sorvattuja eli ei painita ihan samassa sarjassa puukko/hiomapaperimiesten/naisten kanssa..

kalamies] Varmasti toimii vaaput.. Vähän sama homma mitä itellä käy että mahan valkaisu luiskahtaa joskus turhan ylös kylkiin, mutta tuskin haittaa syöntiä..

_ankkuri_ Ton tyllin kans oon iha noviisi niiku kyllä muutenki, mutta miten se kannattaa tehä että saa tasasesti molemmat kylet? Jotain teippikiinnitystä yritin ite, mutta ei oikee onnistunu..

Jamo81 Ensin häiritsi tuo takakoukun puuttuminen, mutta taitaa kuha iskeä kylkeen eikä niinkuin hauki joka syö takaapäin monesti koko vaapun..

-Heggu- Ottipelejä

_kiiskenkalastaja_ Kalaa tulee ja runkolanka just hyvi.. Tyllin kiinnityksessä vähä samaa vikaa ku mullaki..

-Heggu- uudet, Hauki tykkää näemä ylemmistä ja alempikin toimii varmasti vaikka uisikin pinnassa ni sitähän voi hinata matalassa vedessä...

pilkkiäijä

Quote from: Meetvursti on January 02, 2010, 16:00:41
Paljon on taas värkkäilty vaappuja ja osa todella komeita toiset muuten vaan ottipelejä..
Kommenttia lyhyesti:

Jamo81 Ensin häiritsi tuo takakoukun puuttuminen, mutta taitaa kuha iskeä kylkeen eikä niinkuin hauki joka syö takaapäin monesti koko vaapun..

Jamo sanoi että niitä tarjotaan meritaimenelle, joten siitä ei ole hirveästi haittaa, että takakoukkua ei ole. Taimen iskee melkein 90% kylkeen. Ja jos vaikka pieni kala vapautetaan, niin se takakoukku ei revi nahkaa, ja se pääsee ehjempänä takaisin.

Komeita uistimia on kaikilla! Voi olla vaan kateellinen.
Olen kalastelijapoika!

Kipster

Quote from: pilkkiäijä on January 02, 2010, 17:25:09
Quote from: Meetvursti on January 02, 2010, 16:00:41
Kommenttia lyhyesti:

pakko kyllä tähän sanoa että hauki nimenomaan iskee sivulta yleensä saaliiseensa. Luntattu sivulta: http://www.suomenhaukiseura.com/hauki/biologia/hauen_saalistus.html

-Heggu-

"pakko kyllä tähän sanoa että hauki nimenomaan iskee sivulta yleensä saaliiseensa. Luntattu sivulta: http://www.suomenhaukiseura.com/hauki/biologia/hauen_saalistus.html"

"Syöksy kohdistuu yleensä saaliin ruumiin takaosaan, selkäevän taakse."
Linkkisi Saalistussyöksy osiosta bongasin :-D niin, no voihan se silti sivulta tulla :|

[/quote]

Meetvursti

Laitetaan kuvaa että päästään eteenpäin..

_ankkuri_

Meetvursti - Itse laitan tyllin mahdollisimman vaapun muotoisesti sen ympärille ja kiinnitän sen alhaalta pyykkipojilla aika kireeseen.
Tuon vaapun kohdalla minä vaan kyllä heitin sen tyllin siihen päälle ja kiinnitin sen pyykkipojilla jotenkin.
En kylläkään ole oikein hyvä neuvomaan vielä tyllin käytössä mutta noin minä teen. :)

Meetvursti

Quote from: _ankkuri_ on January 03, 2010, 00:29:17
Meetvursti - Itse laitan tyllin mahdollisimman vaapun muotoisesti sen ympärille ja kiinnitän sen alhaalta pyykkipojilla aika kireeseen.
Tuon vaapun kohdalla minä vaan kyllä heitin sen tyllin siihen päälle ja kiinnitin sen pyykkipojilla jotenkin.
En kylläkään ole oikein hyvä neuvomaan vielä tyllin käytössä mutta noin minä teen. :)

Voishan tuotakin kokeilla, kiitosta vaan..
Tossa muutama 'vanha' epäonnistunut tyllivaappu. Näitä en meinannu koskaan 'julkaista' mutta menköön ny ku alettiin puhuu..

Elikkä toisessa ja vimosessa tyllirävellystä..

Kipster

Quote from: _ankkuri_ on January 03, 2010, 00:29:17

Ja pikkunen lisäys tähän jos sopii. Kun olet maalannut, niin ota heti tylli pois, ettei kuivu kiinni. Ja pyykkipojat kannattaa tuunata niin, että veistelee kärjen siten, että saat mahdollisimman läheltä vaappua kiinni. Pyykkäreis on sellainen "nokka" yleensä, joka estää sen, ettei saa ihan vatsan alta kiinni. Ja kevyesti kerros maalia, niin hyvä tulee :)

tkj

Jos jotain kiinnostaa niin kahdesta pahvnipalasta voi tehdä tyllimaalaukseen apuvälineen. Vaappu vaan väliin, pahvinnurkista näpsyttimillä kiinni ja kestää paikallaan maalauksen ajan ja saa pideltyä hyvin kädessäkin.

Jamo81

Noniin elikkäs... Tarkoitus tosiaan oli tällä yksikoukkuisella meritaimen vaapuksi, ja juurikin noista syistä mitkä joku tuossa jo mainitsi. Huomattavasti helpompi vapauttaa alamittaiset ehjänä.
No mutta rupesinpas sitten miettimään notta mikäpäs estäisi tarjoamasta tämän kokoista kapulaa myös kuhalle ja hauelle joten tekaisin muutamia kokeiluja eri turpalevyllä ja kahdella koukulla... niistä tuleee kuvia pian, mutta ensin tämän kyseisen mallin pikkuveli 9,5cm ja muutama kevennetty.

Tällasia

Jamo
No minähän se vain olen

Jamo81

Noniin ja tässä nyt sitten näitä kaksikoukkuisia...
:-D

Jamo
No minähän se vain olen

Meetvursti

Kyllä on herkullisen näköistä vaappua Jamolla

..nii ja kiitti kaikille noista tyllivinkeistä, nehä kannattaiski varmaa laittaa tonne 'Vaapunvalmistusvinkit tänne!' osiolle

KALIKKA

:-o :-o :-o

miulla käytössä verho nipsuttimet(tulis vaan pelleiltyy tylleillä....tahtoo ola tuo folio/hile villitys miulla)
kai se johtuu siitä kun ei osaa maalata :oops:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Kala Erkki

5. vaappuni.

Aihiosta tuli sileä, mutta maalaus meni pärsiilleen. Siitä ei tarvitse erikseen ilmoittaa :-)

Zintti

Hyvin oot parantanu edellisistä :-) Hyvä kun saat pohjatyöt jo sujumaan maalauksella niin väliä. Ehkä ensimmäinen vaappusi millä voit saada kalaa :wink:

Taho

Näissä kapuloissa meni kaikki muu pieleen paitsi itse maalaus, eli mm. pinta on todella epätasaista ja kuten kuvassa näkyy niin painot työntyy vatsasta mukavasti ulos... Mutta nämä ovat vasta testiversioita, ulkonäköön tulee panostettua sitten vasta myöhemmin  :-) Pituus näillä on noin 8 cm.

Hankala kuvata tuota hologrammiteippiä kun ei oikein kuvassa näytä yhtään semmoiselta kuin oikeasti on.

Kipster

Quote from: kalakauhu on January 05, 2010, 16:31:29
Taholla erittäin nätin näköisiä pikkujerkuloita..
Itsekkin innostuon noista pienemmistä jerkeistä, kohta ovat ekat valmiina. Minua kiinnostaisi tietää mistä olet tilannut/hommannut nuo silmuruuvit? Olen etsiskellyt jo jonkun aikaa netin kätköistä tarpeeksi pieniä silmuruuveja, mutta ei ole löytynyt.

Samfishingiltä löytyy

http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=74_73_175&products_id=545&osCsid=230d0111dc6ff9c69df0c474ae5ba00e

Meetvursti

Olisko kellään ideaa mitä tohon maalais, jotain se kaipais lisää..  :?
Muutenki koko kapula on vähän semmonen ja tommonen, seuraavana on tulossa ehkä tähän mennessä ne paraat aihiot..

Patte123™

laita "ahven" raidat sivulla ja ihan ihan vähän punasta mahaan.
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

_ankkuri_

Mun mielestä tuon on ihan hyvä noinkin :D Jos jotain ehdottaisin niin vaikka punaista ihan pieni määrä selkään.