Chat

Author Topic: Suosittele jigivapaa  (Read 5609 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pine

• View Profile
Suosittele jigivapaa
« on: July 29, 2003, 02:58:03 »
Olisi hankinnassa uusi vapa pienten jigien nakkailuun.

Kelana on Abun 1000-luokan avokela, siimana olen käyttänyt FireLine 0.12:a.
Tähän asti olen jiggaillut Shimano Catana 210M -vavalla, ja kyllähän tuo ihan hyvä yhdistelmä on mutta voisipa kevyemmällä vavalla saada vieläkin paremman tuntuman.

Pieniä toukkajigejä ja Stormin pieniä kalajigejä heittelen. Jos osaat suositella jotain kohtuuhintaista pikkuvapaa, kiitän  :).

Mah

• Guest
Re:Suosittele jigivapaa
« Reply #1 on: July 29, 2003, 11:13:00 »
Itelläkin on Catana 210 ja ihan hyvä on ollu. Miks et osta Catana 180 vapaa?

Pine

• View Profile
« Reply #2 on: July 29, 2003, 19:22:08 »
Itelläkin on Catana 210 ja ihan hyvä on ollu. Miks et osta Catana 180 vapaa?

Itse asiassa, muistelen että Catanasta olisi vain 165 UL -versio ja sitten tuo 210cm, mutta jos siitä löytyy 180, voisin harkitakin. Tuo 165 tuntuu ainakin ajatuksena jo turhankin kevyeltä.

Muita ehdotuksia?

Salmo

• Guest
« Reply #3 on: July 29, 2003, 21:14:39 »
Shimanon Nexave mielummin jigikalastukseen kuin Catana. Jämäkämpi huomattavasti, joten saa paremman tuntuman ja vastaiskun.

Itse omistan Nexaven 195 "jigi specialin" sekä 210 Catanan. Nexave on jigikäytössä, Catana kevyehkönä yleisvapana.

edit. Siis, jos haluaa nimenomaan Shimanon vavan... onhan niitä muitakin merkkejä.

Pine

• View Profile
« Reply #4 on: July 29, 2003, 23:07:06 »
Shimanon Nexave mielummin jigikalastukseen kuin Catana. Jämäkämpi huomattavasti, joten saa paremman tuntuman ja vastaiskun.

Itse omistan Nexaven 195 "jigi specialin" sekä 210 Catanan. Nexave on jigikäytössä, Catana kevyehkönä yleisvapana.

edit. Siis, jos haluaa nimenomaan Shimanon vavan... onhan niitä muitakin merkkejä.

Shimanosta on hyviä kokemuksia, kaikki kolme käytössä olevaa vapaani tällä hetkellä Shimanoita. Normarkin takuukäytäntö tuntuu myös toimivalta.
Tuo Nexave jigi special kuulostaa hyvältä, pitää kattoa jos löytyis pääkaupunkiseudulta.

Vesku

• View Profile
« Reply #5 on: July 30, 2003, 09:27:03 »
Itselläni on Shakespeare Ambidex SS ja hyvin on toiminut. Pituutta taitaa olla hmm.160 cm tai sinnepäin. Siimana on mono 0,22 ja ok.

-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: July 30, 2003, 14:20:02 »
Nexavelta löytyy itse asiassa kaksi "jigispecial" -vapaa. Sekä 195 cm pitkä, että 5 cm pitempi 2 metrinen. Eroa nyt ei ainakaan ulkonäön perusteella kerry kerrottavaksikaan, mutta ihan tiedoksi vaan. Muista vavoista muistaisin Pro Casterillä olleen aika vahva suosio. Itse taidan odottaa uuden nimenomaan jigeille tarkoitetun vavan ostoa vielä ensi ERÄ:än.

P.S. Catanalta löytyy toki 180 cm versio, mutta mielestäni se on hiukan liian löysähkö ja lyhyt silikonihännille.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Anonymous

• Guest
« Reply #7 on: July 31, 2003, 17:11:43 »
Joku 120cm tai160senanen vois olla ihan hyvä pienille jigeille..!

Petri

• View Profile
« Reply #8 on: July 31, 2003, 19:23:25 »
Minulla on 165 pitkä ambidexi ja toimii ihan hyvin pienien jigien ja liitsien viskomisessa...
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

ankkhe

• View Profile
« Reply #9 on: September 02, 2003, 07:34:49 »
Ajattelin että ostaisin uuden jigivavan. Vavaksi valitsi Biltema 180cm. Osaksi Erän testin perusteella ja toiseksi halvan hinnan perustella. Heräsi ajatus että pystyykö tällä vavalla paiskomaan viiden ja seitsemän gramman jigejä ( löytyykyllä isompiakin).

ps. käykö kelaksi shimano r2000
Ei kireitä naamoja vaan kireitä siimoja

Anonymous

• Guest
« Reply #10 on: September 18, 2003, 20:11:59 »
Sattuuko kukaan muistamaan mikä vapa voitti erän testissä "paras kuhavapa" tittelin?

Salmo

• Guest
« Reply #11 on: September 18, 2003, 20:58:36 »
Sattuuko kukaan muistamaan mikä vapa voitti erän testissä "paras kuhavapa" tittelin?

Shimano Technium DF 200MHJ.

Pine

• View Profile
« Reply #12 on: September 29, 2003, 21:59:17 »
Päädyin sitten Shimano Nexave 180L -vapaan ja hyvin on pelannut ahvenjahdissa. Kevyt, tunnokas ja riittävän jäykkä vapa, tuon 0.12 Firen ja esim. Stormin 6 cm kalajigien kanssa aika mainio yhdistelmä. Kiitos vastauksistanne.

Anonymous

• Guest
« Reply #13 on: January 21, 2004, 13:28:53 »
mul on shimanon fx1000ra ul-setti ja se on toiminut hyvin. saattoi olla sattumaa mutta sillä sain ensimmäiset jigi ahveneni

matiaz

• MSN Messenger - matiaz_69@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #14 on: January 22, 2004, 16:14:52 »
Shimanon Nexave 200! Viehe paino suositus tais olla 10-30g, mutta toimii kevemmilläkin jigipäillä heiteltäessä. Todella tunnokas keppi sekä kuhan että ahvenen jigittelyyn. Tais muuten saada Erän testissä 4½ tähtee...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Anonymous

• Guest
« Reply #15 on: January 25, 2004, 00:05:00 »
Ite värkkäsin halvalla tälläsen ul-setin erittäin kevyeen jiggaukseen:
Daiwa Jupiter 1.68m vapa viehepaino suositus 1-10g, Platinium 320 Ultralight Premium avokela ja siihen Fireline (green) 0,12mm siimaa.

center>