Pitkäkoski

Started by otto, August 04, 2003, 19:40:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

otto

Onko pitkäkoskella vettä keski kesällä? Tuleeko sieltä mitään?

Mitä perhoja kannattaa uittaa?

Petri

jos kysymyksessä on vantaan pitkäkoski niin viimeks vettä oli aika vähän niin myös ruutinkoskella.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

otto

Käväisin tänään ja innostuin hetkessä. Paikka oli luonnon läheinen ja hyvin kalastettava. Kaiken kruunasi ensimmäinen taimeneni ja ensimmäinen vimpa. Heino paikka. Kirjolohikin kävi tökkimässä perhoa...

Petri

missä päin pitkäkoskee kävit oon kuullu et se ekan sillan alla ois paljon kirrejä... viimeks ku kävin yks hemmo sano et oli nähnyt ku joku oli saanu pintaperholla siitä 3 kirree 15 minuutissa... itelläni saldona yks alamitallinen taimen ja pieni ahven.

otto

Menin ylhäältä alas. Kala tuli kosken keskivaiheilta.

j.s

Tarviikos tonne lupia ja jos tarvii niin mistä voi ostaa?

Petri

meri infossa sanottiin et junnut ei tarvii lupia. meri infosta voi warmaan ostaa luvat.

Petri

millä perholla sait kalaa otto ?

otto

Lupia ei tartte kun yli 18 vuotiaat.

Kirjo seuras black marrabou muddleria ja pieneen pupaan otta taimen. Koskas Petri aijot mennä sinne? Voitais nähdä ehkä

Petri

huomen tai torstain jos saan kelan toimii...

otto

Huomenna en mene mutta yli huomenna eli torstaina ajattelin kaverin kanssa. Kerron huomenna meenkö...

Petri

olix se sun taimen muuten mitallinen ?

otto

Ei, paljonko siellä on raja. Se oli jotain 25cm joten reilusti ala-mittanen. Olen pitkälti c&r kalastaja paitsi kirjojen kohdalla.

Petri

mun mielest pitkiksel ei saa ottaa taimenii ollenkaa ylös en oo kyl varma...

otto

Toimiiko kel? menetkö huomenna kalaan? jos menet pitkikselle niin nähdään ehkä siellä. Olen siellä klo.9- 13.

Mepps

Koska on muuten Pitkikselle viimeksi kirrejä kipattu? Nyt olen pitänyt sieltä n. 2 kuukauden helleloman, koska viehekalastajana en oikein uskonut 35 asteen säässä kalan vieheeseen iskevän. Mutta kertokaahan millaisilla vieheillä sieltä on kalaa tullut (ei perhoja kiitos! ;)).
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Petri

mitä mä oon kattonu kalastajien vieheitä niin melkein kaikilla on ollu salmo hornetti tai lotto kiinni siiimassa.

otto

Taimenia saa ottaa pitkikseltä kunhan ne ovat mitallisia.
kävin taas eilen ja sain yhden 30cm harjuksen ja 30cm taimenen.
Kisoissa menen näillä näkymin pitkäkoskelle kalaan...
jos vain sais kyydin kun ei jaksais oikein kävellä... ;)

Kaverini MIkko "mokki" sai 10cm taimenen(hänen ensimmäisen) kait jollain pienellä vaapulla.

Kartonki

Milläs Otto sait tällä kertaa?
Itse kävin tänään aamulla nakkelemassa ja nollareissuhan se oli, kuinkas muuten.
2 vuoden saalis taitaa olla 2 ahventa ja 15cm taimen. Nämä siis perholla.
Muutaman kirren olen UL-vehkeillä saanut.
Alkaa turhauttamaan jo niin paljon että kohta lähtee kaikki vehkeet myyntiin.
Mutta hyvä että jotkut sieltä saavat.

otto

Älä turhaan anna periksi. Kyllä sieltä kalaa tulee aika hyvin.  :DKannattaa käydä aika ala-päässä koittamassa ja lähte sieltä ylös päin. Pienillä uppoperhoilla (redtagilla) ja pupilla kaloja on sieltä saatu. Sitten pienet liitsit ja marrabou muddlerit ovat kirjolle.

Sain kummatkin red tagilla toisiksi viimeisestä osasta niinkun vähän ennen loppu koskea. JOs ymmärrätte... ;)

panumies

Kävin tänään, ei mennyt hyvin. Satoi, sain kastettua jalkani koskessa, ei tullut mitään ja kaiken tämän takia sain pyöräillä n. 15km. Taitaa nyt jäädä vähäksi aikaa nuo perhovehkeet nurkkaan, alkaa sen verran jo mennä hermot niiden kanssa  :(

Petri

olix vettä paljon ?  wois viikonloppuna mennä kokeilee jos kerkee...

Petri

Onks kukaan käyny pitkiksel lähiaikoina ? oliko vettä paljon näkyikö kaloja ?

Mah

Kävin joo Pitkäkoskella tossa viikko sitten lauantaina (vai sunnuntaina?!?).
Vettä oli, kalastajia oli, kalojakin oli mutta saalista ei tullut.
Niin siis kaloja oli siinä mielessä että joku pulautteli siellä ylempänä olevalla sillalla vähän väliä ja haki hyönteisiä pinnasta...

otto

Kävin tänään ja vettä oli aika kivasti. Ensimmäistä kertaa olisi kahluuhousuja tarvinnut. Vesi oli suht viileää mutta kalaa ei pahemmin tullut(15cm taimen).

PaHo

Pitäs rauhottaa koko vantaanjoen alaosa kalastukselta.
Verkotuskielto merelle joen suulle ja joki kalastuskielto 1-2 vuodeksi. Sitten sieltä tulisikin jotain.
Säälittävä istuta ja ongi paikka. Kirjon lötköjä kannetaan kassi tolkulla istutuksien jälkeen ja sitten istutaan kotona ja kysellään netissä "onko jo istutettu??" Oikein kalamiehiä.

Petri

Täytyy sit warmaan kalaan mennä. Mitäs perhoja kannattaisi nyt alkusyksystä kokeilla ? Lisääntyykö taimen luonnon varaisesti vantaanjoella ?

Pete

Sieltä Tsadista kun ajele sellasen 30-35 km pohjoiseen niin löytää ihmeellisiä asioita. Vantaanjoessa on monta paikkaa missä taimen lisääntyy (tai ainakin yrittää tehdä sitä). Joen vesi kerääntyy monen eri pienemmän joen vesistä matkalla sinne Helsinkiin.
Tosta kun äkkiä muistelee niin Keravanjoki, Tuusulanjoki, Luhtajoki, Palojoki, Kytäjoki ja Paalijoki noin aluksi laskee vetensä pääuomaan eli Vantaanjokeen.
Useissa näissä pikkujoissa on oma taimenta. Ne lisääntyy sen minkä pystyvät
ja voivat.
Riihimäen takana Erkylän metsissä samoin kuin Nukarilla on todella hienoja paikkoja perhokalastukseen ja löytää paikkoja missä ei ruuhkaa varmasti synny. Niiden paikkojen tunnelma on kaukana Pitkäkosken ym. muovikassi kalapaikkojen tunnelmasta.
Joskus saattaa saada oikein kunnon kalankin, mutta se että pääsee näkemään kuinka taimenet ajavat pikkukaloja sekä ruokailevat pinnasta on jo sen arvoista.

Perhoina toimivat ainakin ylempänä Vantaanjoella kun vesi kirkastuu niin kaikki hyönteisjäljitelmät sekä salakka- ja ahvenstreamerit. Kokeilemalla ja seuraamalla veteen löytää kyllä oikeat vermeet.

Tule käymään täällä kehä-III ulkopuolella täälläkin on elämää, usko tai älä.

Unohtui vielä sanoa tuosta Keravanjoesta Kaukasten ja Kellokosken väliltä. Siellä on hienoja paikkoja ja koskia perhomiehille koluta.

Petri

Mistäs tämä Nukari löytyy ? Entä santakoski se on kai aika lähellä kellokoskea ?

Anonymous

Täältä löytyy hieman infoa Vantaanjoen kalapaikoista:
http://koti.mbnet.fi/rpk/kalapaikat/index.php