Pitkäkoski

Started by otto, August 04, 2003, 19:40:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jani2

Tänään olin taas parituntia pitkäkoskella. Tälläkertaa molemmat kalastettiin streamereilla, ja kalat jäivät vain muutamaan tärppiin. MUita kalastajia ei näkynyt.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Petri

Eilen illalla olin pitkiksellä pari tuntia huiskimassa ja saldona: 4 taimenta väliltä 10-15cm. Oletteko saaneet pitkikseltä isompia taimenia kuin 25cm ? Entä kirjolohet onko teidän mielestä kovinkin harvinainen saalis ? Itse en ole nähnyt pitkikseltä kuin yhden kirjon nostettavan ylös ja sekin tuli madolla. Kirjoja kyllä näkyy silloin tällöin mutta vieheisiin ne eivät tunnu ottavan millään.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

kyllä pitkäkoskelta saa isompiakin taimenia. kalastus pitää vain ajoittaa iltaan. ensimmäinen taimen minkä pitkäkoskesta sain oli 59 cm pitkä kirkas kala. kala tuli isolla mustalla streamerilla(koko:4). kala tuli viime vuonna joskus elokuussa.

Keketson

No voiko tuolla Pitkäkoskella kalastaa ollenkaan pohjaan jäämättä jollakin uistimella, esim lusikalla?

Mah

Ootteko saanu kaiken lohikalan perhostelemalla vai saako sieltä virvelilläkin jotain? Oon pari kertaa ollu siellä aikasempi´na vuosina mut kovin on ollu hiljasta.

Kalamees

Onko kukaan käyny pitkiksellä viime aikoina? Millanen on kala -ja vesitilanne? Vois käydä siellä viuhkimassa.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

pyytäjä

Yksi aika varma kirrepaikka pitkäkoskella on vantaan puolella oleva aivan kosken lopussa oleva rännimäinen virta.
Ei vaikuta kovin herkulliselta paikalta mutta siellä kumminkin aina yleensä on kalaa.

Petri

Vantskilla on nyt hervoton tulva joten kalaan menemisen saa unohtaa. Kävin katsomassa ruutin koskella vesi tilannetta ja esim. se alin saari oli kadonnut kokonaan näkyvistä ja ne ylimmät saaret olivat hävinneet vain puut näkyivät ja sinne ruutinkosken ja niskalankosken väliin oli muodostunut ainakin yksi "koski" (hervottomat kuohut paikassa jossa on ennen ollut tasainen virta. Virta oli niin kova että ilman jotain ankkuria siellä ei pysy pystyssä millään. Harmittaaa kun olin juuri aikeissa käydä ostamassa luvat VKKlle kun vesi oli kerta laskussa mutta nyt saa haudata ne aikeet. Näkyvyys on aika nollassa.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

Quote from: KalameesOnko kukaan käyny pitkiksellä viime aikoina? Millanen on kala -ja vesitilanne? Vois käydä siellä viuhkimassa.

Käytiin tossa reilu viikko sitten pitkäkoskella kalassa... Saaliina 5 Haukee, 1 Vimpa, 8 alamittaista taimenta ja yksi hyvän kokoinen ahven n. 500g. Kunhan toi tällä hetkellä vallitseva vesitilanne hellittää niin kannattaa ehdottomasti lähteä!

Päivä Pitkäkoskella rentouttaa mukavasti!

silli40

Voiko pitkäkoskella kalastaa virvelillä vai pitääkö olla perhovälineet?

Perca

Itse pitäisin virveliä varmempana. Ainakin omia tilastoja katsellessa virvelikeikoilla on tullut huomattavasti paremmin kalaa  :-D.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Perca

29.4.08 Tunnin pikapisto

Selkälappuinen tane ensimmäisellä heitolla, lähti tyytyväisenä kasvamaan  :-)

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Woodsman

Up^

Perca, missä kohtaa pitkistä toi kuva on otettu jossa on pikku patoa??

Kukaan käyny pitkäkoskella nyt? tietoa istutuksista yms? onko mitään tullut?

Joqpe

Juuri tulleena pitkäkoskelta  ja kilon haukikokemusta rikkaampana..
Sillan ja Ruutinkosken välistä.

Aikas korkeella ja velliä se vesi on viellä...

RuttuRoope

Onkos ketään käynyt vähän ajan sisällä Pitkiksellä? Miltäs siellä näyttää ? Elikkä vähän haen vesitilannetta  :-) onko kuinka sameea ja onko korkealla?

Ja onkos sieltä saatu mitään lähiaikoina? Tehäänkö Pitkäkoskelle mitään istutuksia ?

KÖSTER

Kehä ykkösen kohdalla ainakin näytti sade luoneen oman vaalennuksen vantaan kahvinruskeaan sävyyn :wink:
Muutoin vedenkorkeus ihan ok.
kaloista ei tietoa.

RuttuRoope

joo pitää mennä torstaina kokeilemaan onnea  :-) Pääsekö muuten autolla jotenki sieltä Hakuninmaalta sinne jos tulee Hämeenlinnanväylää ?

RuttuRoope

Torstaina tuli käytyä Pitkäkoskella ei kehumista. Vesi oli korkealla ja kova virtaus joka paikassa. Kolme muuta kalastajaa näkyi.

Mites istutukset tuolla ? Tehdäänkö ollenkaan ?