Chat

Author Topic: Luovuutta aiheiden keksimiseen! LUE!  (Read 86175 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
Re:Luovuutta aiheiden keksimiseen! LUE!
« Reply #30 on: January 13, 2004, 22:43:02 »
selenius!
Yritänpä parhaani,kirjakielel ja asialinjal...
Mutta eikö pääasia ole,että tulee ymmärretyksi???
Voitasko aloittaa alusta ja antasitte aikaa perehtyä sivustoon,ennenkuin registeröidyn???

Selenius

• View Profile
    • Email
« Reply #31 on: January 13, 2004, 22:45:31 »
Juu, toki. Kannatta kuitenkin mahd nopeesti hoitaa oma nicci jottei peelot huutele...
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

susavm66

• View Profile
    • Email
« Reply #32 on: January 13, 2004, 22:50:17 »
jee...näinköhän tuo onnistui??? :D

Anonymous

• Guest
« Reply #33 on: January 14, 2004, 04:09:45 »
Peruskoulu jäi kesken, mutta kirjoitus sujuu kuitenin suuremmitta vaikeuksitta. Miten Sinulla? Olethan jo aikatyttö.
Kiva huomata ettei tuo rekisteröityminenkään ole kovin vaikeaa, vaikka olemmekin lähes samanikäisiä. Itseasiassa olen muutaman vuoden vanhempi, mutta älä anna sen haitata.

Onko Sinulla oikein kalastukseen liittyvää asiaakin?
Olen täysin valmiina vastailemaan.

V`ttuilut voit osoittaa sitten aivan muualle.

Sara

• Guest
« Reply #34 on: January 14, 2004, 14:42:53 »
Miksi ihmeessä tuosta rekisteröitymisestä tehdään niin kamalan iso juttu? Tuskin kanavan taso sillä nousee, että pistetään muutamia faktoja itsestä taustatiedoksi.
No tuli se nyt itsekkin sitten tehtyä... ja seuraavan kerran sitten yritän nostaa kanavan tasoa tietämykselläni.
Susa: Mukava nähdä että täällä on muitakin naispuoleisia kalastajia... meitä on ihan liian vähän!

susavm66

• View Profile
    • Email
« Reply #35 on: January 14, 2004, 21:26:09 »
olli kuhta!
No kalastuksen takiahan tälle sivulle aloinkin kirjoittaa  :)
Pilkkimisestä tietoutta hain...ja pilkintä foorumilta sitä nyt sitten löytyykin...Kiitos vaan kaikille,jotka tahtovat auttaa harrastuksen parissa viihtyjiä  :)
Kesemmäx ko mennään,niin palaan vetouistin asioissa ja jossain vaiheessa perhostuksesta kyselen,kun sen ajan kohta...Siitä reilu kuusi vuotta,kun amerikassa perhoo heittelin ja luulen olevani sen suhteen hieman tai aika paljon ruosteessa...
sara Pitäähän vähemmistönki yrittää saada näinkin "miehisessä" harrastuksessa kuin kalastus,saada naisten ääni edes hieman kuuluville  :)

Perhosmies

• Guest
« Reply #36 on: March 07, 2004, 21:27:18 »

Noh täytyy kai se ottaa tähänkin kantaa!!
Itse olen aika vähän käyttänyt aikaani täällä,mutta se aika ei ole mennyt hukkaan.Mielestäni "Foorumin vetäjät" ovat onnistuneet hyvin pitämään esim.asiattomat viestit y.m kurissa eli siisti linja on se mikä minua täällä on viehättänyt ja paljonhan täällä on tietoa kalastuksesta,kalapaikoista.perhoista n.j.e.Mutta ehkä tuo "tietyn linjan" ajaminen viesteihin on arvelluttavaa.Perustelen tätä sillä koska "käyttäjäkunta" on erittäin kirjavaa.Toisaalta tämä "kirjava" käyttäjäkunta poistaa n.s kliinisen keskustelun vaaran,joka piilee jos keskustelut/kannanotot patistetaan tiettyyn raamiin.Se voi mennä todella mauttomaksi oppineiden höpinäksi.Jokainen voi itse päättää/määritellä mitä täältä on hakemassa /mihin ottaa kantaa.Ja kyllä kritiikki/ kannanotto täytyy kestää ilman kirjattua nimimerkkiä.
Tämä on hieno juttu,joten ei pilata sitä turhilla höpinöillä heh
Keskustellaan ja kalastellaan niinkuin ennenkin
Ja oikein hyvää kalakevättä/kesää/syksyä kaikille :D

kaivo

• Guest
« Reply #37 on: April 01, 2004, 13:02:50 »
Pitäähän vähemmistönki yrittää saada näinkin "miehisessä" harrastuksessa kuin kalastus,saada naisten ääni edes hieman kuuluville  :)
Ilman muuta, toivotan kaikki kalastajattaret tervetulleiksi kalassa.nettiin!

Anonymous

• Guest
« Reply #38 on: April 07, 2004, 19:34:42 »
Kyllä mun mielest siit on aika pal hyötyy jos kysytään vaik parasta vapaa. Ei ainakaa tartte vinkuu et tuli turha ostos välineet on tietty ihan oman maun mukasia mut kyl täältäki jotai vinkkei voi ammentaa.

Rapsutiini

• View Profile
« Reply #39 on: June 14, 2004, 16:12:33 »

Kaiken kaikkiaan olen tältä palstalta saanut hyviäkin vinkkejä ja ideoita mutta ei tää voita www. vetouistelu .comia eikä www.kalastus.comia mut täydentää mukavasti, jotenkin täällä on vaan pikkusen pojanviikarimainen meininki!

Luulisi silloin että Luovuutta hyviin aiheisiin löytyisi

Salmo

• Guest
« Reply #40 on: June 14, 2004, 23:14:45 »

Kaiken kaikkiaan olen tältä palstalta saanut hyviäkin vinkkejä ja ideoita mutta ei tää voita www. vetouistelu .comia eikä www.kalastus.comia mut täydentää mukavasti, jotenkin täällä on vaan pikkusen pojanviikarimainen meininki!

Luulisi silloin että Luovuutta hyviin aiheisiin löytyisi

Joo, Kalassa.netin käyttäjäkunta on tosiaan varsin nuorta, kirjoitustyyli ja sisältö ovat pääasiassa sen mukaiset. "Paras sitä, paras tätä" -tyyliset thredit ilmeisesti kiinnostavat enemmän nuorisoa kuin esim. "Potkurin nousu". Vetouistelucomiin ja Kalastuscomiin on mielestäni turha verrata.

Minulla on Bookmarksissa kaikki nämä kolme palastaa. Jos kyllästyttää meininki, vaihdan toiseen. Pääasia on mielestäni, että jokaiselle löytyy jotakin, siis nuorillekin.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #41 on: June 14, 2004, 23:20:34 »
Jep. Välillä kyllästyy totaalisesti johonkin, jolloin pitää siirtyä toiseen paikkaan. Veto.comista en jostain syystä pidä, vaikka keskustelu siellä onkin laadukasta. Kuten myös kala.comissa. Täällä touhu on vain rennompaa ja vaikka välillä ei jaksaisikaan niin itse pidän tästä foorumista (ainakin toistaiseksi) eniten. TOivottavasti myös tulevaisuudessa. Jotenkin liian totinen linjaus ei oikein sovi minun mielikuvaan kalastuksesta, joten muiden foorumeiden "armeijakuri" ja "tieteellisyys" ei oikein ole minua varten. Tehdään tiedettä töissä ja vapaalla löysytetään sitä nappia paidan kauluksessa ja "heitetään läppää" jos vaikka sitä öögaa ei tarttis enää heittää... niinku, tietsä...   niinku.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

KatchU

• MSN Messenger - mika_romppanen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #42 on: June 18, 2004, 15:07:27 »
Jep. Välillä kyllästyy totaalisesti johonkin, jolloin pitää siirtyä toiseen paikkaan. Veto.comista en jostain syystä pidä, vaikka keskustelu siellä onkin laadukasta. Kuten myös kala.comissa. Täällä touhu on vain rennompaa ja vaikka välillä ei jaksaisikaan niin itse pidän tästä foorumista (ainakin toistaiseksi) eniten. TOivottavasti myös tulevaisuudessa. Jotenkin liian totinen linjaus ei oikein sovi minun mielikuvaan kalastuksesta, joten muiden foorumeiden "armeijakuri" ja "tieteellisyys" ei oikein ole minua varten. Tehdään tiedettä töissä ja vapaalla löysytetään sitä nappia paidan kauluksessa ja "heitetään läppää" jos vaikka sitä öögaa ei tarttis enää heittää... niinku, tietsä...   niinku.

musta mikolla on tässä aika hyvä pointti. mustakin kalastus.com ja vetouistelu.com on laadukasta mutta hieman liian "suoralinjaista" ja toi "armeijakuri" kuvaa sitä aika hyvin. toi keskustelu siirtyi "asiasta omenaan" tossa yhdessä kohdassa kuten sanonta kuvaa. siis, miettikää kahdesti tarvitaanko taas uutta ennätyshauki kyselyä, kusetko avantoon keskustelua tai viehe vs toinenviehe galluppia. noita on foorumi pullollaan. esimerkiksi vaapun rakennuksesta on montakin aiheta vaikka voisi jatkaa entisessä aiheessa. noi on kumminkin aika lailla samanlaisia keskenään.

jos itse kirjoitat viestin joka keskittyy toisten haukkimiseen tai muuten menee asiattomaksi/laittomaksi ja ihmettelet miksi se poistettiin, kannattaa mennä itseensä ja miettiä hetkinen. noi turhat aiheet voi käydä vaikka jippii:n foorumeilla tai ircissä. eikös moderaattorit ole tämän fooumin valvojia. minusta heillä on oikeus poistaa aiheita/viestejä ja meidän käyttäjien on parasta tottua siihen että keskustelu pitää pysyä asiallisena/laillisena tai se on deleteä. tollanen vieraana huutelu musta ei ole mitenkään kunnioitettavaa toimintaa...

Anonymous

• Guest
« Reply #43 on: June 28, 2004, 17:36:39 »
Mielestäni tänne pitäis laittaa säännöt mistä saa keskustella ja mistä ei saa..! niinku esim. chateissakin on.. nii säästytään alyttömiltä kysymyksiltä mikkä ei kuulu tänne..!  ;)

kaivo

• Guest
« Reply #44 on: June 29, 2004, 11:38:32 »
Keskustella ja kysyä saa (edelleenkin) kaikesta, kunhan käyttää aluksi omaa harkintaa: onko kysymykseni kysymisen arvoinen? Olisiko siitä hyötyä muillekin käyttäjille, onko sitä perusteltu riittävästi jotta siihen on ylipäätään mielekästä vastata? Pelkät mielipiteeseen perustuvat gallupit ja "mitä mieltä" -kysymykset eivät tätä välttämättä ole.

Korostaa täytyy myös, että ensiksi tulisi tarkistaa onko aiheen tiimoilta aiempia keskusteluja, ja kysyä vasta sitten jos ei ole. Useimmista perusasioista kuten näistä "hyviä haukiuistimia" -jutuista on varmasti keskusteltu moneen kertaan, kenties ihan vähän aikaa sitten.

nakkiva

• Guest
Luovuutta aiheiden keksimiseen! LUE!
« Reply #45 on: July 12, 2004, 20:13:20 »
no niin aihe kalastus kaikella kunnioituksella palvelee meitä kaikkia.... kuta mitenkin. jos joku saa mielihyvää kehukaloilla tai muilla ilmaisuilla niin se heille suotakoon.sillä kalastus on monipuolinen harrastus ja jokainen nauttikoot siitä tavallaan.juttu vaan vapaaksi.

hesep

• Guest
« Reply #46 on: January 30, 2005, 22:43:22 »
Tottahan tuo on että Kalassa.netin porukka on etupäässä varsin nuorta.

Siinä on omat hyvät ja huonot puolensa näin jo hieman vanhemman kannalta. Ensinnäkin on erittäin hyvä että nuorille löytyy kaltaistansa seuraa ja heitä itseään kiinnostavia juttuja sisältävä foorumi. Täällähän meno on yleensä melko rentoa.
Omalta kannalta katsoen kuitenkin kallistun yleensä ennemmin Kalastus.comiin tai Vetouistelu.comiin. Mikä johtuu etupäässä juuri kirjoitus tyylistä (pidän asiallisesta kirjoitusasusta) ja juuri näistä nuorten (missä ei sinällään mitään vikaa ole) "Mikä on paras" tyyppisistä kysymyksistä. Olen huomannut että noilta aikaisemmin mainitsemiltani foorumeilta saan paremman ja nopeamman vastauksen, johonkin mieltä askarruttavaan kysymykseen. Tämä on hyvin ymmärrettävää sillä harvalla nuorella löytyy useinkaan niin pätevää tietopohjaa kuin vanhemmanpolven kalastajilta, joita täällä pyörii vähemmän. Yksi noiden foorumeiden vetonaula on suht vilkas kaupustelu foorumi.
     Mutta mutta tämä Kalassa.net toimii ainakin omalla kohdallani tällaisen rennon letkeänä jutustelu paikkana, johonka on kiva tulla jos muilta foorumeilta jää aikaa. Täällä voi heittää juttua hieman muustakin kuin kalastukseen liittyvästä. Mutta en kyllä täältä ala ensimmäisenä kysymään neuvoja, ne hoidan toisten foorumien kautta.
    Olipas harvinaisen epäselvää tarinankerrontaa taas mutta ehkäpä mielipiteeni tuli selväksi. Säilyköön Kalassa.net vaan tällaisenaan, erottuupahan joukosta ja hyvähän se on olla nuorillekin oma paikkansa..

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
« Reply #47 on: February 01, 2005, 14:48:46 »
Quote from: hesep
Tottahan tuo on että Kalassa.netin porukka on etupäässä varsin nuorta.

Siinä on omat hyvät ja huonot puolensa näin jo hieman vanhemman kannalta. Ensinnäkin on erittäin hyvä että nuorille löytyy kaltaistansa seuraa ja heitä itseään kiinnostavia juttuja sisältävä foorumi. Täällähän meno on yleensä melko rentoa.
Omalta kannalta katsoen kuitenkin kallistun yleensä ennemmin Kalastus.comiin tai Vetouistelu.comiin. Mikä johtuu etupäässä juuri kirjoitus tyylistä (pidän asiallisesta kirjoitusasusta) ja juuri näistä nuorten (missä ei sinällään mitään vikaa ole) "Mikä on paras" tyyppisistä kysymyksistä. Olen huomannut että noilta aikaisemmin mainitsemiltani foorumeilta saan paremman ja nopeamman vastauksen, johonkin mieltä askarruttavaan kysymykseen. Tämä on hyvin ymmärrettävää sillä harvalla nuorella löytyy useinkaan niin pätevää tietopohjaa kuin vanhemmanpolven kalastajilta, joita täällä pyörii vähemmän. Yksi noiden foorumeiden vetonaula on suht vilkas kaupustelu foorumi.
     Mutta mutta tämä Kalassa.net toimii ainakin omalla kohdallani tällaisen rennon letkeänä jutustelu paikkana, johonka on kiva tulla jos muilta foorumeilta jää aikaa. Täällä voi heittää juttua hieman muustakin kuin kalastukseen liittyvästä. Mutta en kyllä täältä ala ensimmäisenä kysymään neuvoja, ne hoidan toisten foorumien kautta.
    Olipas harvinaisen epäselvää tarinankerrontaa taas mutta ehkäpä mielipiteeni tuli selväksi. Säilyköön Kalassa.net vaan tällaisenaan, erottuupahan joukosta ja hyvähän se on olla nuorillekin oma paikkansa..

Itse en käy kalastus.comissa tai vetouistelu.comissa. Kalassa.net on juuri täydellinen näin. Saa kalastuksesta tietoa ihan tarpeeksi nopeasti. Ei siinä ole se nopeus tärkeintä, ja nuoret saattavat tietää jotain, jota vanhemmat eivät. Esim jostain uudesta kalastustavasta. Ja sitten Sekalaisista jutuista, että siinä saa tietoa, millaisia "ystäviä" täällä oikein liikkuu. Tietää, kuka on saman ikäinen, ja paljon muutakin. Olen kalassa.netin kannalla!

ritu

• Guest
vanha pappa
« Reply #48 on: April 03, 2005, 09:35:44 »
no moro nuoret ei kannata ottaa vakavasti kaikkia mieli piteitä on hyvä että keskustelu käy ja jokainen mieli pide tulee esiin itse olen jo vanha pappa (58v) mutta seurailen mielenkiinnolla tätä keskustelua ja vanhoilla turskilla on ehkä kokeilun halu vähän laimeaa mutta nuoret innokkaatkalamiehet kokeilee ja etsii vastauksia kaiken mailman kysymyksiin ja se on vanhalle papalle aika innostavaa ja mitä tulee hyniöihin  niin ne krtoo vähän viestin luonteesta vakavaa leikki mielestä juu nou joten hymiöt mukaan nyt haluaisin kysyä ambassodoor neon kelasta onko kellään mitään kokemusta olen ostamassa kyseesä olevaa kelaa ja haluaisin vähän tietoa että kanattaako vastauksia odotellen Pappa :oops:

valilyonti

• View Profile
Kyllä täällä vanhempaakin kaartia on !
« Reply #49 on: April 27, 2005, 15:44:37 »
Minä esim. 50vee. Olen tehnyt 20 vuoden tauon jälkeen gom bagit kalastukseen. Nyt harrastan passiivista sekä aktiivista kalastusta.

Olen aina ollut kilpailuhenkinen. 100 ekua on lyöty vetoa että otan paikallisesta järvestä tänä vuonna karpin. Saas nähdä kuinka äijän käy. Se tiedetään että niitä on järvessä.

Kotitarvekalastukseen voin sanoa, että katiskat, rysät tehdään itse. Aikoinaan jo 12 vanhana tein katiskat ja nyljin biisamit. Onneksi edellä mainittuja ei ole täällä päin vahinkoa tekemässä.

Se vielä kalastuksesta. Se otetaan mitä käytetään ja loput lasketaan takaisin kasvamaan.

taos

• View Profile
Re: Todella säälittävää
« Reply #50 on: April 27, 2005, 18:30:08 »
Quote from: P.appa

Pilkut, pisteet ja isot kirjaimet eivät ole tulleet vieläkään muotiin. Olikohan niitä silloin edes keksitty kun "pappa" kävi koulujansa ?

Uskomatonta, mutta pilkut ja pisteet olivat olemassa jo ennen meitä. Teimme niitä kansakoulussa mustekynällä, jota kastoimme mustepulloon. Dikikamera on reissussa, mutta etsinpä jostakin vanhan kuvan laitteista.

Kannossa on mustepullolle tila. Sinne mahtuvaa pulloa ei enää löydy. Karhun pään takana on mustekynän varsi, jonka olen pöllinyt isoäitini äidin jäämistöstä alakouluaikana. Se on tehty siisnatuohesta ja koivunoksista. Lyijykynän teroituskone on tuossa etualalla.

Kotiaineet oli kirjoitettava mustekynällä ja myöhemmin mustetäytekynällä sekä kaunokirjoituksella. Kuulakärkikynät olivat käsialan pilaajan maineessa koko kouluajan.

Sprii- ja vahaskopio aikana joutui kirjoittamaan taululta, tai sanelun mukaan lliian nopeasti. Pilkut ja pisteet eivät aina ehtineet mukaan ja käsiala tuli lääkärimäiseksi vähän samalla tavalla, kuin chatissa nykyään.

« Reply #51 on: May 22, 2005, 17:53:35 »
laittakaa tänne galleria niin täst tulis kiinnostavampi paikka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Hauki o kala,keso o raejuusto

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - joonasmantere988@hotmail.com
    • View Profile
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Email
« Reply #52 on: May 22, 2005, 20:13:53 »
Jättihaukimanniska, etkö oo seurannut tuota kalassa.netin parannus(tai mikä nyt onkaan)http://www.kalassa.net/forum/viewtopic.php?t=3324

Lupasin tosiaan taannoin kyseisen toiminnon ja teinkin sen lähes valmiiksi. Eri toimintojen julkaisu on kestänyt kauan juuri siksi, että ne konfiguroidaan toimimaan yhdessä Kalassa.netin kokonaisvaltaisen uudistuksen yhteydessä. Haluamme, että kaikki toiminnot toimivat samoilla käyttäjätunnuksilla. Monet muutkin toiminnot, odottavat valmiina julkaisuaan, joka tapahtuu viimeistään uusien grafiikoiden julkistamisen yhteydessä. Samalla myös koko sivuston tekniikka muutetaan uudenaikaisemmaksi. Paljon on työtä mutta reilusti suurin osa on jo tehty.

Mikäli mielenkiintoa ja osaamista löytyy, niin Kalassa.netin tiimissä on myös tilaa osaaville ohjelmoijille ja sisällöntuottajille. Jos myös ideoita palveluihin löytyy, niin kertokaa ihmeessä! Mutta koetamme saada nämä vanhemmat ideat nyt ensin julkaistua.

Halukkaat voivat ottaa yhteyttä minuun mieluiten pikaviestillä tai sähköpostilla!

Sen verran voin valottaa asiaa, että ensimmäinen ohjelmaversio on valmiina ja töitä tehdään. Samassa tulee myös muita vastaavia toimintoja. Pyrimme saamaan valmista mahdollisimman pian. Lupauksia en halua antaa rikottavaksi.

Eli Jussi on ottanut asian käsittelyyn ja mitä sen kaa tuli keskusteltua tuosta"galleriasta", niin hyvä pitäis tulla.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

pappa

• View Profile
« Reply #53 on: August 01, 2005, 09:32:10 »
Quote from: Potkuri
Helmer:

Huomaa että kalastus.com:ssa moni käyttää hymiöitä vaikka ne ovatkin keskustelussa toisarvoisia.
 Voi ne hymiöt olla tois arvoisia mutta kertoo ne vähän jutun luonteesta.Täytyy myöntää että jutut on välillä pelkkää toisintoa,joten otsikko on kyllä aiheellinen.mutta eisitä tarvii pipo tiukkana noudattaa.Ja on tämä ihan hyvä foorumi nytkin :lol:
Tony Stenroos

lapa

• kyl on mukavaa
    • MSN Messenger - lapa1_91@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #54 on: November 04, 2005, 19:05:31 »
Quote from: Anonymous
Jussin ja Mikon on aivan turha laittaa tuollaisia ohjeita tänne. Tämä palstahan on juuri sitä varten, että täällä voi puhua niistä asioista, jotka kalastuksessa ketäkin kiinnostavat. Jos siihen liittyy em superlatiivien käyttöä, niin mitä sitten. Tämän foorumin suurin käyttäjäkunta on varmasti alle 15-vuotiaita, joten hyväksykää se tosi asia, että sentyyppiset asiat nyt vaan sattuvat kiinnostamaan lapsia.

Tämä palstahan on vain tekijöidensä näköinen. Ei siinä sen kummempaa. Käykääpä katsomassa vaikkapa kalastus.comia. Siellä ei ole mitään turhia hymiöitä, YABBC-merkkejä tai muita sellaisia lapsellisia juttuja, jotka keskustelussa ovat toisarvoisia.

Ehkäpä tämä palsta palvelee ylläpitäjiään, jotka nostavat itsetuntoaan paasaamalla lapsille käytös- ja kirjoitussäännöistä.

Erittäin hyvin sanottu!!!
lapa

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Vs: Re:Luovuutta aiheiden keksimiseen! LUE!
« Reply #55 on: April 12, 2006, 08:05:40 »
Turhia aiheita löydät tältä(kin) foorumilta aivan helposti. Oletko itse aloittanut sellaisia aiheessa pysyviä threadeja?
Tässä vastausten perusteella TOP 10:
Haukien heittely rannoille on syvältä!129
Mistäpäin olet? 120
Matojoen hauki 113
Minkäs ikäistä porukka on? 110
Seppo Suuronen Kalassa.netissä! 104
Suurin kalasi mato-ongella 99
Kalassa.net - T-Paita 99
Eläinrääkkäystä, sanovat... 96
minkälaista musiikkia kuuntelette? 93
Ennätyshaukesi...? 84

Montako näistä on oikein kalastukseen liittyviä? Onko edes 50% ? Tätä tarkoitan sillä paskanjauhamisella.
"..Täällä ei todellakaan ole monia ''Montako leukaa vedät?'' aiheisia keskusteluja.." Mitä ovat nuo 3 musiikki,pituus ja asuinpaikka threadit TOP 10:ssä sitten?

Mitä mettikköä kalamies tekee sillä tiedolla mitä musiikkia joku kuuntelee,  tai mikä on suurin Matojoen haukesi. Se ei ole edes oikeassa elämässä !

Jos kopioit kirjoittamaani tekstiä niin kopioi se edes sitten oikein. Toiseksi sitten kun erotat tunnit vuosista voidaan puhua kokemuksesta siinä kalastuksessa.
"Toiseksi sitten kun erotat tunnit vuosista voidaan puhua kokemuksesta siinä kalastuksessa."
Hmmm.... tarkoitatko että se jos käy esim. 10 kertaa pilkillä 5 vuoden ajan niin siitä saa enemmän kokemusta kuin yhden vuoden aikana käymällä 50 kertaa? Olen itse 16 vuotias ja käyny erittäin aktiivisesti pilkkikisoissa/pilkillä joka talvi. Olen siis käynyt neljän talven aikana pilkillä yhteensä noin 250 kertaa. Etkö myönnä että monet viisi vuotta vanhemmat pilkkijät ovat kokemattomampia?

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
Vs: Luovuutta aiheiden keksimiseen! LUE!
« Reply #56 on: April 12, 2006, 10:55:32 »
Tottapa turiset Maajoukkuepilkkiä 89.

Kyllä pitkälti pilkkikokemus karttuu juuri pilkillä käyden.
Mutta...jotta kaikki olisi suhteellista heitetään soppaan hiukan lisää pippureita.

Oletetaan, että sinulla on kaveri, joka " onnekseen " asuu juuri sen kaikkein kalaisimman järven rannalla ja istuu saunalaiturin päässä vetämässä paistiahvenia kaikkina mahdollisina hetkinä.

Sensijaan sinä onneton joudut etsimään kaikki mahdolliset järvet ja lammet pysyäksesi kalakeiton maussa mukana.

Kaverisi istuu ainakin tuplaten aikaa sinuun verraten, uittaa sitä iänikuista valoitaan ja saa kalaakin hitosti enemmän.

Sinä taas joudut kokeilemaan ja kehittelemään kaikennäköistä jippoa ja aikaa myöten olet oppinutkin saamaan heikoiltakin kalavesiltä saalista.

Siis kaverillasi on kokemusta ainakin tuplasti sinuun verraten, mutta sinun kokemuksesi on laadultaan niin paljon vankempaa, että tasapäisissä olosuhteissa hakkaat kaverisi kisassa, kuin kisassa.

Se siitä kokemuksen määrästä.  No tämä tietysti oli voimakkasti karrikoitu, eikä siis paljoakaan todellisuuden kanssa tekemisissä, mutta tarkoitus on osoittaa, ettei aina määrä korvaa laatua.

Kyllä sinulla selvästi on tietoa ja kokemusta kalastuksesta ja on hienoa, että olet halukas sitä täällä jakamaan.
Uusille kalamiehille ja -naisille on iso apu, kun ei tarvitse kaikkea käydä kantapääoppikirjan avulla lävitse .
Ja kyllä meille vanhoilleparroillekin uudet niksit kelpaavat .

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
« Reply #57 on: April 12, 2006, 11:13:56 »
Ja oikeikirjoituksenhan pitäisi itte asiassa olla itsestäänselvyys, eihän siitä sopis ehkä puhuakaan tähän sävyyn, ainakaan kovin paljoa. Kyllä ne jotka ei kirjoita hyvin saa aika äkkiää otsaansa tyhmän leiman.

Tärkeintä on, että tekee itsensä ymmärretyksi, se on totta. Loppu onki sitten ihan tyylikkyyden tavoittelua ja sen tuloksena tekstiä on mukavampi, nopeampi ja mielekkäämpi lukea, eihän sillä muuten mitään väliä.

Ihmiset, olkaa tyylikkäitä niin saatatte saada muut suhtautumaan teihin itseenne paremmin!
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
« Reply #58 on: April 12, 2006, 11:51:27 »
Totta tämä HalDi:n huomautus. Oikeinkirjoitukseen kannattaa kiinnittää huomiota, hyvä ja nautittava tekstikin menettää viehätystään kirjoitusvirheiden vuoksi.

Minulle sattuu jatkuvasti tekstin sekaantumista. Kirjaimet vain vaihtavat paikkaansa, enkä välttämättä edes huomaa tarkastaessani virheitä.
 Tuo oli tietysti jo paha, että  Maajoukkuepilkkijä89:n  nimimerkin kirjoitin väärin. Juuri tuontyyliset virheet, joissa erityisesti pyrin olemaan tarkkana ja joita ei minulle satu koskaan ja taas kävi noin.

Valiopilkkiähän minä tietysti tarkoitin, vaikka Valoista puhuinkin.

Murteet ja joidenkin henkilöiden omintakeiset sanankäyttötyylit kannattaa mielestäni kyllä sisällyttää tekstiin sellaisenaan antamaan lisämausteita juttuihin . Vaikkei niiden kieliopillinen oikeellisuus välttämättä aina toteutuisikaan.

Kalastusaiheisin terveisin Tasuriman.

Ps. tälläkertoo pyrin olemaan jo tarkempoo poekoo.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #59 on: April 20, 2006, 16:00:43 »
Tottapa turiset Maajoukkuepilkkiä 89.

Kyllä pitkälti pilkkikokemus karttuu juuri pilkillä käyden.
Mutta...jotta kaikki olisi suhteellista heitetään soppaan hiukan lisää pippureita.

Oletetaan, että sinulla on kaveri, joka " onnekseen " asuu juuri sen kaikkein kalaisimman järven rannalla ja istuu saunalaiturin päässä vetämässä paistiahvenia kaikkina mahdollisina hetkinä.

Sensijaan sinä onneton joudut etsimään kaikki mahdolliset järvet ja lammet pysyäksesi kalakeiton maussa mukana.

Kaverisi istuu ainakin tuplaten aikaa sinuun verraten, uittaa sitä iänikuista valoitaan ja saa kalaakin hitosti enemmän.

Sinä taas joudut kokeilemaan ja kehittelemään kaikennäköistä jippoa ja aikaa myöten olet oppinutkin saamaan heikoiltakin kalavesiltä saalista.

Siis kaverillasi on kokemusta ainakin tuplasti sinuun verraten, mutta sinun kokemuksesi on laadultaan niin paljon vankempaa, että tasapäisissä olosuhteissa hakkaat kaverisi kisassa, kuin kisassa.

Se siitä kokemuksen määrästä.  No tämä tietysti oli voimakkasti karrikoitu, eikä siis paljoakaan todellisuuden kanssa tekemisissä, mutta tarkoitus on osoittaa, ettei aina määrä korvaa laatua.

Kyllä sinulla selvästi on tietoa ja kokemusta kalastuksesta ja on hienoa, että olet halukas sitä täällä jakamaan.
Uusille kalamiehille ja -naisille on iso apu, kun ei tarvitse kaikkea käydä kantapääoppikirjan avulla lävitse .
Ja kyllä meille vanhoilleparroillekin uudet niksit kelpaavat .
Asun itse lahden rannalla, josta Nokian mestaruuskisoissa sai yleisen sarjan voittaja 220 grammaa ahvenia.

Kyseisellä paikalla syönninvaihtelut ovat melkoisia eri vuodenaikoina: alkutalvesta ensijäillä ahven otta hyvin tasapainoihin ja pystypilkkeihin, mutta heti kun lunta on satanut yli 10 cm ahven passivoituu eikä anna mitään merkkiä alkutalvesta kelvanneisinn välineisiin.
 Tällöin potkin itse lahdelle lumettomia paikkoja(mikäli railot eivät ole niitä jo tehnyt) ja vetelen pannukarkeita ahvenia pelkällä morrilla. Tätä kestää yleensä maaliskuun alkupuolelle asti, jonka jälkeen ahvenien saanti kyseiseltä paikalta on kaikkein hankalinta, sillä lumien sulaessa särjet ehtivät nappaamaan lähes aina ennen ahvenia.
 Kuitenkin kyseiseltä alueelta saadaan suurimmat ahvenet aivan viimejäillä - viime viikolla tein uudeksi ennätyksekseni 312 grammaa. Totuus on, että kyseisessä paikassa saa kokenut pilkkijä joka kerta puoli kiloa ahvenia, kun vain tietää mistä ja millä pilkkii.
Olen käynyt ko. paikalla tänä talvena pilkillä n. 25 kertaa - vain kerran ahventa on tullut alle puoli kiloa. Syynä oli se, että kokeilumielessä otin mukaan pelkkiä värikoukkuja ja jätin morrit kotiin.
Täytyy sanoa, että sillä lahdella kertyy erittäin monipuolista taitoa: pilkinkö pohjasta vai heti jään alta, kuinka saan ahvenia kun ahven on huonolla - mutta särki hyvällä syönnillä, missä vaiheessa vaihdetaan pystypilkki morriin.
Paikassa kehittyy siis kaikki neljä pilkintätyyliä: morri, tapsi, pysty ja tasapaino.

Mielestäni pilkkikilpailuissa kehittyy taidot enemmän kuin missään muussa. Varsinkin jos kisapaikat ovat erityyppisiä. Esim.  Lapin Narvijärvellä ahven ottaa vain, jos käyttää pelkkää morria ja istuu sitkeästi samalla reijällä.
Vammalan Rautavesi on toinen ääripää: hulmutin siellä kolme tuntia morria tuloksetta(luulin että syönti olisi huono), kunnes lopulta
älysin koittaa tasapainoa ja kiskaisin välittömästi jäälle 300 gramman ahvenen. Ahven oli siis sellaisella syönnillä, ettei se jaksa huomata/innostua niin pienestä ärsykkeestä kuin mormyska.

Voin sanoa, että pilkkitaidoiltani olen erittäin monipuolinen: suurimpina todisteina 4,5 kg Narvijärveltä, kun yleisen sarjan voittaja sai vain 3,5 kg. Paikan ahvenet siis tulevat pelkällä morrilla metrin syvästä(ahvenen keskipaino reilu 50 grammaa). Maajoukkueen loppukarsinnassa Kylliönjärvellä sen sijaan voitin 6 metrin syvyydestä ja alle 20 gramman ahvenilla. 8-)

Alkaa jo melkein olla sellainen tunne, että ahvenen pilkinnässä kaikki on jo opittu, vaikka se ei ole mahdollistakaan...
Sen sijaan esim. hauen ja kuhan pilkinnässä minulla on vielä runsaasti opittavaa ja Taimenen/Nieriän/Harjuksen pilkintä on vielä kokonaan kokematta...

Eiköhän siinä sitä kokemuksen LAATUA jo ollutkin...? :wink:

center>