Nykälänkoski,Kapeenkoski

Started by make-71, August 19, 2003, 07:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

make-71

Onko ollu tapahtumia;mitä ja millä?
Kannattaako käyttää uppoavaa siimaa/peruketta ko. koskilla?

fly_fisher

Moi mä olin just kapeenkoskella kalassa saatiin 1 mitta luonnontaimen ja 1 alamittanen, Uppoavaa siimaa kannattaa käyttä kun kapeenkoskessa on muutenkin aika paljon vettä, se taimen tuli luijan kosken itse koski osuuden kivikosta ruskealla nymfillä ja luijan koskella hyppi taimenia tasaisin välein ilmaan eli kalaakin siinä on.

PatilZ

Moi mä olin just kapeenkoskella kalassa saatiin 1 mitta luonnontaimen ja 1 alamittanen,

Loistosuoritus, koska luomutaimenen alamitta taisi olla vaatimattomat 55cm. Onnittelut fly_fisherille! Taisit mennä muuten Kapeen tän vuoden saalistilaston top 5:een, ellei peräti kärkeen. Kuinka iso kala muuten oli kyseessä?

Itse sain puolitoista viikkoa sitten 52cm mittaisen, joka tosin oli istari. Kala tuli viistätetyllä oranssin sävyseillä pupalla. Harjus näytti tuolloin tykkäävän perinteisistä uppoperhoista, joissa on punaista väriä. Red Tag, Zulu, Soldier Palmer, Royal Coachman jne voivat antaa mukavat yllärit. Koskessa on runsaasti myös ahventa, joten ahvenstreamer voisi hyvin toimia. Suosittelen myös kärkiuppoavaa siimaa.

ps. pitäisiköhän tän thredin olla tuolla alueellisissa?

fly_fisher

No se luonnontaimen ei ollut iso, just sen 40cm
patilz mistä koskesta sait sen taimenesi?
meinasin muuten mulpata aika mahtavasti makasiinivirran kosken niskalla meinaan kun siinä on semmonen 2-5m monttu =)

PatilZ

No se luonnontaimen ei ollut iso, just sen 40cm
patilz mistä koskesta sait sen taimenesi?
meinasin muuten mulpata aika mahtavasti makasiinivirran kosken niskalla meinaan kun siinä on semmonen 2-5m monttu =)

Kelpo kala silti. Innostuin jo kun ajattelin sun tarkottavan paikallista alamittaa.

52cm fisu tuli Kärmekoskesta. Päävirran laidalla olevien kivien kohdalta pomppas. Lisäksi karkuutus samasta koskesta: hyvän kokoinen kala kiinni, joka sitten ryntäsi sellaiseen rannan tuntumassa olleeseen juurakkoon sotkemaan siimat. Luijankosken niskalta tuli mukavasti huteja viistettyyn tinseliin ja loppuliun länsilaidalla olevasta kivikosta taimen 33cm ja harjus 37cm.

Uiminen on hauska harrastus, vaan ei kahluuvarusteiden kanssa. Tarkkana saa olla.

matiaz

Käytiin kaverin kanssa Kapeella ja saatiin 4 mitta-taimenta ja yks mitta harjus. 3 taimenista oli luontasia. Ei ne ollu isoja, kaikki koko     luokkaa 42-46cm. harjus oli 36cm. 25-38 cm taimenia tuli iha riesaks asti!

Perhoina toimivat nymfit ja erilaiset tinselit.
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Kitte

Kapeelta nousee hyvin harjusta ja taimenta , mutta jotkin yksilöt tuppaavat olemaan nälkiintyneitä.