-Kuinka pitkä peruke pitää olla? Olen järvillä käyttäny 20-25cm ja vielä on riittäny. Merellä jos kala on isompaa niin peruketta kannattaa pidentää.
-Minkälaista nostokoukkua, pitkää, lyhyttä vai mitä? Minkä merkkinen? Varsi pitäis vähintään olla jäänpaksuutta pidempi, ettei tarvi kättä työntää avantoon varren jatkeena, heikentää aika paljon tarkkuutta. Pieninielunen toimii paremmin avannossa missä tilaa on rajotetusti.
-Onko "6" kaira pakollinen? Riittäkö jos laittaa Moraan "6" vaihtopalat? Ite käytän vielä 4":sta mutta kylmä fakta on, että kun tarpeeksi iso sattuu kohdalle niin reiän koko ei riitä. 6":sta nousee jo isompikin hauki.
-Kuinka kauan reikien pitää antaa rauhoittua? Mulla on täkyongissa semmonen 10 minsaa riittänyt. Yleensä olen kuitenkin tipauttanut ongen kalastamaan jo ennen tätä.
Niin ja kokemusta ei itse paljoa ole joten konkarit varmaan voi jakaa tietoaan ja tarkentaa vastauksia mistä on parempaa tietoa. Paljon hyvää tietoa löytyi noiden linkkienkin takaa mitkä joku tuossa aiemmin laittoi.