Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Lahden lähistön kalapaikat

Started by ankkhe, August 20, 2003, 07:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ankkhe

Haluaisin tietää hyviä kalapaikkoja Lahden lähistöllä.
Kalastelen itse Isolla-Tiilijärvellä mutta vaihtelu virkistäisi.
Ei kireitä naamoja vaan kireitä siimoja

Sicmaggot

päijänne? millä kalastat? Perholla jos kalastat ni tainionvirta
Ja hän on aina oikeassa.

Delfin

Vesijärveltä tulee kesäisin hyvin kuhaa uistelemalla ja verkoilla saadaan talvella hyviä kuha saaliita.

Kuhat on pääosin 40-50 cm:n kokoisia, mutta joka vuosi saadaan yli 5 kilon yksilöitä.

Järvessä on myös todella hyvä haukikanta, joukossa myös on isoja haukia. Keväällä Koukun Lohi uistelussa tuotiin punnitukseen useita yli 5 kg:n haukia, kaksi isointa painoi lähes 8 kiloa. Voittajalla oli
haukea 27 kiloa. Alamitta oli 60 cm.

Taimen ja järvilohi kannat ei ole hääppöisiä. Itse en saanut kesän aikana kuin yhden alamittaisen tamun, mutta yksi venekunta karkuutti 4-5 kg:n taimenen liian pienen haavin takia.

Toivottavasti vastauksesta oli jotain hyötyä?

_Delfin_

Delfin

Niin vielä tosta Päijänteestä.

Lohikala saaliit ei ole enää mitään kovin suuria, koska istutusmäärät ovat pieniä järven pinta-alaan nähden.

Taimenet ja järvilohet saattavat olla suuria. Lokakuussa saatiin Tehinselältä n.8kg taimen.

Anonymous

Lahden lähellä olevista kalapaikoista sen verran, että koskikalastusta voi harrastaa esim. Hämeenkoskella sijaitsevalla Teurojoella (lupia saa mm. Lahti-Tampere- tien varressa olevalta huoltoasema Hämeentuulesta). Tainionvirta on myös aika lähellä Lahtea(Hartolassa), ja se taidettiinkin jo aiemmin mainita. Jos harrastat perhokalastusta, niin Hollolasta löytyy myös pienimuotoinen ja haasteellinen Hammonjoki.

Ipe

Ei saa enää hämeentuuleta lupia kun sitä ei oo enää mutta postista ainakin saa lupia.
Ipe

Pete

Tästä osoitteesta löytyy kun hakee laittamalla haluamansa kriteerit. Löytyy paikkoja kaikkeen makuun ja tyyliin.

http://www.kalapaikka.net/

sRAZ

Joku noheva kaveri voisi tähän samaan threadiin laittaa Lahden lähialueella sijaitsevat perhopaikat.....

Itse vasta muuttant Lahteen ja on vielä kesää silmällä pitäen paikat hakusessa.

Eli kiitän jo etukäteen valistuksesta.

visa

Käy Kymillä, ei ole liian kaukana :) Ite olen käynyt perhostamassa Puolakankoskella ja Sonnanjoella. Hienoja paikkoja :)

Anonymous

Lahden lähistöllä ei kovinkaan paljon (valitettavasti) ole messeviä koskikalastuspaikkoja, mutta jotain kumminkin!

Pelkästään perhokalastukselle on pyhitetty Hammonjoki aivan Lahden kupeessa Hollolassa. Hammonjoki on todella pienimuotoinen ja haasteellinen purokalastusalue. Saalislajeina löytyy luonnonkantaa olevaa taimenta sekä luontaista puronieriää. Kirjolohta istutetaan myös. Hammonjoen kohtalo saattaa kuitenkin sinetöityä seuraavien vuosien aikana, kun yläjuoksulle rakennetaan vedenottamo, joka varmasti vaikuttaa ikävällä tavalla veden määrään.

Perhostelijan kannatta käydä myös Tainionvirralla (hartola), jossa useita koskia. Matkaa kertyy Lahdesta noin 65 kilometriä.

Anonymous

Vielä lisäyksenä äskeiseen. Kyllähän aivan Lahden keskustastakin löytyy kalapaikka perhostelijalle, eli Kalastuspuisto Vonkale, joka sijaitsee aivan Lahden keskustassa, pikkuvesijärven puistossa.

(Joskaan sellainen kalastus ei kovinkaan paljon houkuttele, olen itse jättänyt suosiolla väliin). Istutuslajeina ovat perinteiset, Kirjolohi ja taimen. Veneitäkin saa vuokrattua.

Dogi89

Itselläni on Hammonjoesta niin surkeita kokemuksia että en voi suositella sitä kenellekään. Jos joku sinne kuitenkin menee niin välineiden luokka voisi olla jotain 2-4.
UL-kalastus on maailman toiseksi paras kalastuslaji perhokalastuksen jälkeen!!!

Erho

Quote from: Dogi89Itselläni on Hammonjoesta niin surkeita kokemuksia että en voi suositella sitä kenellekään. Jos joku sinne kuitenkin menee niin välineiden luokka voisi olla jotain 2-4.

Tätä samaa voisi sanoa Teuronjoesta 5-6 luokan välineillä kun kalastan, niin tuntuu ettei "sekaan mahdu". Toki muutama avarampi kohtakin löytyy, esim Pellavaloukun kohdalta ja Kosken (kk) alueelta.

Ipe, minkä luokan välineet sulla on.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

hammo

Quote from: Dogi89Itselläni on Hammonjoesta niin surkeita kokemuksia että en voi suositella sitä kenellekään. Jos joku sinne kuitenkin menee niin välineiden luokka voisi olla jotain 2-4.

Hammonjoki on todella haasteellinen paikka, mutta kun puron metkut ja ottipaikat oppii tuntemaan niin kalaa nousee purosta yllättävän hyvin. Kärsivällisyyttä ja joskus pitkää pinnaa tuo opetteleminen vaatii, mutta itse olen viihtynyt hammolla mainiosti jo kuusi vuotta.. Välittömästi runsaiden sateiden jälkeen on usein turhaa mennä joelle, sillä vesi samenee nopeasti, mutta vesi myös kirkastuu yleensä suht nopeasti.