Perhoja kirrelle?

Started by makke, September 19, 2003, 11:13:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

makke

Nyt on hätä! Mitä takkuja kannattaa tarjota kirjolohelle järvellä kalastaessa näin syyskuulla ja myöhemmin? Istutettu pari viikkoa sitte.. Muitakin kuin "Liitsi"..

hk

Hmm... Itse sitoisin erilaisia pintaperhoja! Esim. nallepuhit, klinkhämerit ja erilaiset foamisiipiset perhos jäljitelmät ovat varmasti kokeilemisen arvoisia. Eli varaa mukaan pintureita! Ps. muistathan käyttää tarpeeksi ohutta peruketta, ehkä 0.15 olisi sopiva
Jepulis

taimen

varmaa toimii samat ku taimenelle ja harrille. Eli pintaperhot, larvat nymfit ja streamerit (itte varaisin perhorasiaa ainaki noita.)

Anonymous

varmaa toimii samat ku taimenelle ja harrille. Eli pintaperhot, larvat nymfit ja streamerit (itte varaisin perhorasiaa ainaki noita.)

olisi kiva jos erittelisit vähän noita perhoja.  eihän noosta hyödy kukaan kiun luettelet kaikkki mohalliset PERHOT.

OMANI suosikki on liitsi harmaana ja semmonen #23 kanervan pertsan kirva on kova, toki siialle vielä kovempi.

hk

Itse jättäisin kyllä larvastuksen pois järvellä, jos nyt et halua perämoottorin potkurivirrasta koittaa  :) Nymfeistä en sitten tiedä. Kokeilla voisi käyttää myös pintaperhoa indikaattoria ja vaikka pientä nymfiä sivuperukkeessa.
Jepulis

Anonymous

Minusta kannattaa käyttää koukkukoon #5 fluorisoivia streamereitä.Sain itse eilen myrkyn vihreällä streamerilla 1,4 kiloisen kirren :)

hexex

kokeileppas tätä,toimii mullaki aina:kaareva #10 koon koukku,musta runko,kultanen kierre,vihreä flashabou-dubbingista tehty rintakehä ja siinäpä se..... ;)