Chat

Author Topic: uskotko jumalaan?  (Read 124847 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KrisseV

• View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #90 on: January 28, 2005, 10:17:54 »
No niin nyt on rekisteröity, jokohan otetaan meitsikin vakavasti! :)  

Ettekö muka mukisematta usko kaiken mitä joku ylinero Einstein sanoo? Muksi sitten ette voi mukisematta uskoa että Jumala on olemassa? Mä en edes pätkän vertaa epäile etteikö näin olisi. Elämä on tyhjää, TYHJÄÄ niin kauan kuin ette ole uskossa. Mitä menetätte, jos kokeilette uskoa? Mitään ei menetä, kaiken saa. Saa tosissaan rauhan elämäänsä ja kaiken muun siinä sivussa. Raamatun mukaan ne jotka kuulevat Jeesuksen sanat mutta eivät usko ovat kuin mies joka rakensi talonsa hiekalle, mutta ne jotka uskovat rakentavat kalliolle. Tässä maailmassa ei ole mitään kestävää, eikö muka ole totta! Mutta Jumala ei olekaan tästä maailmasta. "Mikä on lihasta syntynyt, on lihaa, mutta mikä on Hengestä syntynyt, on Henkeä." En muista missä päin raamattua tuo lukee. Jumala on ainut luotettava tyyppi! Ei ikinä petä lupauksiaan eikä ikinä lannista vaan rohkaisee vaikeuksienkin keskellä ja niin eespäin! Jeesus sanoi:" Ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani." en muista missä päin raamattua. Me ei päästä Taivaaseen jos ei uskota Jeesukseen! Mutta asia on niin, että jos te ette usko, niin mä en voi sille tasan mitään. Mä toivon vaan että voisitte kaikki olla uskossa.
Jesus also loves fishermen!

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #91 on: January 28, 2005, 13:43:22 »
Tarkoittikohan tuo Einstein kirjoituksissaan "suuremmasta voimasta" nyt teidän kristtittyjen jumalaa, allahia vai buddhaa tai muita jumalia?   Luulenpa, että tuo taivas/h*****ti asetelma on täysin ihmisen aikaan saannosta. Ihminen on luonut h****tin ympärilleen ja pakkohan sitä oli keksiä syypää tälle kaikelle paskalle. Paholainen sai tämän paikan ja poliisiksi valittiin jumala edustamaan kaikkea hyvää. Niin ja kirjoitettiinhan siitä vielä se kirjakin, Tuhannen ja yhden.. ei kun siis se Raamattu.

Onhan se hyvä, että heikkohermoilla on joku mihin uskoa, mutta turhaan naiviuteen ei kannata sortua. En tiedä Krisse V. ikääsi, mutta vanhempana tajuat varmasti/toivottavasti ajatella asiota eri tavalla. Ettei sitten tule pettyneeksi, kun kuoleman jälkeen ei odota muuta kuin kylmä maa ja matoja. Prisma näytti muuten hyvän dokkarin magneettikenttien ja -aaltojen vaikutuksesta ihmisaivoihin, joka selittäisi noita yliluonnollisia harhoja, mitä ihmiset ovat väittäneet nähneensä.

PS. On niitä taloja ennenkin rakennettu hiekalle ja hyvin ovat kestäneet.

Jooseppi

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #92 on: January 28, 2005, 17:19:52 »
Miksi ihmiset kuvittelee olevansa ainoita jotka voivat vaikuttaa omaan elämäänsä ja maailman tapahtumiin? Etteko voi tunnustaa että on olemassa joku vahvempi ja joka määrää?

Miksi Aasiaan iskeytyi tsunami? Länsimaiset ihmiset jotka menivät  viettämään joulua etelään ja laiminlöivät jolun, kristillisen juhlan. Ehkä Jumala halusi muistuttaa ihmiskuntaa sallimalla näinkin paljon tuhoa ja kuolemaa aiheuttavan  tapahtuman. Tämä oli ehkä vähän huono esimerkki...

Vanhempani uskovat ja ovat olleet avustamassa jossain kristillisessä tapahtumassa,(ei nyt tule mieleen mikä) missä pystyi tuntemaan Jumalan kosketuksen. Kosketuksella tarkoitan että ihminen kaatuu Jumalan kosketuksesta, ihminen todellakin kaatuu. Tämäkin vähän huono esimerkki, mutta nyt...!

Samassa tilaisuudessa ihminen sai halutessaan rukoilla oman tai toisen puolesta. Eräällä henkilöllä oli toinen jalka paljon pidempi kuin toinen ja hänellä oli kovat tuskat. Siellä ne sitten rukoili ja jalka kasvoi silmissä(!), eikä sen jälkeen tuskista ollut tietoakaan! Ja tämä on todellakin tosi(siitä ei ole montaa vuotta).

Ne jotka sanovat uskovansa Jumalaan, mutta eivät usko Jeesuksen sovitustyötä, eivät pääse taivaaseen. Pelkkä Jumalaan usko ei riitä, vaan täytyy uskoa myös Jeesukseen syntien sovittajana.

Mitä menetät jos uskot? Et mitään. Entä jos et usko ja tämä kaikki olisikin totta? Menetät kaiken, joudut ikuiseen kadotukseen ja kidut siellä.

Anteeksi kun on vähän epäselvä teksti olen huono kirjoittamaan :oops:

Ja olen nähnyt enkelin. Uskon.

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #93 on: January 28, 2005, 20:38:34 »
Keskustelu alkaa käydä jo ahdistavaksi... Kerranhan mä jo suutahdin täälä ja sillä oli kohtalokkaita seurauksia. Nyt olen moderaattori... Älkää kuitenkaa pelästykö, en aio lukita, tää on vaan terveellistä keskustelua, jos multa kysytään.

Viesteistäni saa ehkä hivenen väärän kuvan (itsestäni) noin yhtäkkiä. Eräs vapaaseurakuntalainen sanoi, että minun "on otettava Jeesus vastaan sydämessäni". Minä en kuitenkaan tämmöistä niele. Jeesus sovitti ristillä ihmisten synnit, Jumalan armosta meidän ei tarvitse olla peloissamme ja se riittää. PISTE. Ainut mitä me ihmiset voidaan tehdä on olla kiitollinen asioiden nykyisestä tilasta.

Uskohan on ihmisen oma, henkilökohtainen asia. Jokainen uskoo tavallaan, myös minä, kuten varmasti näkyy. Tuntuu, että porukka välillä kritisoi ihan turhaan täällä toisten näkemyksiä ja mielipiteitä. Ainakin lukiossa uskonnon kurssi 1 aukasee kummasti silmiä tällä saralla, jos eivät silmät ole ennen auenneet.

Kuten oon sanonuki, niin kaikilla voi olla oma näkemys ja hauskinta on, että kaikki ovat oikeassa! Aivan riittävän oikeassa.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #94 on: January 28, 2005, 20:54:48 »
Miksi Aasiaan iskeytyi tsunami? Länsimaiset ihmiset jotka menivät viettämään joulua etelään ja laiminlöivät jolun, kristillisen juhlan. Ehkä Jumala halusi muistuttaa ihmiskuntaa sallimalla näinkin paljon tuhoa ja kuolemaa aiheuttavan tapahtuman. Tämä oli ehkä vähän huono esimerkki...

Odottelin tätä heti tsunamin jälkeen, että koska hihhulit alkavat puhua Jumalan kostosta. Savon sanomien yleisöpalstalla jo joku retosteli, että Jumala kosti seksituristeille. Ja nyt taas tulee kostotekstiä. Mikä anteeksi antava Jumala sellainen on, joka kostaa ja tappaa sivussa myös viattomat? Menkää itseenne! Tuo on nimittäin pa...apuhetta.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #95 on: January 28, 2005, 21:14:37 »
Hengellinen vaihde päälle, naks!

Mun käsittääkseni Jumalaa kaikessa viisaudessaan on hankala käsittää kokonaisuudessaan. Ei ihmistä sitä varten oo tehtykään.

Ja tieteellinen vaihde, naks! Ja kytkin nousee...

Eräs pointtihan on, että millään uskonnolla tai muulla aatteella ei ole aivan selvää syytä kärsimykseen. Se on ikuinen kärsimyksen ongelma.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #96 on: January 29, 2005, 10:23:44 »
Muistakaa, pelkkien käskyjen totteleminen ei riitä. Se ei ole mitään, jos vain tottelet niitä käskyjä. Tärkein käsky on, että rakastaa. Ja sillä ei tarkoiteta sitä suhdetta vaan sitä, että on "kohtelias muille." Siis tämähän ei oikein kuulu aiheeseen "uskotko jumalaan?", mutta kuitenkin.

Ja kristittyjen "tehtävähän" on levittää kristinuskoa.

Vielä tuolle wenkulle, että se raamattu ei ole vaan päästä keksitty joku romaani, vaan se on tehty pyhän hengen täyttämänä.

Ei tarvitse saada 10+ uskonnon kokeesta, eikä olla kaikissa mahdollisissa uskonnollisissa jutuissa mukana, voi muutenkin olla kristinuskossa.

Peksi

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #97 on: January 29, 2005, 11:13:08 »
Niin kuin myös tiedemiehet ovat kriittisiä omia teorioitaan kohtaan, niin myös uskonnollisten henkilöiden kannattaisi olla kriittisiä omia uskomuksiaan kohtaan. Esim. raamatun alkuperää tarkasteltaessa kannattaa hieman miettiä asioita, eikä sanoa muille äänessään pateettinen sävy, että se on tehty pyhän hengen täyttämänä. Kaikkea ei nimittäin tarvitse uskoa, että voi uskoa.

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #98 on: January 29, 2005, 14:11:01 »
Sorry Puolisukeltaja. Itse suhtaudun useimpiin ihmisen keksimiin juttuihin kriittisesti, varsinkin uskonnollisiin asioihin. Tottahan on, että uskonnot perustuvat pelkoon ja toisten alistamiseen. Nöyristellään ja ryömitään itseään halventaen jonkin "muka suuremman voiman" edessä. Muuten tulipa vain mieleeni hauska esimerkki: Monty Pythonin "Hullu maailma" elokuvassa on kohtaus, jossa jumala puhuttelee kunigas Arthuria ja suivaantuu tämän nöyristelevästä asenteesta. "Lopeta tuo ryömiminen! En voi sietää kristittyjä, jotka nöyristelevät edessäni.." Meni jotensakkin noin ja oli hauska kohtaus joo. No hankkikaa se elokuva niin näette.

Ja mitä tuohon tsunamiin tulee.. Se teki vain hyvää tälle maailmalle.

Salmo

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #99 on: January 29, 2005, 15:56:37 »
Quote from: Wenku
Ja mitä tuohon tsunamiin tulee.. Se teki vain hyvää tälle maailmalle.

Joo, ainakin muistuttaa siitä, ettei luonnovoimat ole itsestään selvyyksiä. Ja että joitain varoitusjärjestelmiä voisi köyhempiinkin maihin kehittää. Ja tietysti vielä siitä, että noi varoitukset, joita Thaimaa ym. ennakkoon saivat, voitaisiin ottaa tosissaan.

Mutta joo, asiaan. Mun omat käsitykseni ovat, tuohon Puolisukeltajan viestiin viitaten, että "pelastuakseen" ev.lut. kirkossa/uskonnossa riittää VAIN uskominen. Ei tarvita mitään hyviä tekoja tai ripittäytymisiä, kuten katolilaisessa kirkossa. Eikös se Luther niin sanonut? Ja Raamattuhan on kirjakokelma. Siitä, onko se "Pyhän hengen" täyttämänä kirjoitettu, en tiedä.

En ole jaksanut lukea tän threadin jokaista viestiä, mutta voin sanoa, että olen hyvin samoilla linjoilla Mikko_-Procyon-:in kanssa.

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #100 on: January 29, 2005, 16:14:27 »
Salmo ymmärsi viestini. Hienoa. Aasian katastrofissa huuhtoutui paljon paskaa mereen ja ikävä kyllä paljon sinne kuulumatonta. Tuo pitänee ihmiset valppaampina jatkossa ja vaikkei ilmiö liity mitenkään ilmaston lämpenemiseen saattoi se kuitenkin avata silmiä länsimaissa Kioton ismastosopimuksen suuntaan. Tai tuskinpa sentään.

KrisseV

• View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #101 on: January 31, 2005, 12:08:08 »
Voi hyvät ihmiset...

Wenku: Hyvä ettet tiedä ikääni, ettei siitä tule heti epäluuloja. En mä kuitenkaan mikään ihan pikkuskidi ole. Ja sillä ei oo tasan mitään väliä miten monta ikävuotta mä oon. Hengellisesti ajatellen mä oon vielä melko nuori, mutta tiedän uskosta ( huom! uskosta, ei uskonnosta!) jo sen verran, että uskallan kyllä ruveta täällä sitä puimaan! Tarkoitushan ei ole väitellä, vaan keskustella.
 Ja tuut Wenku vielä yllättymään mitä tapahtuu kun oot kuollut... samoin te kaikki muut jotka ette usko. Me ollaan kerran kaikki Jumalan edessä! Sitten hän jakaa ihmiset, uskovat ikuiseen elämään ja uskomattomat ikuiseen kadotukseen. Sielu on kuolematon, vaikka ruumis kuolee. Totuus on, että siinä vaiheessa kun on maallisesti kuoltu, niin on myöhäistä tehdä enää parannusta! Tää on kylmää tekstiä mutta tää
on täyttä totta.
 Voi kun pääsiskin selittämään tätä teille naamatusten, niin heti otettais puheet paljo vakavemmin. Nettiin kun muutenkin aina suhtaudutaan epäluuloisesti.
 Aasian tapahtumat on jo ilmoitettu raamatussa. Raamattu toteutuu meidän silmien edessä. Ilmestyskirjassa mainitaan Jeesuksen toista tulemista edeltäviä tapahtumia: Maa järkkyy ja järisee ja kaikki saaret siirtyvät paikoiltaan. Se hetki, kun Jeesus tulee hakemaan omansa pois, on lähellä! jeesus kuitenkin sanoi, ettei sitä hetkeä tiedä edes Poika, sen tietää vain Isä itse. Mäkään en tietenkään tiedä, mutta mä oon aika varma että mä en tuu kokemaan ainakaan luonnollista kuolemaa. Jeesuksen tuleminen on tunnusmerkeistä päätellen niin lähellä, että mä joko kuolen aiemmin johonkin onnettomuuteen tai sitten mut temmataan jossain elämäni vaiheessa taivaaseen niin kuin muutkin uskovat. Mä en voi tietää hetkeä, voihan siihen olla vaikka vielä muutama satakin vuosi, mutta kaikesta voi päätellä, että se hetki on lähellä. Jeesus sanoi myös: "Minä tulen kuin varas." ja "Minä tulen hetkellä, jota ette aavista."

Voi kun oikeesti pääsis naamatusten näitä kertomaan. Mutta ei pääse.

Jeesus tulee! Se on totuus! Uskoitte tai ette.

Ootteko ikinä ajatellu, että vaikka ihmisiä tulee uskoon, niin siltikään kukaan ei ikinä luovu uskostaan. Ootteko ikinä kuullu kenestäkään, joka olis ollu uskossa, mutta hylännyt uskonsa? Usko on niin ihana asia, ettei siitä kukaan halua luopua. "Eikä kukaan riistä heitä minulta" sanoo raamattu.

Ootteko ajatellu sitä, että useimmat maalliset lait pohjautuu raamattuun? Älä varasta, Älä tapa, Älä tee aviorikosta, ym. Jumala on jo tehnyt nää lait, ihminen vaan keksi ne uudelleen.

Te ette onnistu esittämään raamatusta mitään ristiriitaisuutta, johon ei olisi meillä uskovilla antaa pitävästi perusteltua vastausta.

Lukekaapa raamattua. Siinä on jotain kakstuhatta sivua, mutta siinä ei ole kirjoitusvirheitä. Se on Jumalan sanaa, ja Jumalan sana on virheetön. "Jumalan sana on kirkas ja puhdas" sanoo raamattu.

HalDi: Jumalaa kaikessa viisudessaan ei tietenkään voi käsittää. Joku raamatunpaikka siitä sanoi, mutta en muista mite se meni. En uskalla kirjottaa kun en muista tarkkaan. Kuitenkin, miten luotu vois kokonaan luojansa käsittää? Maailmankaikkeus on niin mieletön kokonaisuus, että ei sitä, Jumalan luomistyötä, voi kukaan ihminen koskaan käsittääkään. Ei mitkään Einsteinitkään.

T: Kristian

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #102 on: January 31, 2005, 12:16:03 »
KrisseV: ihan mielenkiinnosta, mitä uskontokuntaa tunnustat? Tai mihin lahkoon/alajärjestöön tms kuulut?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #103 on: January 31, 2005, 13:11:38 »
Hei vaan taas! Paha ateisti-setä tässä kirjoittelee raamatun hieman oudohkoista, jopa surreallisista asioista, joita jokainen voi (huom!) omalla järjellään miettiä.    

1. Moos. 7:2-4,10 ilmoittaa Nooan keränneen arkkiinsa seitsemässä päivässä vähintään yhden parin jokaisesta eläin-, lintu- ja hyönteislajista. Eri lajeja löytyy maailmasta, hyönteislajit mukaanlukien, noin 10 miljoonaa. Otettaessa kaksi yksilöä per laji, lastattavien organismien määräksi tulee 20 miljoonaa, mikä merkitsee, että arkkiin lastattiin melkein 2000 yksilöä minuutissa, yli 30 yksilöä sekunnissa, arkin yhdestä ainoasta ovesta, yötä päivää seitsemän vuorokauden ajan.

Hes. 26:15-21 -- Jumala ennustaa Tyyron kaupungin tuhoutuvan, ja olevan ikuisesti raunioitettu.  Nebukadnessar ei silti koskaan onnistunut valtaamaan Tyyroa, ja kaupunki on olemassa, asuttuna, vielä tänäkin päivänä.

Mark. 8:23 -- Jeesus parantaa sokean sylkemällä tämän silmille. (Amylaasihappo on ihmeellinen aine.)

Psa. 137:9 "Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!" (Jumalalla hieman epäillyttävä näkemys lapsiin kohdistuvasta väkivallasta)

3. Moos. 3:17 "Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin: mitään rasvaa tai verta älkää
syökö." (Harhaan johtavaa, sillä ihminen tarvitsee rasvaa pysyäkseen hengissä.)

1. Moos. 1:28 "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat
ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."
(Kiinassahan tämä on jo toimivaksi todettu asia. Älkää olko huolissanne ylikansoittumisesta ja koskemattoman luonnon katoamisesta.)

4. Moos. 22:21-30 -- Aasintamma näkee enkelin, tunnistaa sen enkeliksi, ja tämän jälkeen puhuu ihmiskieltä (oletettavasti hepreaa) omistajalleen. (Onhan näitä puhuvia eläimiä elokuvissakin; miksei siis raamatussakin?)

1. Kor. 11:14 -- Julistetaan pitkien hiusten olevan miehelle häpeäksi.
(Jeesus oli sitten ilmeisesti lyhythiuksinen tai jumalalla oli muuten kiero huumorintaju.)

4. Moos. 11:31-33 -- Herran lähettämä tuuli puhaltaa viiriäisiä israelilaisten leiriin. Israelilaisia on yli 600 000 (4. Moos. 11:21), ja jokainen israelilainen kerää viiriäisiä vähintään 10  hoomer-mitan verran (4. Moos.11:32, 1 hoomer = 10 eefaa = 360  litraa). Tämä tarkoittaa israelilaisten keränneen 360 x 10 x 600 000 = 2 160 000 000 litraa viiriäisiä kahdessa päivässä.  

Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä
omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
(Jeesus pisti aika kovan vaatimustason kristityille. Viha pelastaa teidät.)

Miltä jumala näyttää?

Kasvot (2. Moos. 33:11,20,23, 4. Moos. 6:25-26, 17:9, 20:9 jne.)
Huulet (Psa. 17:4) ja suu, jonka ollaan myös todettu sylkevän tulta (Jes. 1:20, 2. Sam. 22:9).
Tulinen kieli (Jes. 30:27)
Sieraimet (2. Sam. 22:9), joista tupruaa savua (Psa. 18:8 ).
Käsivarret (Jes. 30:30)
Valkoiset hiukset (Dan. 7:9).
Silmät (Psa. 11:4) ja korvat (2. Sam. 22:7).
Kädet (Psa. 28:5, 2. Moos. 24:11), joita käytetään mm. ihmisten vitsomiseen "vaskirumpujen ja kanteleiden" säestyksellä (Jes.
30:31-32).
Sormet (Psa. 8:4).
Sisäelimet, sisukset (Jer. 31:20).
Jalat, jalkapohjat (Psa. 18:10, Jes. 37:25, 2. Moos. 24:10).
Pukeutuu valkoisiin vaatteisiin (Dan. 7:9), suurta kokoa (Jes. 6:1).
Hengittää (Jes. 30:28 ).
Omistaa myös sulalliset siivet lentämistä varten (Psa. 91:4, 18:1, 36:8 ), tosin hänen ilmailuharrastuksensa ei rajoitu pelkästään
omien siipien käyttöön (Psa. 18:11).

Yllä on kuvattu jumalan ulkonäköä. Miten todennäköistä Vanhan Testamentin kuvausten varjossa on, että varhaisten israelilaisten "löytämä" jumala sittenkin on pelkästään taikauskoisen, alkukantaisen kansan mielikuvitusta ja mytologiaa? Kuvaukset siivekkäästä, tulta syöksevästä ihmismäisestä jumalasta lienevätkin samaa sarjaa lohikäärmeiden, kyklooppien ja yksisarvisten hevosten kanssa.

No siinä pohtimista Krisse Veelle vaikka ennen nukkumaan menoa. Ja näitähän löytyy enemmänkin jos tarve tulee. Ateistit (puolueettomat) perivät maan.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #104 on: January 31, 2005, 13:56:04 »

KrisseV

• View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #105 on: February 01, 2005, 12:13:04 »
Wenku: Mikä himskatin raamtunkäännös sulla oikein on?!? Ei mun raamatustani vaan tommosia löydy! Valetta sanon minä! Mulla ei nyt tässä oo omaa raamattua mukana, mutta kunhan huomenna tai täs joku päivä tuun kouluun niin otanpa sen mukaan ja kerron taas teitille muutamia totuuksia.

En nyt käy puimaan joka ainutta kohtaa erikseen, mutta jos Jumala kerran loi maailman seitsemässä päivässä, niin uskonpa että silloin oli aika helppoa lastata yksi arkki seitsemässä päivässä.

Mikko: Kuulun helluntaiseurakuntaan. Uskon Jeesukseen! En edusta "uskontoa!" Edustan uskoa! Ei mitään väliä miten uskonnollinen ihminen on, eli miten usein käy kirkossa yms. vaan tärkeää on että uskoo Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajanaan ja syntiensä sovittajana.

Olis kiva kun muutkin uskovat vois ottaa kantaa, ettei tää homma jää nyt ihan mulle. Ateistit luonnollisestikin yrittää parhaansa mukaan kaataa raamatun totuuksia, ja tiedättekö kenen/minkä aikaansaannosta se on? Mä tiedän. Saman tyypin aikaansaannosta on esim. evoluutioteoria, televisio, sodat, fantasiapelit/romaanit/leffat, ym. ya got the idea?

Mä tässä joku päivä tuon raamattuni mukanani. Sit saatte taas kuulla asiaa...

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #106 on: February 01, 2005, 13:17:58 »
Niinpä. Kyllä nuo kaikki löytyvät raamatusta, siitä totuuksien ja hyveen kirjasta. Edelleenkin kannatan paneutumaan kohtaan edellisessä viestissäni, jossa mainitaan jumalan ulkonäöstä. On HIUKAN ihmeellistä, että tämä jumala päätti "näyttäytyä" israelilaisille, vaikka maapallo oli jo satoja miljoonia vuosia vanha (fakta, ei tarvinnut lukea raamatusta). Tämä kansa saikin kaikin puolin sitten arvoilleen sopivan johtajan ja alkoivat siinä nimittää itseään valituksi kansaksi (2000-l päivitetty versio on Bush/Amerikka). Kyse on tosiaan jostain hyvin suuresta; nimittäin kaikkien aikojen suurimmasta huijauksesta.

Taitava puhuja(t) saa ihmisen puolelleen ja varsinkin ihmisen, jolla on huono itsetunto. Noina aikoina kauan sitten ei ollut ihmisillä varmastikaan helppoa elää köyhyydessä ja sairauksien riehuessa. Ihminen on keksinyt monia pakokeinoja pahasta olostaan ja väittäisin, että jumala on yksi tällainen. Kävikin sitten niin, että koko tuhatpäinen kansa hurahti uuteen villitykseen, jollaista ei oltu ennen koettu. Tätähän voisi verrata vaikka Beatlesiin, joka uutuuttaan aiheutti valtaisaa hysteriaa II maailman sodan ja kylmän sodan (ydinase pelko) jälki mainigeissa rypevälle kansalle. No ehkä huono vertauskuva, mutta John Lennonin sanoin: "Me olemme suositumpia kuin Jeesus.    

Kun vielä miettii kristinuskon takia tapettujen ihmisten määrää ja laskee yhteen vielä muiden uskontojen vainojen uhreja niin se on niin käsittämätön määrä ihmisiä, että sodatkin jäävät jo toiseksi. Katolisissa piireissä käytetään lapsia seksuaalisesti hyväksi uskonnon varjolla ja onhan meillä Suomessakin tavattu vastaavaa. Toki kirkon mukana on tullut iloisiakin asioita, kuten häät, hautajaiset(!) ja muut asiaan kuuluvat. Nämä voitaisiin toisaalta varmasti toimittaa ilman kristillisiä seremonioita ja ylimääräistä paatosta.  

Raamatun teksti ei ole mitään muuta, kuin osoitus ihmisen kekseliäisyydestä. Satukirja täynnä hurjia kertomuksia hyvästä ja pahasta sekä siihen aikaan sopivia viisauksia. Uskokoon ken tahtoo. Täältä tähän.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #107 on: February 01, 2005, 14:19:54 »
Krisse, oletko lukenut Raamattusi läpi? Minä en. Olen vasta öö.. taisi olla Jesajan kirja, niin menossa. Yli puolenvälin silti. Monet kovimmat huutelijat eivät ole lukeneet koko kirjaa edes, kuulleet pelkkiä valmiiksi muotoiltuja tulkintoja siitä...

Totuus!

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #108 on: February 01, 2005, 14:38:14 »
Totuus on se että jumala on olemassa ja jeesus kuoli ristillä syntiemme takia! Kaikki ihmiset ovat Jumalan kirkkautta vailla ja matkalla kadotukseen. Mutta joka uskoo jeesukseen ja ottaa hänet vastaa henkilö kohtaisena vapahtajana pelastuu kadotukselta. TÄMÄ ON TOTUUS!!! Mikko sinä voit pyytää jeesusta henkilökohtaiseksi vapahtajaksesi ja päästä taivaaseen.

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #109 on: February 01, 2005, 15:15:02 »
Kristian, olen koko ajan yrittänyt olla sinun puolella. Tuntuu siltä, kun kokoajan joku nauraisi minulle jostain asiasta, mutta nuo asiat olen oppinut ABC-isoskoulutuksesta (seurakunnan leireille) sekä uskonnon tunnilla. Muuten tuolla ABC-kerhossa vetäjä kertoi parin olikohan joku 10 vuotiaiden poikien lukeneen oliko 1 vai 2 vuodessa raamatun KOKONAAN. Ja se raamatun teksti on sitten aika painavaa tekstiä. oli siinä urakoitsijoita.

Wenkulle erityisesti:
Kuten aiemmin jo sanoin:

Siis, jos luulet, että Jeesus oli vain "joku höperö hullu, joka luuli olevansa joku kuningas" niin miten selität sen, että Maria näki enkelin, saul tarsolaisesta tuli uskovainen, pietari sai "pietarin saaliin" vai tuurillako se ne kalat sai? Jos mielestäsi Jeesus oli hullu, niin sinusta puoli maapalloa on hulluja!

Pysyn sanoissani!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #110 on: February 01, 2005, 15:27:14 »
Kannattaisikohan lukea Raamattu itse ensin ja vasta sitten tehdä johtopäätöksiä. Samalla sitten tutustut myös pikkuisen toisennäköisiin kannanottoihin, jotka eivät ole mitään paholaisen tekemisiä. Ja varsin mielenkiinnosta vähän.. ei vaan TODELLA paljon luet luonnontieteitä päälle. Alkaa aueta hieman perusteita mm. evoluutiolle, kun huomaat pikkuisen enemmän eliörakenteista kuin mitä koulussa opetetaan.

Asenne jossa heti pistetään stoppi päälle, koska P*RKELE itte on ne tehny, ei ole terveen ihmisen asenne. Aivopesty se on.

Ei voi paljoa isos-koulu-lukio tasolla heitellä VIISAITA kommentteja uskontoon(kaan) liittyen vielä. Niin se vain on.

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #111 on: February 01, 2005, 17:05:02 »
Puolisukeltaja6 kirjoitti:

Siis, jos luulet, että Jeesus oli vain "joku höperö hullu, joka luuli olevansa joku kuningas" niin miten selität sen, että Maria näki enkelin, saul tarsolaisesta tuli uskovainen, pietari sai "pietarin saaliin" vai tuurillako se ne kalat sai? Jos mielestäsi Jeesus oli hullu, niin sinusta puoli maapalloa on hulluja!
Pysyn sanoissani!
--------------------

En ole väittänyt Jeesusta höperöksi hulluksi ja ihmettelen suuresti miten sinä olet niin vakuuttunut siitä, että nuo kaikki ovat totta ja tapahtuneet? Koska luit kirjasta?  Ja kyllä, puoli maapalloa, ehkä enemmänkin on hulluja. Hulluus vain voi ilmentyä eri tavoilla.

On hyvä että pysyt sanoissasi, jos se on sinun oma mielipiteesi, eikä siis kenenkään aivopesun tulos.

Edelleenkin väittäen raamattua satukirjaksi.

Korallikala

• Guest
uskoakko vai eikkö uskoa?
« Reply #112 on: February 01, 2005, 17:39:39 »
Siis miksi ihmeessä tosta pitää tehä tollanen "riita"?
Toiset uskoo toiset ei ja se on henkilökohtainen asia! That`s it...
Ymmärrän asian ihan hyvin molempien kannalta, vaikka itse uskonkin Jumalaan!!!
Eipä muuta tällä kertaa....

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #113 on: February 01, 2005, 20:35:37 »
Hmm.. Krissen kannalta ei ole kyse siitä uskooko Jumalaan vai ei, vaan siitä että MITEN siihen uskoo. Minä en ota Raamattua sana sanasta. Siinä on hyviä elämänohjeita jne, mutta ei ne tarinat ihan todelliselta tunnu...

Krisse: Kerroppas minulle miksi meidän rakas Jumalamme toimi näin!

Profeetta Elisa oli matkalla, kun pikkulapset ilkkuivat hänelle "tule tänne ylös, kaljupää!"   Profeetta Elisa kirosi lapset Jumalan nimeen ja kohta tuli metsästä pari karhua, jotka tappoivat ne. Yli 40 lasta (muistaakseni) sai surmansa.

Onko tämä hyvän Jumalan toimintaa? Opettaako se anteeksiantoa, mistä kristinuskossa pitäisi olla kyse?

KrisseV

• View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #114 on: February 02, 2005, 08:27:00 »
Mikko: Kerrohan ensin tuo raamatunpaikka, niin saamme lukea sen sieltä sanatarkasti.
  Itse en ole lukenut raamattua vielä kokonaan, käynnissä kuitenkin on systemaattinen läpiluku.

Wenku: Aika lailla yrität huijata noissa mainitsemissasi raamatunpaikoissa. Ne eivät ilmeisestikään ole itse löytämiäsi vai kuinka? Esimerkiksi siinä, missä käskettiin murskata lapset kallioon, puhuttiin Babylonin, ei ihmisten lapsista, eli en ole aivan varma, tarkoitetaanko näillä lapsilla edes ihmisiä. En ole (vielä) niin pitkälle oppinut että uskaltaisin tuosta alkaa väitellä.

Joo nyt alkaa tunti mutta palaamme pian ja kerromme lisää...

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #115 on: February 02, 2005, 08:45:33 »
...Raamattu on otettava kirjaimellisesti, mutta silti siellä on kohtia, joissa kuvainnolisesti tarkoitetaan Babylonin lapsilla jotain saa**nasta sikiäviä demoneita tjsp... ?    

No uskoisin, että jokainen joka Raamatun ja uskon asioista oikeasti tietää, niin löytää itsekin profeetta Elisan toiminnan ajankohdat varsin nopealla selaamisella.  Ystävämme googlekin voi auttaa tässä asiassa ;)  (niin, ja koska en kulje Raamattu kainalossa joka paikassa, enkä muista jakeita ulkoa kuten Lucky Lukessa se omituinen saarnaaja, niin paha minun on sitä sinulle tästä antaa.. eli "eti itte!")   :lol:

Edit: Löyty niin nopeasti netistä, että tässä sulle, ole hyvä!

Elisa lähti sieltä Beteliin. Kun hän nousi rinnettä, kaupungista tuli pikkupoikia,
jotka pitivät häntä pilkkanaan ja huusivat hänelle: "Tule tänne, kaljupää! Tule tänne, kaljupää!". Hän kääntyi katsomaan pilkkaajiaan ja kirosi heidät Herran nimeen. Heti tuli metsästä kaksi karhua, ja ne raatelivat neljäkymmentäkaksi poikaa kuoliaaksi. Elisa jatkoi matkaansa Karmelin vuorelle ja palasi sieltä Samariaan. (2. Kun. 2:23-25.)

edit2:

Entäs tämäkin sitten:

”Saastaisia ovat myös kaikki nelijalkaiset eläimet, joilla on käpälät” (3. Moos. 11:27).

Mitä olet tuosta mieltä?  Miksi Jumalan mielestä näin on?

KrisseV

• View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #116 on: February 02, 2005, 10:53:05 »
hei sori nyt jos mun asenne vaikuttaa siltä että mä haluaisin riidellä tästä asiasta, koska en tosiaan halua. Mä vaan oon uskossa ja sillä selvä.

Noikaan pikkupojat ei välttämättä edes ollu oikeita pikkupoikia, vaan paholaisen keino kiusata Elisaa, tai ehkäpä olivat oikeita, en tiedä. En ole Jumala. Musta tää väittely alkaa kuitenkin pikkuhiljaa piisata. Jutellaan vaan, ei väitellä. En mä yksin tiedä vastausta kaikkiin raamatun ristiriitaisuuksiin, en edelleenkään ole Jumala. Mutta oon vakuuttunut että kaikkiin löytyy erittäin järkevä selitys.

Sitten jos ette vaan usko, niin minkäs mä sille mahdan. Kerran se teitä kaduttaa ja kuulkaa raskaasti. Tulijärvestä ei nimittäin oo poispääsyä.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #117 on: February 02, 2005, 11:03:04 »
Tuota noin...  Eikös se h*lvetti ole pitkälti kuvainnollinen paikka? Mikäs Gehenna se olikaan se sanan alkuperä, joka oli joku Jerusalemin kaatopaikka tai vastaava.

Etsippäs siis Raamatusta todisteet helvetin olemassa ololle! Taitaa olla koko h*lvetti vain kirkon keksimää pelottelua kuitenkin?

edit: Ja jos Raamattu ei kerro, että nuo pojat olivat mitenkään erityisesti normaaleista lapsista poikkeavia, niin mikä vaikutelma mielestäsi lukijalle siitä jää?

edit: samperin puusilmä-kirosana-korjaus-vekotin, joka muuttaa kristityn kärsimyskohteen metiköksi. Joutavuuksia mokomat. Är.

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #118 on: February 02, 2005, 14:09:46 »
Google Google, sillähän minä nuo löysin. Enpä älynnyt tarkistaa todenperäisyyttä kuitenkaan. Anteeksi. No sen verran pitää tulla ulos kaapista ja tunnustaa olleensa uskovainen. Kyllä. Ala-aste aikoina oli 6-v todella kiihkouskovainen opettaja luokan valvojana. Hyvä tarinan kertoja, vakuuttava ja todella mukava vanhempi naisihminen. Kotona on myös ollut aina harras tunnelma. Olin jossain vaiheessa  liittymässä erilaisiin raamattu kerhoihin. Rukoilinkin aika paljon ja luin raamattua, mutten koskaan kokonaan. Ei tullut edes mieleeni kyseenalaistaa kristinuskon todenperäisyyttä (Lue: aivopesua).

Miksi minusta sitten tuli uskomaton? Johtunee siitä, että murrosiässä täytyi vastustaa auktoriteetteja, eli tässä tapauksessa perheeni harrasta uskoa. Kukaan perheen jäsen ei kuitenkaan vastustanut asiassa ja protesti meni ns. reisille. Aloin kuitenkin nähdä asiat eri näkö kulmasta ilman, että kukaan olisi painostanut. Ensimmäistä kertaa olin itse pystynyt löytämään jotain uutta. Ja mitä uskoon tulee, niin uskon sitten kun näen. Ristiriitainen asenne kyllä sen kanssa, että uskon vakaasti maan ulkopuoliseen elämään (ilmentyypä se sitten missä muodossa tahansa).  

Mitenhän Krisse Vee luulet, kannattaako sinne tulimereen ottaa virveli mukaan ja mikä väri toimisi parhaiten. Joku punertava väri kenties? Niin ja miten lupien kanssa? Paikallinen urheiluliike ei osannut auttaa. Tietää vaan sanoa omaisille, että pistävät virvelin arkkuun mukaan.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #119 on: February 02, 2005, 16:17:15 »
Jep. Heikolla pohjalla on mielestäni ne, jotka kiistävät kaiken ja pitävät jotain TULKINTAA (ts. teoriaa) Raamatusta aitona totuutena. Toisaalta heikoilla kantimilla ovat myös ne, jotka pitävät Raamattua silkkana potaskana ja yhteen ääneen huutavat Jumalan olemattomuutta. Kuitenkin kaikki asiat ovat teorioita ja totuuden tulkintaa. Luonnontiede selvittelee koko ajan maailmankaikkeutta. Mitä enemmän tiedetään, sitä enemmään havaitaan myös tiedonpuutteita (tieto lisää tuskaa). Moni tiedemies uskoo Darwinin olleen oikeassa, koska se teoria vain sattumalta on hyvä. Kuitenkaan se teoria ei selitä (eikä käsittääkseni edes pyri siihen) sitä, mistä kaikki sai alkunsa. Mistä on tullut kaikki energia tyhjyyteen? Toteamus: "alkuräjähdys oli" -ei riitä. Mistä se tuli? Mistä tuli tyhjyys? Miten voi olla tyhjyys, jos ei ole jotain mihin sitä verrata (eli tila/rajapinta toiseen). Einstein selitti energian ja massan yhteneväisyyden. Kaikki perustuu energiaan.. mitä se on? mistä se ALUNPERIN tuli.. Ehkä tähän saumaan voidaan pistää jotain Jumala-tekstiä, mutta ei mitenkään ahdasmielisenä uskonoppina (usko tai joudut helevettihin!)

center>